Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:44:23 GMT

برپایی نشست‌های پژوهشی تاریخ سینمای ایران

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۵۴۷۹

همکاری سازمان سینمایی و فرهنگستان هنر؛ مجموعه نشست‌های پژوهشی تاریخ سینمای ایران برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، پژوهش‌های انجام شده با موضوعات گوناگون مربوط به تاریخ سینمای ایران را با همکاری معاونت هنری فرهنگستان هنر و در قالب مجموعه نشست‌های پژوهشی برپا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست‌ها که از ۱۵ مهرماه آغاز می‌شود، پژوهشگران تاریخ سینمای ایران، بررسی‌ها و تحلیل‌های خود پیرامون موضوعاتی همچون: تعریف و طبقه‌بندی قصه‌های فیلم‌های ایرانی، نظریه و نظریه‌پردازی، تاریخ گرافیک، نقد و موسیقی در سینمای ایران، نظام ستاره‌ای و ستاره‌سازی و ... را در نشست‌های تخصصی ارائه می‌کنند.

در مرحله نخست مجموعه نشست‌های پژوهشی تاریخ سینمای ایران، ۱۲ نشست با حضور ۹ پژوهشگر برگزار می‌شود و در برنامه‌های آتی این برنامه تخصصی، پژوهشگران برجسته دیگر تحقیقات خود را ارائه خواهند کرد.

مرکز هنرپژوهی نقش جهان میزبان این رویداد سینمایی است و نشست‌ها طبق برنامه و با همکاری این مرکز دوشنبه هر ساعت 16 هفته برپا می‌شود.

جدول برنامه، موضوعات و اسامی پژوهشگران به زودی منتشر خواهد شد.

شرکت در این نشست‌ها برای پژوهشگران، دانشجویان و عموم علاقه‌مندان آزاد است.

محل برگزاری نشست : خیابان ولی عصر(عج)- بعد از خیابان شهید بهشتی- ضلع جنوبی پارک ساعی- شماره 2169 - مرکز هنرپژوهی نقش جهان.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی

حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهشگاه علمی و صنعتی ایران در مراسم سی و یکمین آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی کشور گفت: تعداد استادان برگزیده کشور نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است و اکنون  حدود ۷۰ استاد نمونه افزایش داشته است. 

وی بیان کرد: آینده پژوهشی را تا سال ۲۰۵۰ تدوین و ارسال کردیم و سازمان پژوهشی بر روی محورهایی مانند هوش مصنوعی، سوخت پاک جهت پژوهش برنامه ریزی خوبی کرده‌ایم. 

زمانیان تاکید کرد: امسال سازمان پژوهش‌ها برای گرنت‌ها جایزه یک میلیارد تومانی در نظر گرفته است. ماهواره مصباح و آیات در این پژوهشگاه تولید شده است.

وی افزود: عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای مسلمانان و مردم کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی