Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، گذرگاه مرزی بوکمال- قائم بین سوریه و عراق امروز- دوشنبه پس از شش سال بازگشائی می­‌شود.

این گذرگاه در سال ۲۰۱۳ به روی حمل و نقل کالاها و افراد بسته شد. 

تدارکات دو طرف سوری و عراقی برای بازگشایی گذرگاه مرزی «بوکمال- قائم» امروز به پایان رسید.

این گذرگاه رأس ساعت ۱۲ ظهر امروز با حضور «کاظم العقابی»، مدیر گذرگاه‌های مرزی عراق و استاندار استان «الأنبار» بازگشائی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خبرگزاری سانا نیز گزارش داد که تمام مقدمات و تدارکات لازم برای بازگشائی گذرگاه بوکمال- قائم فراهم است. 

العقابی گفت: «بازگشایی گذرگاه مرزی قائم با طرف سوری اهمیت فراوانی برای تبادل تجاری و بهبود وضعیت اقتصادی منطقه داشته و نقش بزرگی در تأمین فرصت‌های شغلی برای ساکنان دو منطقه قائم در عراق و بوکمال در سوریه ایفا خواهد کرد». 

وی تأکید کرد که گذرگاه‌های دیگر موجود بین مرزهای دو کشور پس از بهبود وضعیت امنیتی در مرزهای عراق- سوریه بازگشایی خواهند شد و گذرگاه «مرزی «عرعر» بین عراق و عربستان نیز ۱۵ روز دیگر بازگشایی خواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بازگشائی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۵۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بلینکن از یک گذرگاه کلیدی در غزه

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از یک گذرگاه کلیدی در نوار غزه بازدید کرد تا تحویل کمک‌ها به این منطقه را مورد بررسی قرار دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بلینکن اعلام کرد یکی از چالش‌های باقی مانده حصول اطمینان از توزیع کمک‌های تحویل داده شده به غزه است. 

او با ادعای اینکه رژیم صهیونیستی وعده‌های بسیار مهمی را در پیشنهاد تبادل اسرا ارائه کرده است، افزود که هیچ زمانی برای تاخیر بیشتر نمانده و حماس باید آن را قبول کند.

تکمیل می‌شود...

 

دیگر خبرها

  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال غزه پس از هفت ماه
  • بازدید بلینکن از یک گذرگاه کلیدی در غزه
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز