Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس انجمن پزشکان عمومی ضمن آسیب‌شناسی موضوع تصویب نصب کارتخوان در مطب پزشکان و نحوه اجرای آن، انتقاداتی را مطرح کرد.

دکتر عباس کامیابی - رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی‌های استان کرمان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی، نماینده کل ملت است و هرگونه تصمیمی ضمن رعایت مصالح نظام، باید مبتنی بر عدالت و جامعیت و قابلیت اجرای قانون باشد، گفت: متاسفانه چند اتفاق عجیب در مسیر تصویب قانون نصب کارتخوان رخ داد که تعجب‌آور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان درآمد جامعه پزشکی و سایر آماری که ارائه شد کاملا اشتباه و غیرقابل باور بود و حرف‌های غیرکارشناسی و غیرمستدل در سطح مجلس و صدا و سیما به‌قدری با واقعیت منافات داشت که آمار و ارقام واقعی مجالی برای به گوش رسیدن نیافت.

وی افزود: همچنین ادعاهایی خلاف واقع از سوی برخی گفته شد، از جمله اینکه اغلب پزشکان کارتخوان ندارند یا اینکه نظام پزشکی و انجمن‌های پزشکی با نصب کارتخوان موافق نیستند، در حالی که کاملا برعکس بود. در آخر نیز تفاوت ماهوی کارتخوان بانکی با دستگاه‌های فروشگاهی وجود دارد که متاسفانه نمایندگان محترم مجلس به تفاوت این دو توجهی نکردند و در حین مباحثات درونی و با ظرافتی خاص، متن اولیه پیشنهاد دهندگان به سمت سامانه فروشگاهی تغییر پیدا کرد.

رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور در ادامه گفت: بنابراین در مصوبه مجلس هم براساس آمار و ارقام اشتباه تصمیم‌گیری شد که از اصل کارشناسی به‌ دور بود و هم تنها یک گروه شغلی مورد خطاب قرار گرفت که مصداق تبعیض بود و در مجموع نشان داد که بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی‌های صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی بر تفکر منطقی نمایندگان سایه انداخته است؛ ضمن اینکه هیچکس به چرایی این تبعیض و ابهاماتی که از جمله شورای نگهبان مطرح کرد، پاسخ نداد.

وی با اظهار اینکه پزشکان ملزم به نصب دستگاه کارتخوانی شدند که اغلب در موسسات خود داشتند، به اعتراض پزشکان اشاره و عنوان کرد : پزشکان با وجود چند بار تمدید مهلت برای اتصال کارتخوان به سامانه مالیاتی و استفاده از انواع تهدیدها، جریمه ۲ درصدی ناشی از خودداری از این کار را تقبل کردند تا بگویند که با قشر پزشکی باید با زبان همدلی و مشارکت صحبت کنند نه با تهدید و سیاست‌ورزی.

رییس سازمان نظام پزشکی کرمان اعتراض پزشکان و سایر مردم به مالیات را از دریچه عدالت مالیاتی دانست و افزود: فارغ از فسادهای بی‌سابقه در عرصه اقتصادی که اساسا انگیزه پرداخت مالیات را در همه اقشار ضعیف می‌کند، باید شفافیت و عدالت کامل هم بین صنوف مختلف رعایت شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنم برنامه جامع و مشخصی برای نظام‌مندی پرداخت مالیات برای تمام صنوف در نظر گرفته شود و مشوق‌های خاص و روش‌های ترغیبی هم برای مشارکت در نظر بگیرند. علاوه بر آن، ضمن دلجویی از جامعه پزشکی به‌خاطر رفتارهای توهین‌آمیز و تبعیض‌آمیز، مثل تمامی نظام‌های پیشرفته، با ادله کارشناسی خواستار مشارکت نمایندگان صنفی جامعه پزشکی از جمله نظام پزشکی و انجمن‌ها شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كارتخوان استفاده از کارتخوان در مطب پزشکان سازمان امور مالیاتی مالیات پزشکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اومافیلم، آیین قدردانی و تشکر از عوامل سازنده مستندمسابقه «نامیرا» روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در موسسه جامعه معلولان ایران صورت گرفت.

در این مراسم، با رونمایی از قسمت هایی از مسابقه، هم اندیشی مدیران جامعه معلولان و اهالی هنر صورت گرفت.

مجموعه مسابقه «نامیرا» یک رئالیتی شو با محوریت معلولان است که ایام نوروز امسال، روی آنتن شبکه نسیم رفت. این مسابقه در مرکز سیمرغ صدا و سیما و موسسه فیلمسازی اومافیلم، به تهیه کنندگی سیدجمال عودسیمین تولید شده است.

امیر منیری کارگردان «نامیرا»، بیان کرد که ضمن ساخت برنامه، با سبک زندگی و مشکلات مصداقی از زندگی افراد دارای معلولیت روبه‌رو شده اند که این مهم باعث شد نوع برخورد با شیوه رفتاری با آن ها، در قالب برنامه، فرهنگ سازی شود.

در این نشست علی همت محمودنژاد مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان بیان کرد که اگر در سایر مسابقات تلویزیونی از قبیل مسابقات فکری، اطلاعات عمومی و ... نیز از افراد دارای معلولیت استفاده شود، بازخورد خوبی خواهیم داشت.

در این نشست آیین قدردانی از عوامل برنامه «نامیرا» با حضور مسؤولان و مشاوران انجمن های مرتبط با معلولان انجام گرفت.

آرشیو مستند مسابقه «نامیرا» از تلوبیون قابل مشاهده است.

کد خبر 6092241 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • پشت پرده مسمومیت الکلی پزشکان در شیراز
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور