Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@14:12:12 GMT

توصیه‌های بهداشتی به زائران اربعین حسینی

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۵۹۷۵

محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به توصیه‌های بهداشتی به زائران مراسم پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: ما به زائران اربعین توصیه می‌کنیم که هنگام پیاده‌روی بهتر است از آب بسته‌بندی استفاده کنند.

 معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تأکید کرد: بازرسان بهداشت محیط کنترل دقیق و ویژه‌ای بر روی موکب‌های بین دو شهر نجف و کربلا دارند و به همین دلیل به مردم توصیه می‌کنیم که تا حد امکان از غذاهای موکب‌های ایرانی استفاده کنند زیرا آنها مسائل بهداشتی را با همکاری و نظارت بازرسان بهداشت محیط به طور کامل رعایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخور، نخورها برای زائران اربعین حسینی

فرهادی گفت: افرادی که در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند بهتر است با خود غذاهای فاسد شدنی را حمل نکنند و برای تقویت بنیه جسمانی خود از مواد غذایی خشکی مانند خشکبار و غذاهای کنسرو شده استفاده کنند تا دچار مسمویت غذایی در طول مسیر پیاده‌روی اربعین نشوند.

 معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: یکی از مسائلی که وزارت بهداشت توجه دقیق و جدی نسبت به آن دارد، موضوع تردد زائران کشورهای هم‌جوار مانند پاکستان و افغانستان است،  وزارت بهداشت کنترل کامل بر روی سلامت زائران دارد و هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او گفت: تا حد امکان برای مصرف نوشیدنی‌های گرم مانند چای از لیوان‌های گیاهی یا فلزی استفاده کنند زیرا لیوان‌های پلاستیکی کدر و حتی شفاف مناسب مایعات داغ نیستند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود

به گزارش خبرنگار مهر، «اللوا ریاض الخیکانی» مشاور وزیر داخلی و رییس ستاد اربعین کشور عراق ظهر دوشنبه در نشست مشترک با سفیر جمهوری اسلامی ایران و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: تمهیدات لازم برای اربعین‌حسینی از هم اکنون تدارک دیده می‌شود.

وی افزود: در چند روز گذشته با معاون وزیر در این خصوص مذاکراتی صورت گرفت و معاون وزیر تاکنون چندین جلسه در این خصوص برگزار کرده است.

مشاور امنیت ملی عراق ادامه داد: با رصد چهار گذرگاه اصلی مهران، چذابه، خسروی و شلمچه، باید کمبودهای این مرزها برای برگزاری اربعین‌حسینی در این چهار مرز، شناسایی و برطرف شود.

کد خبر 6098368

دیگر خبرها

  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟