Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-30@20:28:39 GMT

عبدالمهدی: در منطقه فقط اسرائیل دنبال جنگ است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۶۲۶۱

عبدالمهدی: در منطقه فقط اسرائیل دنبال جنگ است

به گزارش وانانیوز، 

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق به تشریح مذاکرات اخیر خود با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی پرداخت.

 

عبدالمهدی به روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» گفت که روابط ریاض و بغداد، «محکم و منسجم» است و در سفر اخیر خود به عربستان، با درک مسئولان این کشور نسبت به مأموریت خود برای تنش‌زدایی در منطقه روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد که موضع داخلی عربستان «در قبال مأموریت ما بسیار خوب بود. مذاکراتی با شاه و ولی‌عهد سعودی داشتم... [مذاکراتی] که صریح، بی‌پرده و عمیق بود».

نخست وزیر عراق با اشاره به اتفاق نظر ریاض و بغداد بر سر تنش‌زدایی و آرامش در منطقه، اظهار داشت که همه طرف‌ها از اهمیت آرامش در منطقه آگاه هستند.
عبدالمهدی با بیان اینکه مذاکراتش با شاه و ولی‌عهد سعودی شامل مسائل زیادی درباره وضعیت منطقه به ویژه تنش آمریکا و عربستان با ایران تنش عربستان و وضعیت یمن بوده، خاطر نشان کرد که عربستان دیدگاه خود را درباره منطقه اعلام کرده و تقریبا نشانه‌هایی پیرامون آتش‌بس در منطقه مشاهده می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود، حل بحران یمن را کلید حل بحران منطقه دانست و گفت: «امیدواریم به مرحله آتش‌بس و حل و فصل وضعیت آنجا برسیم. اظهارات خوبی از سران پادشاهی [سعودی] شنیدیم. ما روابط خوبی با همه طرف‌ها از جمله یمن داریم... ولی نمی‌خواهیم بی‌طرفی خود را از دست بدهیم».

اهمیت حل بحران یمن در بحرانهای منطقه

نخست وزیر عراق در یک مصاحبه دیگر با شبکه خبری «الجزیره» قطر تصریح کرد که «باید سایه جنگ را از منطقه دور کرد».

وی با بیان اینکه «همه از پذیرش مذاکرات برای حل بحران سخن می‌گویند»، اظهار داشت که نشانه‌های بسیاری نشان می‌دهد که هیچ کس به جز رژیم صهیونیستی خواستار جنگ در منطقه نیست.

عبدالمهدی هدف از سفر خود به عربستان را برقراری آرامش در منطقه دانست و اعلام کرد که «این مسئله بدین معناست که آمادگی برای اعطای امتیاز وجود دارد».

وی با تأکید بر اینکه عربستان به دنبال صلح است، خاطر نشان کرد که حل بحران یمن می‌تواند کلیدی برای حل بحران خلیج فارس باشد.

 

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در گفتگو با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه تصریح کرد: جنایات رژیم صهیونیستی تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، گیر پدرسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه 11 اردیبهشت با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو  کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت‌های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت: جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شودنماینده سوریه: اقدام ایران مشروع و دفاع از خود بودپیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • آیا چین می‌تواند؟