Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی محمود نژاد عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: موکب آستان حضرت معصومه(س) روزهای ۱۶ تا ۲۷ مهرماه جاری همانند سال‌های گذشته به زائران پیاده‌روی اربعین خدمات ارائه خواهد نمود.

وی اضافه کرد: این موکب در ۱۳ حوزه کاری سازماندهی‌شده، در ۶ محور خدمات ارائه خواهد نمود و بیش از ۲۰۰ نفر از خادمان آستان در خدمت زائران اربعین خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، حوزه‌های فرهنگی، فنی و مهندسی، منابع انسانی، حراست، مهمانسرا، خدمات رفاهی و اسکان، امکانات و تشریفات، تبلیغات و رسانه، خدمات درمان و بخش ویژه خواهران را ازجمله ۱۳ حوزه سازمان‌دهی شده عنوان کرد.

وی اضافه کرد: این موکب در ۶ محور فرهنگی، انتظامی امنیتی، درمانی، رفاهی و اسکان و فنی و مهندسی به زائران خدمات ارائه خواهد نمود.

به گفته وی، مساحت موکب آستانه کریمه اهل‌بیت(س) ۹ هزار مترمربع می‌باشد که چهار هزار مترمربع آن مسقف است و برای اسکان زائران، ارائه خدمات فنی و مهندسی و ایستگاه‌های صلواتی ایجادشده است.

محمودنژاد بابیان این‌که ظرفیت اقامت زائران در این موکب بین سه تا پنج هزار نفر در نوبت‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: در حوزه خدماتی رفاهی بخش‌هایی ازجمله ایستگاه‌های صلواتی، توزیع غذا، مایحتاج زائران، ویلچر، کارگاه خیاطی، کفاشی، اسکان و نظافت مستقر خواهد شد.

وی تصریح کرد: باوجوداینکه مسائل امنیتی مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی بهتر از سال‌های گذشته مدیریت و ساماندهی شده، ولی مسئولان حرم حضرت معصومه(س) همانند سال‌های گذشته به امنیت روانی زائران و فضای موکب توجه ویژه نموده‌اند.

وی گفت: خدمات درمانی نیز با استقرار ۵۰ نفر از نیروهای هلال‌احمر، یک تیم پزشکی تخصصی و عمومی، ۱۶ پرستار و تکنسین دارویی در ۲ حوزه خواهران و آقایان ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز همانند سال‌های گذشته برای زائرانی که به سمت کشور عراق حرکت می‌کنند، زائرسرای کوثر و صحن جوادالائمه(ع) پیش‌بینی‌شده است.

مدیر موکب آستان حضرت معصومه(س) نیز در این نشست خبری گفت: با توجه به این‌که حدود ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی اربعین بانوان هستند، برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای ارائه خدمات به این قشر انجام شد.

ابراهیم اسلام‌پناه افزود: حدود ۲ هزار مترمربع فضای اسکان برای بانوان فراهم و مایحتاج موردنیاز آن‌ها تهیه‌شده است.

وی اضافه کرد: تمهیداتی اندیشیده شده است تا ازنظر خدمات سرمایشی و گرمایشی، آسایش زائران فراهم شود.

وی ادامه داد: پارسال حدود ۲۵۰ هزار نفر برای استفاده از ایستگاه‌های صلواتی موکب مراجعه کردند که امسال نیز خدماتی برای پذیرایی این تعداد از زائران فراهم‌شده است.

مدیر اطلاع‌رسانی و تبلیغات حرم حضرت معصومه(س) نیز گفت: زیارت عاشورا، مراسم سخنرانی و عزاداری، روایتگری شهدا، سخنرانی بزرگان و مرثیه‌سرایی از برنامه‌های روزانه موکب حضرت معصومه(س) خواهد بود.

حجت‌الاسلام جوادی بهشتی پور افزود: یادواره شهدای مقاومت، محفل ویژه قرآنی با مشارکت حشدالشعبی و حضور قاریان برتر کشور ایران و عراق و مجلس ویژه بانوان اربعین از دیگر برنامه‌های موکب آستان می‌باشد.

به گفته وی، برگزاری یادمان شهدای مقاومت با اجرای طرح زیارت نیابتی، اهدای ختم قرآن و صلوات، زیارت مجازی، نمایش خیابانی، راهنمای زائر، تکریم و استقبال از زائران توسط خادمان از دیگر برنامه‌های موکب حرم کریمه اهل‌بیت(س) خواهد بود.

وی گفت: در بخش بانوان نیز علاوه بر خدمات رفاهی مناسب، ۷۰ هزار هدیه فرهنگی برای کودکان و خردسالان و ۴۰ هزار بسته بهداشتی ویژه کودکان و مادران توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: امسال نیز پایگاه رسانه‌ای موکب امکانات لازم برای تولید برنامه، ارتباط زنده با شبکه‌های برون‌مرزی، ملی و استانی فراهم نموده است.

وی همچنین گفت: سوگواره هنری و رسانه‌ای اربعین توسط حرم حضرت معصومه(س) با مشارکت شهرداری قم در ۲ حوزه خدمت و زیارت و با موضوع شعار «الحسین یجمعنا» در بخش‌های مختلف عکس، تولیدات رسانه‌ای و واقع‌نگاری اربعین به‌زودی اطلاع‌رسانی و برگزار می‌شود.

/۲۰۸۵/ ۱۱۷۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موکب اربعین قم عراق اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۶۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در نشست دهه کرامت کشور که با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، حجت الاسلام والمسلمین خداداده رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور، نمایندگان اعتاب مقدس و دیگر مسئولان ملی و استانی در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد گفت: هر ساله دهه کرامت با یک شعار محوری و عناوین مشخصی اعلام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف با اشاره به اینکه شعار محوری دهه کرامت امسال عبارت «با شما سربلندیم» است افزود: روز اول که بزرگداشت میلاد حضرت معصومه (س) است با عنوان «حضرت معصومه سلام الله علیها بهترین دختر دنیا الگوی عفاف و حجاب» تعیین شده است.

او ادامه داد: دومین روز دهه کرامت «زیست عفیفانه به رسم بانوی کرامت و مهربانی»، سومین روز «شهر مقدس قم حرم اهل بیت علیهم السلام خاستگاه انقلاب اسلامی»، چهارمین روز «خدمت کریمانه مشارکت مردمی اقتدار ملی»، پنجمین روز که روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است با عنوان «امامزادگان پرچمداران جهاد تبیین و معرفت افزایی» انتخاب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مشرف افزود: ششمین روز که بزرگداشت مقام حضرت احمد بن موسی (ع) است «حضرت شاه چراغ امین ولایت، عزیز برادر»، هفتمین روز «مساجد تراز اسلامی خاستگاه والدین ولایی شهیدان خداییی»، هشتمین روز با عنوان «مبارزه با ظالم دفاع از مظلوم زمینه ساز ظهور منجی بشریت»، نهمین روز «ایمان، امید و نشاط معنوی در پرتو زیارت عارفانه»، دهمین روز با عنوان «خاندان موسی بن جعفر علیه السلام الگوی خانواده ایرانی» و یازدهمین روز که سالروز میلاد امام رضا علیه السلام است با عنوان «عدالت گستری و سربلندی در پرتو مکتب رضوی» نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)  یادآورشد : آیین افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) با حضور تولیت و دیگر مسئولان ملی و استانی پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت