Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-09@02:23:17 GMT

اوکراین: متن گفتگو با ترامپ را منتشر نمی‌کنیم

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۶۵۵۹

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، از آمادگی کشورش برای تحقیق درخصوص هر نوع قانون‌شکنی خبر داد و گفت اوکراین به عنوان یک کشور مستقل، مطابق دستور دیگران عمل نمی‌کند.

اشاره او به موضوع جنجالی مکالمه تلفنی‌اش با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در بیست و پنجم ژوئیه است؛ مکالمه ترامپ با زلنسکی، انگیزه اصلی برای استیضاح او را رقم زد و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، هفته پیش از آغاز رسمی روند استیضاح ترامپ خبر داد؛ ترامپ طی این مکالمه خواستار آن شده بود که دولت اوکراین درخصوص جو بایدن، از رقبای او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و پسرش تحقیقاتی صورت دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آندری یِرماک، یکی از دستیاران زلنسکی به تازگی در شبکه خبری ۱+۱ گفت اوکراین تمایل ندارد در امور داخلی آمریکا ورود کند.

نمایندگان دموکرات آمریکا معتقدند ترامپ قصد داشته تا با کمک یک رهبر خارجی، منافع سیاسی خود را تضمین کند. خود ترامپ می‌گوید هیچ کار اشتباهی انجام نداده و موضوع مکالمه تلفنی را "موهومات" خوانده است.

یرماک گفته است: "ما آمریکا را دوست و شریک استراتژیک خود می‌دانیم. آنچه آنجا در حال رخ دادن است، بازی‌های سیاسی خودشان است. ما به هیچ عنوان در این موضوع وارد نمی‌شویم".

پس از تماس تلفنی مذکور، یرماک در شهر مادرید با رودی جیولیانی، وکیل شخصی ترامپ دیداری داشت که موافقان استیضاح ترامپ، آن را پیگیری موضوع تحقیقات درخصوص جو بایدن عنوان می‌کنند.

جیولیانی طی امسال، در سراسر اروپا دیدارهایی با مقامات اوکراینی داشته و تاکنون مدرکی از ارتکاب به بزهکاری در مورد جو بایدن و پسرش ارائه نشده است.

جو بایدن، جیولیانی را به پخش "اطلاعات توطئه دروغین و بی‌ارزش" متهم می‌کند.

به باور یرماک، کشمکش‌ها در واشنگتن، تعاملات دولت زلنسکی با دیگر رهبران جهان را تحت تاثیر قرار نداده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۶۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: پرچم اوکراین بر شانه خداوند است!

به گزارش خبرآنلای ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در پیام ویدئویی شعرگونه‌ای در تلگرام درحالیکه لباس سنتی اوکراینی‌ها روی شلوار خاکی رنگ همیشگی خود را به تن داشت ابراز عقیده کرد که خداوند که «پرچم اوکراین بر دوش دارد، زندگی را بر مرگ پیروز خواهد کرد.»

به نوشته روزنامه تایمز آو ایندیا، وی که از کلیسای جامع «سنت سوفیا» برای مردم سخنرانی می‌کرد، گفت جنگ اوکراین و روسیه ۸۰۲ روز است که ادامه دارد و افزود: «ما به خداوند اعتقاد داریم. خدایی که پرچم اوکراین را بر دوش دارد. پس با چنین متحدی، زندگی قطعا بر مرگ پیروز خواهد شد.»

رئیس جمهور اوکراین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت، خداوند متحد مردم اوکراین است.

در این میان، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه صحبت‌های زلنسکی را مضحک خواند و گفت، رئیس جمهور اوکراین ارتباطش با واقعیت را از دست داده است.

وی افزود، اینها به خاطر سوء مصرف مواد مخدر است!

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903346

دیگر خبرها

  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • زلنسکی: پرچم اوکراین بر شانه خداوند است!
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا