Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:16:21 GMT

کارگروه قم شهر بدون دخانیات راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۶۶۴۴

کارگروه قم شهر بدون دخانیات راه‌اندازی می‌شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، بیژن سلیمان پور روز دوشنبه در دیدار با رئیس جمعیت مبارزه با دخانیات و معاون سازمان جهانی بهداشت افزود: باید از ظرفیت‌های علمی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی قم و استانداری استفاده کرده و این کارگروه با حضور سازمان‌های مربوطه ایجاد شود تا بتوانیم به این هدف مهم دست‌یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: موضوع تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی امر مهمی است که دشمنان همواره بر آن تاکید داشته و از این طریق می‌کوشند تا ضربه وارد کنند.

وی بیان داشت: در راستای مبارزه با دخانیات، باید اقدام‌ها و برنامه‌های فرهنگی را گسترش دهیم که در این زمینه باید از کودکان شروع کرد و با بهره‌گیری از راهکارهای ساده به نتایج مطلوب رسید.

معاون استاندار قم گفت: آمریکا بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده مواد دخانی است که بیش از ۹۰ درصد این مواد به دیگر کشورها ارسال می‌شود و اجازه نمی‌دهند که مردم خودشان از این مواد استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: سازمان جهانی بهداشت چهار شهر مکه، مدینه، مشهد و قم را به‌عنوان شهرهای بدون دخانیات معرفی کرده که برنامه‌ریزی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

حسن ایزانلو تصریح کرد: جلساتی با مراجع عظام تقلید و علما نیز برگزارشده که همگی عدم استفاده از دخانیات در شهر قم را تاکید کرده و با راهنمایی‌های آن‌ها در تلاش هستیم این امر را محقق کنیم.

رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه گفت: فرهنگ‌سازی و همچنین استفاده از قوانین باید مدنظر باشد و از سوی دیگر از ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و مساجد در قم استفاده کنیم.

احمد جنیدی با اشاره به توطئه‌های دشمنان گفت: امروز دشمنان در دارو و تجهیزات پزشکی، جمهوری اسلامی را تحریم می‌کنند اما در دخانیات این کار را انجام نمی‌دهند، چراکه به دنبال سود خود و ضربه زدن به جوانان این مرز و بوم هستند.

رئیس جمعیت مبارزه با دخانیات نیز در این جلسه گفت: دخانیات سومین صنعت پول‌ساز دنیاست که ۸۷ درصد این صنعت دست آمریکایی‌هاست.

محمدرضا مسجدی بیان داشت: دشمنان نظام اسلامی با همه توان در راستای ضربه زدن به جوانان و مردم تلاش می‌کنند و با گسترش موضوع قلیان در محافل عمومی و به‌ویژه دختران، علاوه بر ضربه زدن به‌سلامت آن‌ها، در راستای تضعیف کانون خانواده می‌کوشند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت نیز در این جلسه با اشاره به مرگ‌ومیرها در جامعه گفت: ۸۲ درصد این مرگ‌ها در راستای بیماری‌های غیر واگیردار است که دخانیات عامل اصلی در آن به شمار می‌آید.

منصور رنجبر افزود: صنعت دخانیات امروزه در قالب جنگ نرم در حال گسترش است که با راه‌اندازی طرح «قم شهر بدون دخانیات» می‌توانیم در برابر این توطئه دشمن ایستادگی و قم را به‌عنوان الگو معرفی کنیم.

وی گفت: برنامه‌ریزی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که گام‌به‌گام پیش برویم و نمی‌توان با اقدامات عجله‌ای کاری را پیش برد.

حمایت شهرداری برای اجرای طرح قم شهر بدون دخانیات

شهردار قم نیز در دیدار رئیس جمعیت مبارزه با دخانیات با اشاره به طرح «قم شهر بدون دخانیات» گفت: شاخص‌های شهر بدون دخانیات باید مشخص و بر اساس برنامه اقدام‌ها انجام شود و شهرداری قم از این طرح حمایت کامل خواهد کرد.

سید مرتضی سقائیان نژاد افزود: موضوع دخانیات، امری است که باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی در جلوگیری از گسترش آن بکوشیم.

وی بیان داشت: جوانان موتور محرکه این کشور هستند و ازاین‌رو دشمنان نظام نیز با گسترش مواد دخانی می‌کوشند آن‌ها را گرفتار کرده و کشور را در آینده دچار مشکل کنند.

وی بهره‌گیری از فضای مجازی و رسانه‌ها در اجرایی شدن طرح قم شهر بدون دخانیات را مهم ارزیابی کرد و گفت: در کنار تبلیغات، فرهنگ‌سازی و آموزش نیز مهم است که شهرداری قم حاضر است چندین بوستان شهری را برای ارائه آموزش اختصاص دهد.

سقائیان نژاد گفت: پیشنهاد می‌شود با محوریت دانشگاه علوم پزشکی قم، جلسه‌ای نیز در صحن علنی شورای اسلامی شهر قم برگزار شود تا بحث‌ها عملیاتی‌تر شده و بتوانیم برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهیم.

۱۱۷۵ /

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم بهداشت و درمان استانداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۶۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی در حکمی صابر جباری فاروجی را به عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب کرد.

متن انتصاب دبیر کارگروه سلامت مدارس به شرح زیر است:

«با توجه به ضرورت اتخاذ تصمیمات یکپارچه در حوزه تعیین سیاست ها، تکالیف و خط مشی‌ها برای دانش آموزان و ایجاد و تداوم هم افزایی مراکز/ دفاتر مرتبط معاونت بهداشت در تعامل با حوزه­‌های درون بخشی و برون بخشی به ویژه وزارت آموزش و پرورش و با هدف سامان بخشی به فعالیت‌های مطلوب سلامت کودکان، نونهالان و نوجوانان در مدارس، نظر به تعهد و تجربه جنابعالی، بدین وسیله به موجب این ابلاغ جنابعالی به سمت «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب می­‌شوید.

امید است با یاری خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی­عصر (عج) در اجرای مأموریت­‌های این کارگروه و در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش­آموزان موفق و منصور باشید.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • از پروژه هواپیمای ۷۲ نفره چه خبر؟
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • ناآگاهی مهمترین علت مصرف الکل و دخانیات
  • تمامی مدارس نوبت عصر خوزستان فعال هستند
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد