Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:53:07 GMT

اربعین باید مبنای تقویت هم گرایی ادیان الهی باشد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۶۷۸۸

اربعین باید مبنای تقویت هم گرایی ادیان الهی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله حیاتی بعد از ظهر دوشنبه درجلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی خراسان شمالی اظهار کرد: در اربعین چند نکته راباید سر لوحه ی خودمان قرار دهیم، اولین اصل که باید مورد توجه خادمین قرار گیرد اصل ترویج فرهنگ اربعین است که باعث یکپارچگی پیروان مکتب اهل بیت و مذاهب اسلامی می شود.

حیاتی افزود: دشمنان خیلی در تلاش اند تا در جریان کنگره اربعین گسست شیعه و سنی، ایرانی و عراقی را مطرح کنند، بنابر این باید خیلی مراقبت کنیم تا در معرض توطئه های دشمنان قرار نگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: اصل دیگر نظم و امنیت است، همه باید بپذریم که وارد یک کشور دیگر می شویم که دارای قوانین خاصی است و باید به قوانین آن احترام بگذاریم. یکی از این قوانین داشتن گذرنامه جمهوری اسلامی است و باید در سامانه ثبت شده باشد به طوری که گذر نامه حداقل سه ماه اعتبار داشته و مهر دو کشور بر روی آن ثبت شده باشد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: اصل دیگر، اصل مردم محوری است و اینگونه است که مردم خود جوش رفته و مبنی کار، مردم اند و این حرکت بزرگ همچنان برقرار خواهد بود.

حیاتی خاطر نشان کرد: مردم و زائرین باید زمان را مدیریت کنند و به تدریج از مرز خارج شوند تا به روزهای پایانی موکول نشود.

وی در خصوص برپایی موکب ها عنوان کرد: خراسان شمالی دو موکب در کربلا، یک موکب در نجف و یکی در مرز بین المللی مهران برپا کرده است که شناسنامه دار هستند. تعهد ما ۱۱ هزار پرس غذای گرم در هر وعده است که تمهیدات لازم در این خصوص صورت گرفته و ضمن رصد زائرین، اجازه نخواهیم داد مشکلی برای شان به وجود بیاید.

حیاتی خاطر نشان کرد: امسال کار بسیار خوبی به دستور استاندار انجام گرفت و آن برپایی سازه های ثابت را در مرز مهران بود. این سازه ها چند منظوره اند طوری که هم در اربعین و هم در راهیان غرب کشور مورد استفاده زائرین قرار خواهد گرفت.

کد خبر 4733265

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان شمالی اربعین 98 اربعین حسینی هفته دفاع مقدس اربعین 98 بوشهر قزوین اربعین حسینی شیراز اجلاس جاده ابریشم شهرکرد گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی بیرجند خطبه های نماز جمعه گردشگری دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، بختیار خلیقی ظهر پنج شنبه در جلسه توجیهی اهداف و برنامه‌های عملیاتی تحقق شعار سال ۱۴۰۳ صنعت، معدن و تجارت کردستان، اظهار کرد: امسال مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» را به عنوان شعار سال جاری معرفی کردند و باید برای تحقق این شعار همه دست به دست هم دهند.

وی افزود: شعار امسال بیانگر توجه به تولید ملی در سایه مشارکت همگانی است و مقام معظم رهبری با تعیین این شعار امسال این مهم را مورد تاکید قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: جهش تولید می‌تواند خسارت‌های اقتصادی ناشی از اختلال در بازار ارز و کاهش ارزش پول را جبران کند و ارتباط بین صنعت و دانشگاه و فعالیت‌های دانش بنیان را رونق ببخشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: این اداره‌کل برتامه‌های خود را برای تحقق شعار سال برنامه‌ریی و مشخص کرده و انتظار داریم مردم در این راستا همراهی لازم را داشته باشد.

خلیقی با بیان اینکه دستیابی به توسعه اقتصادی و رشد پایدار نیازمند تقویت بنیه تولید داخلی کشور است، تصریح کرد: کردستان در حال حاضر ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تولیدی مناسبی دارد اما برای بهره‌برداری از آن نیاز به برنامه ریزی مناسب و مشارکت هر چه بیشتر مردم است.

وی همراهی مردم، صنعتگران، معدن کاران، بازاریان و تمامی طیف‌ها و گروه‌های جامعه را در توسعه مؤثر دانست و گفت: زمانی می‌توانیم شاهد توسعه کشور و استان باشیم که همه خود را برای تحقق آن مسؤول بدانیم.

خلیقی اضافه کرد: در حال حاضر جهش تولید امکان جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از اختلال در بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی در کشور را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 6095089

دیگر خبرها

  • طرح نور مبنای شرعی عقلی دارد و مورد حمایت رهبر و مراجع و مردم است
  • آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین اداره خواهد شد
  • تنفر جهانی از اسرائیل و صهیونیزم یا یهودی ستیزی؟
  • ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود
  • دولت جمع‌گرا؛ مبنای اقتصاد دستوری
  • مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!