Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@21:05:04 GMT

تولید تخم مرغ در خراسان رضوی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۷۴۴۵

تولید تخم مرغ در خراسان رضوی افزایش یافت

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید شبکه دامپزشکی تایباد گفت: این مقدار تخم مرغ در ۱۵ واحد صنعتی استان تولید شده است.

احمد شریعتی افزود: استان خراسان رضوی یکی از استان های موفق در تولید مرغ تخم گذار و تخم مرغ می باشد و در سال جاری هیچ کانون ابتلا به بیماری فوق حاد پرندگان در آن شناسایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: استان خراسان رضوی با تولید سالانه هشت میلیون تن انواع فرآورده های خام دامی ۱۰ درصد فرآورده های خام دامی کشور را تامین می کند.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۸۰ میلیون قطعه طیور در استان خراسان رضوی کشتار و روانه بازارهای مصرف سراسر کشور شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی به صادرات و واردات انواع فرآورده های خام دامی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر فرآورده های دامی این استان به ۵۰ کشور آسیایی و اروپایی صادر می شود و از ۲۸ کشور نیز واردات داریم.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام طی سه سال گذشته تلفات انسانی در این حوزه در استان خراسان رضوی گزارش نشده و در موارد مشکوک هم به صورت جدی با آن مبارزه شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۱ کشتارگاه دام سبک و سنگین در خراسان رضوی فعال هستند که از این تعداد چهار مورد در شهرستان های مشهد، فریمان، تربت جام و نیشابور دارای پروانه فعالیت می باشند و ۲۷ کشتارگاه دیگر به صورت سنتی کشتار می کنند.

شریعتی افزود: سال گذشته یک میلیون و ۹۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در این استان کشتار شد که ۶۰ درصد کشتارها در واحدهای دارای پروانه فعالیت انجام شد.

وی به تولید داروهای دامپزشکی در خراسان رضوی اشاره کرد و اظهار داشت ۵۰ قلم از انواع داروهای دامپزشکی توسط کارخانجات داخل استان تولید می شود.

فرماندار تایباد نیز در این مراسم گفت: نیروهای مرزبانی و انتظامی با تمام توان از ورود دام زنده قاچاق به داخل کشور جلوگیری می کنند و با توجه به نیاز داخل برای تامین گوشت قرمز باید مبادی غیر رسمی نیز برای ممانعت از ورود دام قاچاق کنترل شوند.

محسن سیاح افزود: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده برای مهار پدیده قاچاق می توان گفت مرزهای مشترک ایران و افغانستان از نظر دام قاچاق پاک و در کنترل می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۸۵ درصد اشتغال شهرستان تایباد وابسته به بخش کشاورزی و دامپروری است حمایت از فعالان این حوزه در این شهرستان می تواند نقش بسزایی در تامین بازار کشور افغانستان و ارزآوری برای کشور داشته باشد.

استان خراسان رضوی با هفت میلیون راس دام سبک و ۴۰۰ هزار راس دام سنگین یکی از قطب های دامپروری کشور محسوب می شود.

در این مراسم از زحمات محمد علی کامل قدردانی و فرهاد منصوری به عنوان رئیس جدید شبکه دامپزشکی شهرستان تایباد معرفی شد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

۷۴۹۴/۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طیور دامپزشکی تخم مرغ كشتارگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۷۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در نظر داریم امسال حدود ۱۱ هزار معلم در خراسان رضوی جدید جذب کنیم

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بیشترین فشار بر آموزش و پرورش از این جهت است که همه توقع دارند مانند گذشته افراد با نکات و توانمندی های متفاوت جذب آموزش و پرورش شوند.

سیدامیر شوشتری، در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی خراسان رضوی که شامگاه سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: در ایام بزرگداشت معلم توفیق داشتیم چندین جلسه مفصل در تمامی شهرستانی استان برگزار کنیم. شاهد هستیم که از تمامی نهادها از جمله فرمانداری، استانداری و شهرداری پشتیبانی و حمایت از آموزش و پرورش وجود دارد.

وی بیان کرد: معلمین هنرمندانی هستند که با زبان مناطق متفاوت بومی، عشایری و... با ادبیات و زبان سنین مختلف در گوشه و کنار وظایف خود را انجام می‌دهند، چنانکه در دیدار اخیر فرهنگیان با مقام رهبری، ایشان تمجید خود را از انواع و اقسام هنرمندی‌های معلمان و اینکه باید مورد تعظیم و تجلیل قرار گیرند، ابراز کردند. ما به ‎دنبال معلم تراز انقلاب و جمهوری اسلامی ایران با رویکرد سند تحول آموزش و پرورش هستیم.

شوشتری ادامه داد: امانتی مهم که روح پیچیده انسان‌هاست به معلم سپرده می‌شود و اوست که کلاسی را در دست دارد و با توانمندی خود آن را اداره می‌کند. چنانکه در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است «مردم مانند معادن طلا و نقره هستند» که بر ارزش معلم در چگونگی جست‌وجوی استعدادها  و یافتن آن‌ها و پرداخت و آماده کردن استعدادها برای عرضه و تأثیرگذاری در اجتماع دلالت دارد.

وی با اشاره به بزرگانی چون شهید مطهری، باهنر و رجایی در آموزش و پرورش بیان کرد: این بزرگان و راه‌هایی که رفته‌اند، هم اکنون الگوی معلمان ماست. آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنان که در دولت سیزدهم در گزینش و استخدام نیروهای جدید در آموزش و پرورش شرایط و فرآیند ویژه‌ای را مد نظر قرار داده است، توفیق بیشترین استخدام را در کشور در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ داشته است. همچنین در نظر داریم در ۱۴۰۳ حدود ۱۱ هزار معلم جدید با همین شیوه‌های جدید جذب کنیم که امیدواریم تأثیرگذار بر تحول بنیادین باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: ارتقاهای ارزشمندی که در آموزش و پرورش با توجه به فعالیت‌ها و رتبه‌بندی صورت گرفته به جذابیت این نهاد و دستگاه‌های مهم و حیاتی کشور افزوده است، چنانکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند عبور از پیچ‌های دشوار پیشرفت و تحول بدون کمک آموزش و پرورش ممکن نیست.

وی درباره اقدامات این نهاد بیان کرد: تجاری‌‎سازی و مولدسازی از جمله اقداماتی است که شاید زیاد ملموس اجتماع نباشد، اما آنچه ملموس است، افزایش ۴۰ درصدی ساخت و ساز مدارس در سال ۱۴۰۲ و تحویل ۱۵۰۰ کلاس در ۳۰۵ پروژه به آموزش و پرورش و دانش آموزان است. در همین راستا از مجمع خیرین مدرسه‌ساز نیز تشکر می‌کنم که افزایش ۴۰ درصدی مشارکت خیرین را داشتیم.

شوشتری افزود: مقام‌های علمی خیره کننده خراسان رضوی و ۱۰ درصد میانگین قبولی کنکور و افزایش ۵۰ درصدی رتبه‌های دو رقمی و میانگین نمرات که در رتبه ۷ و ۸ میان ۳۲ استان قرار داشته است. رتبه اول خراسان رضوی در جشنواره پژوهشی علمی از دیگر افتخارات این اداره است. همچنین در فعالیت‌های ارزشمند پرورشی شاهد جایگاه بالای استان در اتفاقات بزرگی مانند اعتکاف دانش‌آموزی، راهپیمایی‌ها و انتخابات حماسه‌ها از سوی دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی رقم خورد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • خسارت طوفان به تاسیسات برق شهرستان‌های خراسان رضوی
  • تسهیل در مرزها به افزایش صادرات به افغانستان منجر می‌شود
  • در نظر داریم امسال حدود ۱۱ هزار معلم در خراسان رضوی جدید جذب کنیم
  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • «گل‌غلتان» آیینی زیبا با عطر مدهوش‌کننده گل محمدی