Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@07:26:19 GMT

 باید فکری به حال تامین آب تهران کنیم

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۷۷۶۶

 باید فکری به حال تامین آب تهران کنیم

زهرا صدراعظم نوری در نشست با اساتید دانشگاه کشاورزی تربیت مدرس که عصر روز گذشته در محل ساختمان شماره 2 شورای شهر تهران برگزار شد با بیان اینکه توقع از مدیریت شهری باید در چارچوب وظایف، مسوولیت‌ها و توان آن باشد، گفت: شورای شهر وظیفه قانون‌گذاری و شهرداری وظیفه اجرای این قوانین و سیاست‌ها را دارد. محدوده‌ای که شورا قانون‌گذاری می‌کند و شهرداری اجرا، وسیع نیست و در حوزه فعالیت‌های خاصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما دولت نیستیم و دستگاه‌های دولتی زیر نظر ما فعالیت نمی‌کنند.

او با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل حال حاضر پایتخت کمبود آب است، ادامه داد: آب برای آبیاری فضای سبز، شرب و مابقی مصارف استفاده می‌شود و اگر فکری به حال تامین آن نشود در آینده بر روی مسائل زیادی از جمله جمعیت‌پذیری شهر تهران و زندگی شهروندی تاثیر خواهد گذاشت.

این عضو شورا اضافه کرد: باید بررسی کارشناسی صورت گیرد که تهران به چه میزان فضای سبز نیاز دارد و آبیاری آن‌ها با توجه به شرایط کم‌آبی باید چگونه باشد، همچنین چه گونه‌های گیاهی متناسب با شرایط بومی تهران اگر انتخاب شود، مناسب است.

نوری با اشاره به تولید روزانه 5 هزار و 700 تن زباله در تهران گفت: منابع ما به اندازه‌ای نیست که مرتبا دچار هدررفت شوند و در عین حال بستر و خاک لازم برای تولید بیش از اندازه زباله نداریم. آرادکوه شرایط خوبی ندارد و اگر الگوی مصرف تغییری نداشته باشد در آینده‌ای نه چندان دور با معضل دفع زباله‌های شهری در تهران مواجه خواهیم شد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در پایان گفت: شورای شهر تهران در برخی از موضوعات از جمله سلامت میوه و صیفی‌جات نمی‌تواند ورود کند اما به دلیل نوع ارتباطی که با دولت و مجلس دارد می‌تواند مطالبه‌گری کند. این موضوعات را می‌شود از طریق جلساتی که با اساتید و متخصصان دانشگاه برقرار کرد، مورد بررسی قرار داد. همچنین باید با اطلاع‌رسانی و تهیه پکیج‌های آموزشی مردم را نیز در جریان اتفاقاتی که رخ می‌دهد قرار داد.

 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۷۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد

امیرقلی جعفری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس  در مورد در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: بانک‌ها به تعهدات خودشان به درستی در بحث مسکن عمل نکردند تامین این مقدار سپرده برای اقشار آسیب پذیر و متوسط سخت است اینکه ماهی چهل پنجاه میلیون بدهند دشوار است.  باید قانون مصوب مجلس در بحث در اختیار قرار دادن تسهیلات و زمین به مردم اجرایی شود نا فرد با دست خودش مسکن بسازد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع باید ساخت مسکن را به مردم واگذار کنیم و ما مرحله به مرحله نظارت کنیم. هزینه ساخت مسکن در شهرهای بزرگ یک میلیارد است کدامیک از افراد آسیب پذیر می توانند این را آماده کنند ما در مجلس مطرح کردیم که زمین را دولت بدهد. به جز چند کلان شهر دولت مشکلی برای تامین زمین در سایر شهرها ندارد.

جعفری نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اگر می خواهیم اقشار آسیب پذیر دارای مسکن شوند چاره ای جز اینکه زمین و تسهیلات در اختیار آنها  قرار دهیم نداریم. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین راه برای حل مشکل مسکن مشارکت مردم است، گفت: بروکراسی و ساختار معیوب هم این اجازه را نمی دهد که دولت همه نیازهای بخش مسکن را برطرف کند. دولت هم ‌اراده کند نمی تواند کاری کند. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم. باید برای حل مشکل مسکن از ظرفیت مردم استفاده کنیم و بهترین بستر برای تحقق این امر عرضه زمین توسط دولت و همچنین پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم از طریق شبکه بانکی است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری