Web Analytics Made Easy - Statcounter

استقرار هفت موکب در مسیر زائران اربعین و عدم افزایش نرخ کرایه حمل و نقل زائران؛ از جمله مطالبی بود که در نشست خبری جانشین رییس ستاد هماهنگی اربعین حسینی در خراسان شمالی به آن اشاره شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ ولی‌الله حیاتی، عصر امروز دوشنبه در نشست خبری با محوریت اعلام آخرین اطلاعات ستاد هماهنگی اربعین حسینی، ترویج فرهنگ اربعین را اولین اصلی عنوان کرد که باید مورد توجه زائران و خادمان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین رییس ستاد هماهنگی اربعین حسینی در خراسان شمالی با بیان اینکه فرهنگ اربعین باعث انسجام و وحدت مذاهب اسلامی می‌شود، اظهارداشت: با توجه به اینکه دشمنان تلاش می کنند گسست شیعه و سنی؛ مسئله ایرانی و عربی و یا اربعین و حج را مطرح کنند، باید در مقابل این توطئه‌ها بسیار مراقب بود.

وی با بیان اینکه اربعین باید مبنای تقویت ادیان الهی باشد و تاثیر مثبتی در حضور حداکثری جهان اسلام تلقی شود، افزود: لذا باید رعایت حداکثری اخلاق اسلامی و آداب دینی در سفر اربعین مدنظر قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی، نظم و امنیت را اصل دیگر مورد توجه خواند و با تاکید بر اینکه ما باید بپذیریم که وارد یک کشور خارجی شده‌ایم و رعایت قوانین کشور عراق الزامی است، بیان کرد: ما باید حاکمیت قانون را در کشور مقابل بپذیریم.

حیاتی، ثبت نام در سامانه سماح را اولویت اساسی در اعزام زائران اربعین دانست و با تاکید بر داشتن حداقل مهلت سه ماهه گذرنامه، گفت: همراه داشتن کارت شناسایی ملی و توجه به ممهور کردن گذرنامه هنگام ورود و خروج از کشور از جمله مسائلی است که زائران باید به آن توجه کنند.

جانشین رییس ستاد هماهنگی اربعین حسینی در خراسان شمالی، با توصیه به زائران مبنی بر حرکت گروهی و کاروانی، بیان کرد: اربعین حرکت کاملا مردمی است لذا رعایت نظم و انضباط و ارزش‌های دینی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حیاتی، با تاکید بر مدیریت بهینه زمان و تسهیل‌گری در خصوص اعزام‌ زائران، بر پرهیز از بخشی نگری، اختلاف و بزرگ‌نمایی مشکلات صحه گذاشت و خواستار آسیب شناسی مستمر مراسم اربعین در جهت حل مشکلات احتمالی شد.

معاون استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه چهار موکب شناسنامه دار در کربلا، نجف و مرز مهران مستقر خواهد شد، به درخواست استقرار سه موکب دیگر در نجف، کربلا و مهران اشاره کرد و گفت: این سه موکب هنوز در سامانه مواکب ثبت نشده‌اند که باید به زودی نسبت به ثبت موکب خود اقدام کنند.

وی افزود: تعهد ما تهیه ۱۱هزار پُرس غذای گرم در هر وعده است که برنامه‌ریزی لازم در این خصوص انجام شده و همچنین در حوزه حمل و نقل زائران، تمهیدات لازم اندیشیده شده و افزایش قیمت هم در این حوزه نداریم.

حیاتی ادامه داد: استقرار موکب‌ها در مرز مهران از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهرماه فعال خواهد بود.

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین حسینی هفته دفاع مقدس پیاده روی اربعین اربعین مسجد طراز اسلامی کانون های مساجد سبک زندگی اسلامی زائران اربعین موکب زائران اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات

رئیس سازمان راهداری با بیان این‌که برای ایام اربعین با مشکل تامین ناوگان مواجه هستیم، گفت: این مشکل را از طریق واردات و استفاده از ظرفیت داخلی رفع می‌کنیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داریوش امانی با اشاره به اقدامات سازمان راهداری برای اربعین 1403، اظهار کرد:‌ در حوزه زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بخشی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط پرحادثه، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

وی از برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر به زائران در اربعین امسال خبر داد و با اعلام این‌که امسال 14 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش پروژه‌های زیرساخت راه اربعین تأمین اعتبار شده است، یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در ایام گرم از سال است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

امانی تاکید کرد: در زمینه ناوگان حمل‌ونقل نیز که با مشکل کمبود و نوسازی مواجه هستیم، نشست‌هایی برگزار شده تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانه‌ها و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زائران بهره بگیریم.

وی با بیان این که باید با تدابیر خود در بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار بتوانیم جوابگوی مردم باشیم، گفت: به فضل الهی و مدد امام حسین (ع) سال گذشته با وجود کمبود ناوگان با کمترین مشکلی اربعین باشکوهی برگزار شد و طبق آمار ستاد اربعین بیشترین معطلی دو ساعت بود. همه مدیران با تمام توان و امکانات سازمانی باید در خدمت اربعین و خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین باشند و هیچ‌گونه کوتاهی از هیچ مدیری پذیرفته نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی