Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،آشتاب مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : با توجه به وجود منابع آبی و اراضی تحت پوشش پتانسیل این شهرستان در راستای توسعه ساماندهی آبیاری تحت فشار بالغ بر ۲۸هزار هکتار می‌باشد.

او گفت : از ابتدای سال ۹۸ عملیات اجرایی سیستم‌های آبیاری تحت فشار در سطح ۵۶۵ هکتار از اراضی حوزه شهرستان کرمانشاه در قالب ۷۳ طرح آغاز گردیده که تاکنون اجرای ۲۹ طرح در سطح ۲۰۳ هکتار به اتمام رسیده و تحویل بهره برداران گردیده است

آشتاب گفت : مابقی طرح‌های آبیاری به زودی تکمیل و تحویل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان برنامه‌های توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در شهرستان، افزود: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه قصد دارد در یک برنامه واقعی زمانبندی ۵ ساله کلیه اراضی آبی باقیمانده حوزه شهرستان را در صورت تامین اعتبار متناسب با هزینه اجرا، مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری نماید.

آشتاب گفت: با عنایت به آنکه بخش اعظم مصرف آب در بخش کشاورزی اتفاق می‌افتد، لذا این مدیریت برنامه‌های متعددی را در چند سال اخیر جهت استفاده بهینه از آب در دستور کار خود قرار داده که از جمله آن‌ها می‌توان به انجام عملیات تجهیز و نوسازی اراضی، احیا و مرمت قنوات.

او گفت : پوشش انهار سنتی در قالب احداث کانال‌های آبیاری و خطوط انتقال آب، احداث استخر‌های ذخیره آب و اجرای سامانه‌های آبیاری تحت فشار اشاره نمود.

او صرفه جویی در مصرف آب و انرژی، افزایش بهره وری، سهولت درانجام عملیات آبیاری، امکان آبیاری اراضی شیب دار وجلوگیری از فرسایش خاک، کاهش علف‌های هرز، اشتغالزایی، افزایش سطح زیر کشت، افزایش یکنواختی توزیع آب را از جمله مزایای استفاده از روش‌های نوین آبیاری (تحت فشار) عنوان کرد.

او در خصوص حمایت‌های سازمان جهادکشاورزی از کشاورزانی که قصد اجرای سامانه‌های آبیاری تحت فشار را دارند گفت: هم اکنون جهت اجرای هر هکتار سیستم آبیاری بارانی مبلغ ۸۴ میلیون ریال و آبیاری موضعی (قطره ای) ۱۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در اختیار بهره برداران قرار می‌گیرد .

 

 

انتهای پیام/د

وجود منابع آبی و اراضی تحت پوشش

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی میادین میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی با سامانه ۱۹۰ و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یک واحد غیر مجاز و زیر زمینی تولید لبنیات سنتی در کرمانشاه کشف و ضبط شد.

وی افزود: این واحد در شرایط غیر بهداشتی اقدام به تولید لبنیات (پنیر سنتی)، انواع ترشیجات و انواع شوریجات نموده و در شرایط غیربهداشتی و نامناسب انبار می‌کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مواد غذایی غیر بهداشتی پس از کشف و با هماهنگی با اداره اماکن، نیروی انتظامی و مرجع قضائی از چرخه مصرف خارج و مکان مورد نظر پلمپ گردید.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند بصورت ۲۴ ساعته تخلفات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6091363

دیگر خبرها

  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل