Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: حجم مخزن سد کبودوال ۲۴ میلیون متر مکعب و حجم آبگیری در تراز نرمال ۲۲ میلیون مترمکعب و در حال حاضر این سد، ۵ و نیم میلیون متر مکعب معادل ۲۳ درصد آب دارد. ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسین دهقان عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سد کبودوال با هدف تامین آب کشاورزی از طریق جمع‌آوری و ذخیره آب رودخانه کبودوال و بخشی از آب رودخانه زرین گل احداث شده است، اظهار داشت: حجم مخزن سد کبودوال در تراز نرمال 22 میلیون متر مکعب است که در سال آبی گذشته و به خصوص وقوع سیلاب‌های سال 98 این سد آبگیری بسیار مناسبی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقان افزود: حجم مخزن سد کبودوال 24 میلیون متر مکعب و حجم آبگیری در تراز نرمال 22 میلیون مترمکعب و در حال حاضر این سد، 5 و نیم میلیون متر مکعب معادل 23 درصد آب دارد.

حجم آب سدهای کردستان 10 درصد افزایش یافتسمنان| ذخیره آب سد شهید شاهچراغی دامغان به 14 میلیون مترمکعب رسیدخراسان رضوی|60 درصد عملیات خط انتقال آب سد دوستی به سرخس پایان یافت

وی اظهار کرد: از آنجایی که سدهای در حال بهره‌برداری استان، مصرف کشاورزی دارند و با توجه به اتمام مصارف کشاورزی در سال آبی گذشته و به منظور بازدیدهای فنی و تعمیرات عمومی مولفه‌های فنی سد، شامل تکیه گاه ها، سراب، دریچه های سد، نسبت به تخلیه آب از مخزن سد در حال انجام است که براساس پیش‌بینی شرایط آب و هوایی سال آبی جاری و تدوین برنامه منابع و مصارف سدهای در حال بهره‌برداری استان، نسبت به آبگیری مخزن در سال آبی جدید (99-98)، براساس برنامه و زمان تعیین شده آغاز خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان بیان کرد: بازدیدهای فنی از تاسیسات وتجهیزات سدها  از ضرورت‌های تخلیه سدها است تا سد برای آبگیری سال آبی بعدی آماده شود. موضوع تخلیه آب از سد کبودوال همانند دیگر سدهای مخزنی استان امری طبیعی و بدیهی است و تخلیه آب سد کبودوال با برنامه از قبل تدوین شده، اقدام می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری آب، فراز رابعی، رییس حوضه آبریز کارون بزرگ شرکت مدیریت منابع آب ایران با تشریح چگونگی مدیریت و کنترل سیلاب‌های هفته گذشته در جنوب کشور اظهار داشت: با توجه به آبگیری سد دز در بارش‌های فروردین‌ماه، مدیریت سیلاب در این مقطع از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بود.

وی افزود: به همین سبب، به محض پیش‌بینی بارش در حوضه کارون بزرگ، جلسه ستاد مدیریت سیل به ریاست محمد جوان‌بخت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت تشکیل و مقرر شد به‌منظور مدیریت بهینه و جلوگیری از هم‌افزایی پیک‌ها در پائین‌دست، رهاسازی ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه از سد دز قبل از وقوع بارش‌ها به منظور ایجاد ظرفیت ۲۰ میلیون مترمکعبی در مخزن، اقدام شود.

رابعی گفت: با فروکش کردن جریان حوضه میانی و با وقوع بارش‌ها با شدت زیاد در بالادست مخزن سد، ورودی ساعتی سد دز به بیش از ۲ هزار مترمکعب بر ثانیه رسید که با پایش لحظه‌ای شرایط سیلاب و پذیرش ریسک‌های معقول در مدیریت مخزن، رهاسازی از سد بر اساس میزان تاب‌آوری رودخانه صورت گرفت.

رییس حوضه آبریز کارون بزرگ شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار داشت: در نهایت با فروکش جریان ورودی در شامگاه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، سیلاب اخیر در مخزن تسکین یافت و سد دز در شرایط متعادل قرار گرفت.

گفتنی است، طی بارندگی‌های اخیر ۸۱ درصد از ذخایر سدهای استان خوزستان آبگیری شده و مجموع ذخیره سدهای استان به ۱۷۲۵۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

کد خبر 6097040 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی در قصر فیروزه
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • تلف شدن صدها هزار ماهی در ویتنام
  • مهار ۶۳۰ هزار متر مکعب رواناب در سد نهرین طبس
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • ترکیدن مخزن در کارخانه نوشابه‌سازی (فیلم)
  • ترکیدن مخزن در کارخانه نوشابه‌سازی + فیلم
  • آبگیری در بندهای طرح های آبخیزداری دردامغان
  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است