Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:23:24 GMT

تحریم‌های آمریکا علیه متحد پوتین سخت‌تر ‌شد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۸۵۷۳

تحریم‌های آمریکا علیه متحد پوتین سخت‌تر ‌شد

به گزارش پایگاه اینترنتی یاهونیوز، متحد پوتین در گزارش «رابرت مولر» بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، متهم شده بود که مغز متفکر شرکتی روسی موسوم به «آژانس تحقیقات اینترنتی» است که تلاش کرد به پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات آن سال کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که محدودیت های جدیدی را بر دارایی های پریگوژین اعمال می کند که شامل قایق تفریحی و چند دستگاه جت خصوصی اش است؛ زیرا بنا به اعلام این وزارتخانه، وی همچنین سعی داشت در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا که در سال ۲۰۱۸ برگزار شد، دخالت کند.۹۱۰۹

وزارت خزانه داری آمریکا در این بیانیه یادآور شد که شواهدی مبنی بر اینکه این فرد به رغم تلاش، موفق به تأثیرگذاری بر آرای انتخاباتی شده باشد، وجود ندارد.

پریگوژین از طرف دادستان های دفتر مولر به کنترل شرکت مدیریتی و مشورتی «کنکورد» متهم شد؛ شرکتی که به نظارت بر فعالیت ستادی تبلیغاتی برای حمایت از ترامپ به منظور پیروزی در انتخابات ۲۰۱۶ کمک کرد.

وکلای مدافع شرکت کنکورد، هر گونه تخلفی را رد کرده و در صدد ابطال اتهام های جنایی علیه این شرکت برآمده اند.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین ۶ عضو دیگر شرکت روسی آژانس تحقیقات اینترنتی را تحریم کرد.

نتیجه تحقیقات مولر نشان داد که ترامپ در سال نخست ریاست جمهوری اش، در روند اجرای عدالت کارشکنی کرده است.  

پرونده دخالت روسیه در حالی بسته شد که فشارهای مربوط به آن تا انتخابات ۲۰۲۰ از سوی دموکرات ها باقی خواهد ماند.

در گزارش مولر آمده است: شواهدی که در خصوص رفتار و نیات رئیس جمهوری به دست آوردیم، مسائل دشواری را مطرح می کند که مانع از آن می شود تا با قاطعیت حکم دهیم که تخلفی روی نداده است. از همین رو، این گزارش در حالی که نتیجه گیری نمی کند که رئیس جمهوری تخلفی مرتکب نشده، در عین حال او را نیز تبرئه نمی کند.

مولر نتیجه گیری کرد که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ با کمک آژانس تحقیقات اینترنتی و از طریق شبکه های اجتماعی برای افزایش شانس پیروزی ترامپ تلاش و در آن انتخابات دخالت کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه تحریم انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ وزارت خزانه داری آمریکا ایالات متحده آمریکا ولادیمیر پوتین وزارت خزانه داری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۸۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارشی به ابعاد هولناکی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اشاره کردند.

کارشناسان سازمان ملل متحد اعلام کردند: روی پیکرهایی که در گورهای دسته‌جمعی دو بیمارستان ناصر و شفا در برهه اخیر پیدا شدند، علائم شکنجه پدیدار شده است. همچنین برخی موارد احتمالیِ زنده‌به‌گورشدن افراد نیز دیده شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: نسبت به گزارش‌های پیاپی از تعرض جنسی و خشونت علیه زنان، دختران و بانوان اسیر نزد نیروهای اسرائیلی ابراز انزجار می‌کنیم.

کارشناسان سازمان ملل متحد بیان کردند: کابینه اسرائیل در موارد پیاپی در اجرای تحقیقات مستقل، سالم و کارآمد در خصوص جنایت‌های اعلام‌شده ناکام بوده و شکست خورده است.

در ادامه این گزارش ذکر شده است: ما نسبت به هدف قراردادن زنان از سوی اسرائیل با چنین حملات وحشیانه، کورکورانه و نامتناسبی، احساس وحشت می‌کنیم.

این کارشناسان تاکید کردند: روزانه بیش از ۱۸۳ زن بدون هرگونه ماده مُسَکنی زایمان می‌کنند. این در حالی است که صدها نوزاد نیز به دلیل کمبود برق برای راه‌اندازی دستگاه انکوباتور نوزاد (دستگاه نگهداری از نوزادان نارس) جان خود را از دست می‌دهند.

کد خبر 6098694

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • فهرست «ایران متحد» برای انتخابات دور دوم مجلس منتشر شد
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند