Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:10:24 GMT

احیای بافت فرسوده شهری باید به نفع مردم باشد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۹۳۹۰

احیای بافت فرسوده شهری باید به نفع مردم باشد

به گزارش ایرنا عبدالرحیم رحیمی عصر دوشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی بافت شهری که در محل فرمانداری بروجرد برگزار شد افزود: بافت فرسوده و احیای آن ضروری است، لذا باید یک اراده قوی وجود داشته باشد تا بافت فرسوده بازسازی و احیا شود.
وی اظهار داشت: باید شهرداری صدور پروانه ساخت را رایگان صادر کند و ادارات برق، آب و گاز و نظام مهندسی همکاری کنند، تا در اجرای نوسازی بافت فرسوده مردم نفع ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه با ۴۰ میلیون تومان وام نمی شود خانه ساخت و بافت فرسوده احیا نمی شود گفت: نمایندگان‌ مجلس و بهزیستی و کمیته امداد نیز باید کمک کنند و مبالغی به عنوان کمک های بلاعوض پرداخت شود تا مشکلات حل و فصل شود.
رحیمی افزود: اگر حادثه ای مانند زلزله و سیل رخ دهد بافت فرسوده بیشتر در معرض خطر است و برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی باید بافت فرسوده بازسازی شود.
فرماندار بروجرد گفت: بافت فرسوده باید برای پیشگیری از حوادث غیرمرقبه با مشارکت بنیاد مسکن و شهرداری و راه و شهرسازی و دیگر ادرات و ارگانهای مرتبط و با تخصیص وام های بلاعوض احیا شود.

رئیس اداره راه و شهر سازی بروجرد گفت: تاکنون ۹۰۰ تن قیر رایگان از طرف راه و شهر سازی تحویل شهرداری شده است، که ۳۰۰ تن این قیر باید در محلات هدف بازآفرینی شهری مصرف شود.
احمد پارسا افزود: تسهیلات بافت فرسوده از سال گذشته شروع شده و هر واحد ۴۰۰ میلیون ریال با نرخ سود ۹ درصد به شرط داشتن سند پرداخت می شود و محدودیتی برای تسهیلات در شهرستان بروجرد وجود ندارد.
وی اظهار داشت: ۵۵۰۰ متر زمین دولتی در محله امام‌حسین(ع) آماده واگذاری به سرمایه گذار برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده است که ۱۵۰ واحد مسکونی را شامل می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری بروجرد گفت: ۸۵ درصد بافت تاریخی بروجرد شامل بافت فرسوده تعریف شده است.
حجت اله یارمحمدی افزود: میراث فرهنگی برای بازسازی بافت تاریخی ضوابطی قانونی دارد که باید رعایت شود.
وی اظهار داشت: ضوابط قانونی مدافع آثار تاریخی است و باید قوانین میراث فرهنگی در ساخت و ساز رعایت شود.
وی افزود: میراث فرهنگی به صورت مشارکتی با صاحبان خانه های تاریخی همکاری می کند و مرمت و بازسازی را انجام می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در ادامه جلسه ستاد بازآفرینی شهری تصمیمات لازم جهت احیای بافت فرسوده و جلب مشارکت مردم در محلات مورد نظر انجام شد.

۷۱۹۰
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۹۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد

محمد آیینی از شکسته شدن رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده پس از انقلاب در سال ۱۴۰۲ خبر به همت دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش ایرنا، وی در نشست خبری گفت: بیش از ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده شامل بافت‌های تاریخی و سکونتگاه‌های حاشیه‌ای در کشور وجود دارد که ۱۰ میلیون نفر جمعیت در آن مستقرند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار داشت: این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار