Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@14:43:36 GMT

افزایش ۶۰ درصدی حجم معاملات بورس در ماه گذشته

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۹۸۷۱

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، در جریان معاملات شهریورماه امسال طی 20 روز معاملاتی ارزش معاملات در مقایسه با پایان مردادماه گذشته معادل 71 درصد افزایش یافت و از 215639 میلیارد ریال به 368312میلیارد ریال رسید. همچنین حجم سهام معامله شده در این مدت از 64126میلیون سهم به 102501 میلیون سهم معادل 60 درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزون بر این در شهریورماه دفعات معاملات سهام برابر با 43 درصد افزایش یافت و از 6444057 هزار دفعه در مردادماه به 9199074 هزار دفعه رسید.

شاخص بورس هم در پایان شهریورماه به میزان 35976 واحد رشد، برابر با 14 درصد افزایش یافت و به 302104 واحد رسید.

این در شرایطی است که ارزش بازار هم در ماه گذشته به میزان 4921286 میلیارد ریال برابر با 80 درصد افزایش یافت و از 6124139 میلیارد ریال به 11045425 میلیارد ریال رسید.

همچنین بررسی درصد گردش معاملات از ابتدای سال تا پایان شهریور نشان می‌دهد در این مدت این رقم به عدد 16 رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، 59 درصد افزایش داشته است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۹۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۱۶ اردیبهشت/افت۵۱۸۲ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت ۵۱۸۲ واحدی به ۲,۲۵۹,۷۳۴ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با افت ۵۱۸۲ واحدی به ۲,۲۵۹,۷۳۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۹۴.۴۷ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۷.۹۵۵ میلیارد سهم بود که طی ۲۹۹,۳۸۲ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۲,۲۰۹.۲۱۳ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۰۵۳,۱۵۶.۶۱۶ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «فارس» و «فولاد» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 750658

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت
  • افت بیش‌ از ۲ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • افت بیش‌از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • شاخص بورس امروز ۱۶ اردیبهشت/افت۵۱۸۲ واحدی
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات