Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-01@13:55:15 GMT

بن سلمان: آماده‌ام اسرائیل را به رسمیت بشناسم

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۹۹۴۲

خرداد؛ یک شبکه آمریکایی در مستندی فاش کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی به آمریکا وعده داده بود آماده است رژیم صهیونیستی(اسرائیل) را به رسمیت بشناسد.

شبکه پی.بی.اس در مستندی با عنوان «ولیعهد» که شنبه پخش شد فاش کرد بن سلمان در جریان سفر ماه می سال ۲۰۱۷ دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض قول داده بود که اگر واشنگتن به عربستان کمک کند تا «ایران را شکست داده و بر خاورمیانه کنترل پیدا کند» رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و روابط را با آن رژیم عادی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«مارتین اسمیت» مجری این برنامه مستند، اظهار داشت: بن سلمان از ترامپ خواسته بود تا تضمین دهد «آمریکا به شکست دادن ایران کمک خواهد کرد و از بلندپروازی‌های ولیعهد برای تبدیل شدن به بازیگر کلیدی خاورمیانه حمایت می‌کند.»
بن سلمان در عوض وعده داده بود که به ترامپ و دامادش «جرد کوشنر» کمک می‌کند تا مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی را حل کند.
در مستند شبکه پی.بی.اس با «دیوید ایگنیشس» ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست نیز مصاحبه شده است. ایگنیشس از بن سلمان نقل کرده است که: «من خاورمیانه‌ای را می‌بینم که اسرائیل بخشی از آن است. من آماده‌ام آن را به رسمیت بشناسم و روابط تجاری با اسرائیل داشته باشم.»
ایگنیشس افزود که پیشنهاد بن سلمان «دولت آمریکا را وسوسه کرد و به کانون تمرکز طرح کوشنر تبدیل شد.» کوشنر «معامله قرن» را تدوین کرده که هنوز از آن رونمایی نشده است.
از هنگامی که بن سلمان ولیعهد شده است، عربستان و رژیم صهیونیستی به یکدیگر نزدیک‌تر شده اند. حتی گزارش‌ها حاکی است که بن سلمان، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سایر مقام‌های عربی حاشیه خلیج فارس پیشتر در قایقی در دریای سرخ دیدار کرده بودند. برچسب ها: بن سلمان ، اسرائیل

منبع: خرداد

کلیدواژه: بن سلمان اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است

حنفی وردک معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ‌‏جنایات جنگی و ضد بشریت رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت‌های نظامی و مالی کاخ سفید، نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است.

وی افزود: اعتراضات مردم در آمریکا، اروپا و استرالیا در دومین هفته با حمایت از فلسطین شدت گرفته‌ است اما از سوی دیگر مدعیان دروغین آزادی بیان با معترضان برخورد غیر قانونی می‌کنند. 

طالبان پیش از این نیز از شورای امنیت و کشورهای تأثیرگذار خواسته بود تا فراتر از قطعنامه‌ها، برای جلوگیری از نسل‌کشی مردم فلسطین گام‌های عملی بردارند و راه‌های عادلانه برای حل اساسی قضیه فلسطین جستجو کنند.

وزارت خارجه طالبان چندی قبل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه بیمارستان «ناصر» که در میان‌شان زنان و کودکان نیز هستند، بیانگر مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطین، عدم پایبندی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین‌المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی‌تفاوتی و چشم‌پوشی جامعه بین‌الملل به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی است.

این بیانیه تاکید کرده بود افغانستان از مبارزه حق‌طلبانه مردم فلسطین حمایت کرده و از انسان‌های آزاده در سراسر جهان می‌خواهد تا برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است