Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف عفو بین الملل در این گزارش مشخصا به حملات عربستان به یک منزل مسکونی در منطقه تعز یمن اشاره و تاکید کرد مهمات به کار رفته در این حملات که در 28 ژوئن استفاده شد، ساخت آمریکا بوده است. این سازمان می افزاید آمریکا، انگلیس و فرانسه در موارد نقض قوانین بین المللی، با عربستان همدست هستند.

"بمب های هدایت لیزری ساخت شرکت ریتون آمریکا که در این حملات به کار رفت، تازه ترین سندی است که نشان می دهد آمریکا در حال ارسال سلاح به عربستان است، تسلیحاتی که در حملات ائتلاف عربستان و امارات در یمن به کار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حملات نقض جدی قوانین بین المللی حقوق بشر است."

راشا محامد، محقق اموربین الملل سازمان عفو بین الملل می گوید:" این مساله عجیب و غیر قابل قبول است که آمریکا همچنان در حال تغذیه تسلیحاتی در جنگ ویرانگر یمن است."

"با وجود شواهد فراوان که نشان می دهد ائتلاف تحت امر عربستان و امارات بارها مرتکب نقض جدی قوانین بین الملل – ازجمله جنایات احتمالی جنگی – شده اند، آمریکا و سایر کشورهای صادر کننده سلاح نظیر انگلیس و فرانسه از مصائب و آشفتگی غیرنظامیان یمن که ناشی از فروش تسلیحات به این کشور است، همچنان متاثر نشده اند."

عفو بین الملل با دو عضو یک خانواده  و همچنین ساکنان محلی ازجمله شاهدان این حملات گفت و گو کرده است. این سازمان تصاویر ماهواره ای و همچنین عکس های به دست آمده پس از این حملات را تجزیه و تحلیل کرد تا صحت و سقم گزارش این شاهدان را تایید کند.

کارشناسان نظامی این سازمان تصاویر مهمات باقی مانده را که از محل حمله به دست  آمده بود تجزیه و تحلیل کردند و مشخص شد مهمات به کار رفته بمب های 500 تنی GBU-12 Paveway II ساخت آمریکاست.

خانواده از همه پاشیده شده

درمیان شش غیرنظامی کشته شده در این حملات که در روستای  ورزان  در منطقه خدیر رخ داد، یک زن 52 ساله و سه کودک 12، 9 و 6 ساله بودند.

یکی از اعضای این خانواده به عفو بین الملل گفت:" ما همان روز آنها را دفن کردیم زیرا  تکه تکه شده بودند. هیچ جنازه ای برای بررسی وجود نداشت. گوشت یک فرد، با اجزاء بدن دیگری مخلوط شده بود."

 نزدیک ترین هدف نظامی در زمان حمله، اتاق عملیات حوثی ها در مزرعه هیل سعید – در تقریبا یک کیلومتری آنجا بود. اما این مرکز دو سال پیش در حملات ائتلاف از کار افتاده بود. شاهدان به عفو بین الملل گفتند هیچ رزمنده و یا هدف نظامی در اطراف آن مرکز نیز وجود نداشت.

دومین حمله هم تقریبا 15 دقیقه بعد رخ داد که نشان می دهد خلبان قصد داشت از تخریب کامل منزل خانواده الکیندی آسوده خاطر شود. پنج روز بعد که اعضای خانواده در حال بررسی منزل بودند، بار دیگر آن خانه هدف قرار گرفت که البته تلقاتی نداشت.

از مارچ 2015 تاکنون، محققان عفو بین الملل درباره دهها مورد حمله نیروهای ائتلاف تحقیق کرده و دریافته اند که مهمات به کار رفته در حملات، ساخت آمریکا بوده اند.

راشا محامد گفت:" این حمله باردیگر برضرورت تحریم کامل تسلیحاتی که ممکن است هر یک از طر فین درگیر در جنگ یمن از آنها استفاده کنند، تاکید می کند."

"موارد جدی از نقض قوانین بین الملل تحت نظر ما همچنان رخ می دهد، ضروری است که نهادهای تحقیق به خصوص گروه موسوم به کارشناسان برجسته – وابسته به سازمان ملل – اختیار تام داشته باشند تا این موارد نقض را مستند و ارسال کنند."

" کشورهای صادر کننده سلاح نمی توانند سرشان را زیر برف برده و وانمود کنند که از مخاطرات انتقال این تسلیحات به طرف های درگیر – که به صورت سیستماتیک در حال نقض قوانین بین المللی هستند - چیزی نمی دانند. هدایت عامدانه حملات علیه غیرنظامیان و مراکز غیرنظامی، حملات بی رحمانه و غیرمتناسبی که غیرنظامیان را کشته و یا زخمی کند، جنایات جنگی است."

" فروش عامدانه اقلامی که ائتلاف تحت امر عربستان و امارات با آنها مکررا قوانین بین الملل را در زمینه حقوق بشر نقض می کنند، به آن معنا است که آمریکا همراه با انگلیس و فرانسه هم مسئول این اقدامات هستند."

شورای حقوق بشر سازمان ملل گروه کارشناسان برجسته درباره یمن را تشکیل داده است. گزارش اخیر این گروه حاکی است الگوهای مکرر حملات هوایی ائتلاف بسیار مشکوک است زیرا مشخص نیست هدف قراردادن مراکز مختلف در یمن منطبق با اصول قوانین بین المللی است.

در این گزارش همچنین آمده است همه طرف های درگیر در جنگ یمن مرتکب نقض جدی قوانین بین الملل شده اند.

سازمان ملل تخمین زده است تا پایان سال گذشته، بیش از 233 هزار یمنی قربانی جنگ و بحران انسانی شده اند.

به گزارش سازمان همکاری دفاعی، دولت آمریکا در سال 2015 مجوز فروش 6 هزار و 120 بمب هدایت شونده از نوع Paveway را به عربستان صادر کرد. در می 2019 هم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با نادیده گرفتن کنگره، دستور فروش مقادیر بیشتری از این بمب های هدایت شونده را به عربستان و امارات صادر کرد.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تأمین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تأمین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه‌های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی :(Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای به دلیل طرح ایده‌های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسرائیل؛

۶. براد کوپر(Brad Cooper) : فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes) :مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تأمین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا، تحریم‌های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می‌نماید.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

کد خبر 6094853

دیگر خبرها

  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد