Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع مطلع می‌گویند که وزیر خارجه آمریکا نیز جزو مقاماتی بوده که به تماس تلفنی رئیس‌جمهور این کشور با همتای اوکراینی خود و فشار به وی برای دستاورد‌های سیاسی، گوش داده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، دردسرهای امنیتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حالی هر روز بیشتر از دیروز می‌شود که اکنون خبر می‌رسد «مایک پامپئو» وزیر خارجه وی نیز در ماجرای تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین حضور داشته است؛ رسوایی که به «اوکراین‌گیت» شهر یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشریه «وال استریت ژورنال» بامداد سه‌شنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گزارش داد پامپئو نیز جزو مقاماتی بوده که در تاریخ بیست‌وپنجم جولای در زمان تماس ترامپ با زلنسکی حضور داشته و به درخواست وی برای فشار آوردن به «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گوش می‌داد.

حدود دو هفته پیش یک مقام امنیتی آمریکا شکایتی را علیه ترامپ به دادگاه فدرال این کشور ارائه کرد که در آن گفته شده بود رئیس‌جمهور آمریکا، همتای اوکراینی خود را تحت فشار قرار داده تا در ازای دریافت حمایت نظامی، اطلاعاتی را علیه پسر بایدن و با هدف تخریب رقیب انتخاباتی خود، در اختیار وی قرار دهد. در آن زمان اما حرفی از حضور پامپئو در این تماس به میان نیامده بود.

ترامپ در مکالمه تلفنی خود از زلنسکی درخواست می‌کند تا احتمال فساد اقتصادی پسر بایدن را که برای یک شرکت انرژی در اوکراین کار می‌کرده است، پیگیری کند. بنا به گزارش شبکه «بی بی سی»، در متن شکایت افشاگر این اطلاعات آمده است که ترامپ در ازای دریافت این اطلاعات علیه رقیب سیاسی خود، وعده افزایش کمک نظامی را به اوکراین داده بود.

در پی افشای مکالمات ترامپ با زلنسکی، مجلس نمایندگان آمریکا،‌فرایند استیضاح ترامپ را آغاز کرده است و درخواست ترامپ از زلنسکی برای کمک سیاسی به وی به عنوان موضوع اصلی استیضاح ترامپ بررسی می‌شود.

«آدام شیف» رئیس دموکرات کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا دو روز پیش گفته بود کنگره باید به متن مکالمات رئیس‌جمهور آمریکا با همتای روس و دیگر رهبران جهان دسترسی داشته باشد.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه با اعلام آمادگی برای انتشار متن تماس‌های تلفنی ترامپ با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، گفته بود انتشار هر متنی از گفت‌وگوهای میان ترامپ و پوتین منوط به توافق طرفین است، اما روسیه تمایل دارد چنین پیشنهاداتی را چنانچه از طرف آمریکا مطرح شود مورد بررسی قرار دهد. 

شامگاه دوشنبه نیز قانونگذاران دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا «رودی جولیانی»، وکیل شخصی ترامپ را برای ارائه توضیحات درباره اسناد به دست آمده درباره ماجرای اوکراین‌گیت احضار کردند.

پیش از این نیز سه مقام مطلع پیشین دولت آمریکا به روزنامه «واشنگتن‌پست» گفتند ترامپ در سال 2017 طی دیداری با دو مقام ارشد روسی در دفتر کار خود در کاخ سفید گفته بود هیچ نگرانی درباره دخالت ادعایی مسکو در انتخابات سال 2016 ندارد زیرا واشنگتن نیز همین کار را علیه دیگر کشورها انجام می‌دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اوکراین گیت جو بایدن انتخابات ریاست جمهوری دونالد ترامپ مایک پامپئو زلنسکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۰۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت