Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه هماهنگی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مردان کشور روز دوشنبه چهارم شهریور به میزبانی فدراسیون بسکتبال با حضور نمایندگان باشگاه‌های کشور برگزار شد. در این جلسه نماینده ۱۵ تیم حضور داشتند. مسئولان و نمایندگان در این جلسه درباره مسابقات امسال لیگ به گفت‌وگو پرداختند و در پایان این جلسه قرار شد تا رقابت‌های لیگ برتر با ۱۵ تیم از مهر ماه آغاز شود همچنین در پایان این جلسه عنوان شد که دستورالعمل لیگ جدید به شرح زیر است:

باشگاه‌ها فرصت دارند ۳۰ درصد ورودیه خود را تا ۹ شهریور و ۷۰ درصد باقی مانده را تا ۳۰ مهر پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 قرعه کشی لیگ ۹۹-۹۸ روز سه شنبه ۱۶ مهر برگزار می‌شود. لیگ برتر بسکتبال مردان از روز پنج شنبه ۹ آبان آغاز می‌شود.  فصل نقل و انتقالات تا ۱۵ مهر ادامه دارد.  هر تیم می‌تواند ۲ بازیکن خارجی در ترکیب داشته باشد.  لیگ برتر از ۲۲ بهمن تا ۶ اسفند به دلیل برگزاری بازی‌های ملی تعطیل است.

در ادامه کار، اما شاهد اظهاراتی بودیم که نشان از تغییرات در تاریخ اعلامی داشت، پیام سیفی زاده رئیس کمیته مسابقات و داوران در مصاحبه‌ای عنوان کرد: آخرین مهلت واریز ۳۰ درصد مبلغ ورودی تا تاریخ ۱۶ مهر است و تاکنون ۱۲ تیم مبلغ ورودی را واریز کرده اند. این قبیل مسائل بازهم این شایعه که فدراسیون قصد دارد با نرمش مقابل باشگاه‌ها زمینه برگزاری لیگ را فراهم کند زنده می‌شود.

برگزاری این لیگ و مطرح شدن موارد مختلف درباره لیگ برتر بسکتبال در سال جدید نکات مثبت و منفی داشت که در نوع خود جالب توجه است، ابتدا آن که این رقابت‌ها قرار است پس از مدت‌ها با ۱۵ تیم برگزار شود که این مسئله خود نوید دهنده اتفاقات خوب و مثبتی در این رشته پر طرفدار است.

لیگ بسکتبال کشورمان در سال‌های قبل حتی با حضور ۱۶ تیم هم برگزار شده بود، اما این رقابت‌ها مدت‌ها به دلایل مختلف با حضور ۷ و حتی ۹ تیم برگزار می‌شد، این مسئله در کنار حضور چند تیم تنها از یک شهر حال و هوای خوبی برای بسکتبال درست نکرده بود و عملا تنها چند شهر و استان در این رقابت درگیر بودند، اما امسال اگر این رقابت‌ها با حضور ۱۵ تیم برگزار شود همان طور که پیش‌تر هم عنوان شد استان‌های بیشتری درگیر این رقابت‌ها می‌شوند و در نتیجه بازیکنان، تیم‌ها و در نهایت مشارکت بیشتری در این رقابت‌ها شاهد خواهیم بود که گام مثبتی برای بسکتبال کشور و روند رو به رشد آن است، این مسئله تنها نکته مثبت نیست و به طور قطع کارشناسان و مسئولان می‌توانند نکات بیشتری را در این زمینه مطرح کنند.

با این حال نباید فراموش کرد که برگزاری این رقابت‌ها مشکلات عدیده و فراوانی دارد که اشاره به آن‌ها خالی از لطف نیست، ابتدا آن که بسیاری از تیم‌ها همچنان از سال‌های گذشته به بازیکنان و فدراسیون بابت مبلغ ورودی بدهی دارند و این مسئله‌ای است که فرداسیون به آن واکنش نشان داده است و عنوان داشته که باید تیم‌ها برای حضور در مسابقات این بدهی‌ها را تسویه کنند، اما واقعا چنین اتفاقی رخ می‌دهد و یا مسائل سال‌های گذشته بازهم تکرار می‌شود؟

نکته مهم دیگر حذف قانون محدودیت جذب بازیکنان ملی است، به طور قطع با برداشتن این قانون همان طور که شاهد آن هم هستیم باشگاه‌های متمول با جذب بازیکنان مطرح عملا توازن را بر هم زدند و می‌توان از ابتدای لیگ تیم‌های برتر را حدس زد که این مسئله خوبی نیست، زیرا هم باعث از میان رفتن جذابیت برخی بازی‌ها می‌شود و هم رقم خوردن نتایج عجیب و غریب در مسابقات امسال می‌تواند انگیزه معکوسی برای برخی تیم‌ها باشد. با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند که این اتفاق می‌تواند مثبت باشد و به لیگ کمک کند.با این حال برخی از کارشناسان نظرات جالبی هم دارند. 

ویسی:تیم ها اضافه شوند جوانان بیشتری هم به بسکتبال می آیند

سیامک ویسی سرمربی تیم بسکتبال توفارقان آذرشهر درباره اضافه شدن تیم های لیگ برتری گفت: با اضافه شدن تعداد تیم‌های لیگ برتی بحث کمیت مطرح است و بسکتبالیست‌های بیشتری داریم. همین شانس را برای پیدا کردن تعداد بیشتری نخبه زیاد می‌کند. امیدوارم امسال که قرار است ۱۵ - ۱۶ تیم در لیگ برتر و در دسته یک باشند این اتفاق بیافتد، زیرا به بسکتبالیست‌های بیشتری نیاز داریم. آن دسته از جوانانی که میدان کافی برای بازی نداشته اند و نتوانستند به میدان بروند شانس این را دارند که در بازی‌ها حاضر و دیده شوند. امیدوارم بتوانیم به خوبی از این شرایط استفاده کنیم و راهی برای جوان‌ها باز کنیم، زیرا اگر جوان‌ها را به خوبی نتوانیم حفط کنیم از بسکتبال می‌روند. ما نیاز داریم این جوانان را حفظ تا در آینده برای تیم بزرگسالانمان استفاده کنیم و یک لیگ پویا و با کیفیت و کمیت داشته باشیم.

سرمربی توفارقان درباره بحث اضافه شدن تیم‌ها به لیگ امسال و نبود قانون خاصی برای جذب ملی پوشان عنوان داشت: چند سال پیش این قانون را داشتیم، اما باید از جنبه مثبت هم به این قانون که حالا نیست نگاه کنیم. ملی پوشان خیلی سعی و تلاش می‌کنند و زندگ خود را از این راه می‌گذرد. اگر این فرصت را از آن‌ها بگیرم و آن‌ها نتوانند در باشگاه‌های سطح یک که پول خوبی می‌دهد بازی کنند مجبور هستند در باشگاه‌هایی که در بخش مالی سطح پائین تری دارند بازی کنند و شاید همین مسئله انگیزه بازیکنان را برای بهتر شدن از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: ویسی: می‌خواهیم بسکتبالیست‌های با کیفیت و جوان جذب کنیم 

مسئله دیگر بحث استاندارد سازی و امکانات است. آیا همه تیم‌های ما از امکانات سخت افزاری خوبی برخوردار هستند؟ آیا این سال‌ها همه به استاندارد سازی و تائید رسیده است که در روز‌های پر التهاب لیگ هم به مشکل نخورد و هم قابلیت پخش بازی‌های آن با وجود زیر ساخت‌های مناسب فراهم باشد؟ علاوه بر این ممکن است در همین شهر تهران ۴ تیم آن مجبور باشند در سالن آزادی بازی کنند آیا این مسئله مشکل ساز نخواهد بود؟ قطعا حل نشدن این مشکلات و برگزاری مسابقات لیگ بدون در نظر گرفتن این موارد می‌تواند مشکل ساز باشد.

یکی دیگر از اتفاقاتی که اشاره به آن خالی از لطف نیست هم ورودی تیم‌ها است، سال‌های قبل برخی از تیم‌ها بعد از جلسه هماهنگی و یا همچنین حین برگزاری هفته‌های نخست و حتی دوم از مسابقات کنار کشیدند! پس با این شرایط انتظار می‌رود که فدراسیون شرایطی را به وجود بیاورد تا شاهد چنین مسائلی نباشیم. این موارد هم تنها نکات ضعف و انتقاد‌های وارد نیست و قطعا نکات دیگری هم وجود دارد؛ که از جمله آن‌ها می‌توان به این مسئله اشاره کرد که آیا اصلا برگزاری لیگ‌های پایه در کشور مفهومی دارند؟ آیا کسب رتبه و جایگاه از نظر فدراسیونی‌ها مهم است؟ مگر می‌شود به راحتی و در ابتدا اعلام کرد که هر تیمی می‌خواهد برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کندو این مسئله اصلا مهم نباشد که مثلا فلان تیم قبلا در لیگ یک بوده است یا دو؟ و یا در کدام جایگاه قرار گرفته است؟

همین مسائل باعث شد تا ما به سراغ فدراسیون نشین‌ها برویم و نظرات آن‌ها را درباره سوالاتمان جویا شویم.

طباطبایی: با اضافه شدن تیم‌ها سختگیرانه‌تر برخورد می‌کنیم / هزینه ورودی پرداخت نشود تیمی در قرعه کشی نمی‌تواند حاضر شود

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره رقابت‌های لیگ برتر و این سوال که با برداشته شدن قانون منع جذب ملی پوشان بیش از تعدادی مشخص گفت: خوشبختانه لیگ پویایی با ۱۴ تا ۱۶ تیم خواهیم داشت، محدودیت جذب ملی پوشان برای باشگاه‌ها را هم برداشتیم، زیرا شرایط به گونه‌ای است که باشگاه‌ها نمی‌توانند بیش از تعدادی مشخص ملی پوش جذب کنند، خواه نا خواه بازیکنان در تیم‌ها تقسیم می‌شوند، علاوه بر این‌ها این یک تصمیم حرفه‌ای بود، زیرا باید دست بازیکن و باشگاه را باز بگذاریم. ما احساس کردیم چنین محدودیتی به ضرر باشگاه‌ها و بازیکنان است و خوشبختانه ملی پوشان هم به خوبی در تیم‌های مختلف پخش شده اند.

او افزود: خوشبختانه شرایط به گونه‌ای است که قهرمان از همین حالا مشخص نیست و تصور نمی‌کنم کارشناسی بتواند به راحتی تیم قهرمان را مشخص کند. فکر می‌کنم امسال لیگ پویایی داشته باشیم و بازیکنانمان بتوانند لیگ جذابی را تجربه کنند. تاکنون ۱۵ تیم اعلام آمادگی کرده اند و تا دو هفته دیگر تعداد نهایی آن‌ها مشخص می‌شود. خوشبختانه توانستیم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا تیم‌های بیشتری در رقابت‌های لیگ برتر حاضر شوند که همین مسئله قطعا باعث جذابیت دو چندان لیگ خواهد شد.

طباطبایی ادامه داد:امسال با توجه به تعداد بیشتر تیم‌ها سختگیرانه‌تر برخورد کردیم تا قرارداد مربیان و بازیکنان پرداخت شود. همچنین روی ورودی تاکید داشتیم، زیرا باید لیگ را اداره و حق الزحمه را پرداخت کنیم و حالا هم گفتیم تا ۳۰ درصد مبلغ ورودی حتما پرداخت شود و اگر چنین نشود قطعا تیمی را در قرعه کشی شرکت نمی‌دهیم. تاکنون هم ۱۲ تیم این مبلغ را واریز کردند و به امید خدا امسال این کار با جدیت بیشتری انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: انتظار داریم حالا که المپیکی شدیم حمایت‌ها بیشتر شود/ هر تیمی مبلغ ورودی را پرداخت نکند نمی‌تواند در قرعه کشی حاضر شود 

سیفی زاده: ورود تیم‌ها به لیگ منوط به تسویه حساب است / مشکل این است که باشگاه نداریم

پیام سیفی زاده رئیس کمیته برگزاری مسابقات و کمیته داوران درباره زمان برگزاری رقابت‌های لیگ برتر عنوان داشت: تاکنون ۱۵ تیم در جلسه اولیه حاضر شدند و قرار شد تا نهم مهر مبلغ ورودی را واریز کنند. ۱۲ تیم این کار را انجام داده اند و سایر تیم‌ها هم در حال مکاتبه و خریدن وقت برای انجام این کار هستند. حالا ما باید ببینیم تا ۱۶ مهر یعنی آخرین فرصتی که وجود دارد چند تیم مبلغ ورودیشان را واریز می‌کنند؟ قرار است پس از پایان این تاریخ کارت‌ها را صادر و لیگ را از نهم آبان شروع کنیم. امیدواریم لیگ پویایی باشد.

او افزود:ورود تیم‌ها به لیگ منوط به تسویه حساب است. تیم‌هایی به فدراسیون، بازیکنان و کادرفنی بدهی دارند و ملزم هستند تسویه لازم را انجام دهند. اگر تیمی چنین کاری انجام ندهد در کمیته انضباطی مطرح و به شدت با این تیم برخورد می‌شود. فدراسیون پیگیر این مسئله است.

رئیس کمیته مسابقات درباره وضعیت سالن‌های تیم‌های لیگ برتری بیان کرد: برای بررسی وضعیت تیم‌های تازه لیگ برتری شده نماینده فرستادیم به شهر‌های مختلف تا از هتل، سالن و مجموعه‌های درگیر با رقابت‌ها بازدید کند. نماینده ما گزارش‌های لازم را ارسال کرده، ما هم در مقابل تذکرات لازم را داده ایم تا نقص‌ها بر طرف شود در این صورت می‌توانیم شاهد میزبانی همه تیم‌ها در سالن هایشان برای رقابت‌های سوپر لیگ باشیم.

سیفی زاده درباره اینکه سیستم مشخصی برای سوپر لیگ وجود ندارد و هر تیمی که در دسته پائین‌تر قرار دارد می‌تواند برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کند گفت: متاسفانه این مسئله وجود دارد و مشکل اساسی این است که باشگاه نداریم و طبیعتا این موضوع وجود دارد. به طور مثال یک تیم می‌آید و می‌گوید من هستم، اما سال بعد نیست. ساماندهی و حل این مشکلات کار فرا فدراسیونی است و وزارت ورزش باید به ورزش کشور کمک کند. یعنی باشگاه‌ها را ملزم کند تا تیم‌داری کنند. همین حالا استقلال و پرسپولیس چه ساختاری دارند آیا باشگاه هستند و در رشته‌های مختلف تیم داری می‌کنند؟

او ادامه داد: قطعا اگر وزارت کمک کند و ثبات داشته باشیم این مشکلات از میان می‌رود. این موضوع دست ما نیست و همت بزرگی می‌خواهد و امیدوارم شرایطی حاصل شود تا کارمان انجام دهیم.

بیشتر بخوانید:  سیفی‌زاده: ورود تیم‌ها به لیگ برتر منوط به تسویه حساب با فدراسیون و بازیکنان است/ داوران مطالبات خود را به طور کامل نگرفته‌اند 

انتهای پیام/ 

آخرین اخبار از بسکتبال ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون بسکتبال لیگ برتر بسکتبال اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۰۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ستاره بایرن: به رئال فکر می‌کنیم، نه باخت!

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ چهارشنبه شب در دیدار برگشت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا باید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو روبروی رئال مادرید به میدان برود تا تکلیف تیم صعود کننده به بازی فینال مشخص شود.

شاگردان توماس توخل روز گذشته در رقابت‌های بوندسلیگا به مصاف اشتوتگارت رفتند و با نتیجه 1-3 در این دیدار شکست خوردند تا جایگاه دومی‌شان در این مسابقات هم به خطر بیفتد و شرایط در آستانه بازی حساس برابر رئال مادرید هم برایشان دشوار شود.

مولر پس از پایان این بازی با انتشار پستی در صفحه رسمی اینستاگرامش نوشت:«نمی‌توانیم از نتیجه‌ای که امروز به دست آمد خوشحال باشیم اما باید با شما صادق باشم و بگویم که بازی چهارشنبه شب برابر رئال مادرید برای ما به قدری بزرگ و مهم است که نمی‌توانیم اجازه ورود افکار منفی به ذهن‌مان را بدهیم.»

به نظر می‌رسد که مولر امیدوار است که این نتیجه تلخ تاثیری رو روحیه بازیکنان این تیم در آستانه بازی با رئال نگذارد و آنها بتوانند با روحیه بالا و انگیزه بسیار در این دیدار به پیروزی برسند و راهی بازی فینال در ورزشگاه ومبلی برابر یکی از دو تیم دورتموند یا پاری سن ژرمن شوند.

دیگر خبرها

  • مهم ترین تفاوت های پیچ خشکه و معمولی
  • کلانتری: دانشجویان هسته‌های مقاومت را در بطن آمریکا شکل دادند + فیلم
  • چند نوع تست لاستیک وجود دارد؟
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • ادعای ستاره بایرن: به رئال فکر می‌کنیم، نه باخت!
  • خرید ترموود ایرانی از تولید کننده
  • جشن بزرگ در برنابئو: قهرمانیم، قهرمانیم! (عکس)
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود