Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون ان اچ کی، بیش بیش از ۱۰ میلیون نفر از ژاپن و کشور‌های دیگر که قربانیان استفاده از سلاح‌های هسته‌ای هستند با امضای طوماری از تمامی کشور‌های جهان خواسته اند که به معاهده منع تسلیحات اتمی سازمان ملل ملحق شده و خواهان جهان عاری از تسلیحات هسته‌ای شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طومار را بیش از ده میلیون نفر در ژاپن و کشور‌های دیگر امضاء کرده اند. آن‌ها از کشور‌های جهان خواستند که به معاهده منع تسلیحات هسته‌ای سازمان ملل که در سال ۲۰۱۷ به تصویب رسیده است، ملحق شوند. ۳۲ کشور این معاهده را امضاء کرده اند.

توشیکی فوجیموری یکی از اعضای گروه جمع آوری امضا گفت:جمع آوری این امضاء‌ها ما را دلگرم کرده است. ما به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم تا این معاهده تقویت شود.

قرار است رئیس این گروه این طومار را به رئیس کمیته خلع سلاح سازمان ملل در نیویورک در اوایل اکتبر تحویل دهد. قدرت‌های اتمی و از جمله کشور‌های تحت چتر اتمی آمریکا و از جمله ژاپن مخالف معاهده منع تسلیحات هسته‌ای هستند.

این در حالی است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به مناسبت روز بین المللی امحاء تسلیحات هسته‌ای، گفت: «روابط بین کشور‌های دارنده تسلیحات هسته‌ای دچار بی اعتمادی شده است. لفاظی خطرناک درباره سودمند بودن تسلیحات هسته‌ای رو به افزایش است.»

وی افزود: «رقابت در زمینه تسلیحات هسته‌ای از جنبه کیفی در جریان است. رژیم کنترل تسلیحاتی که با مشقات فراوان ایجاد شد در حال در هم شکستن است. اختلافات درباره سرعت و مقیاس خلع سلاح رو به افزایش است و من نگرانم که ما داریم به سمت عادت‌های بد لغزش می‌کنیم که با این کار بار دیگر کل جهان را گرفتار تهدید نابودی هسته‌ای می‌کنیم.»

دبیرکل سازمان ملل افزود: «من همچنین درخواست خود را از کشور‌های عضو (ان پی تی) تکرار می‌کنم و از آن‌ها می‌خواهم که در کنفرانس بازنگری پیمان عدم اشاعه (ان پی تی) در سال ۲۰۲۰, با یکدیگر همکاری کنند و اطمینان بدهند که ان پی تی همچنان برای محقق کردن اهداف اولیه و بنیادین خود پابرجا است، از جنگ هسته‌ای جلوگیری می‌کند و از بین بردن تسلیحات هسته‌ای را تسهیل می‌کند.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا تهدیدات هسته ای تسلیحات نظامی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین

نمایندگان ایران و روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با یکدیگر دیدار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. 

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. 

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد. 

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز 17 الی 19 اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کندتکرار ادعاهای گروسی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • کشورهایی با ماهرترین نیروی کار