Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ورق زدن تولیدات تلویزیون در حوزه نمایش به این نکته اساسی می رسیم که برخی از کارگردانان با سابقه و صاحب نام تلویزیون حوصله و جسارت سریال سازی را مانند گذشته ندارند و می توان  امروز در آثار آنها رگه‌هایی از خستگی و بی حوصلگی را به راحتی با چشم غیر مسلح دید.

اگر چه در سال‌های اخیر مدیران و سیاست گذاران رسانه ملی تولید بسیاری از سریال ها را به کارگردانان جوان  و حتی نویسندگان صاحب فکر بکر سپرده اند و حتی تهیه کنندگی برخی از آثار به تهیه کنندگان جسور و جوان رسیده است اما به نظر می آید تلویزیون نیاز دارد با یک خانه تکانی بخش اعظمی از تولیداتش را در حوزه نمایش به جوان‌ترها بسپارد تا ضمن ایجاد انگیزه برای کارگردانان پیشکسوت و کارنامه‌دار، خون تازه‌ای به جریان سریال‌سازی تلویزیون تزریق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشخصاً در روزگاری که مخاطب به بهترین سریال‌های دنیا دسترسی دارد؛ نیاز است تا رمق تولیدات نمایشی در رسانه ملی غنی‌تر از این روزها باشد، بدیهی است که کار مدیران سیما در انتخاب قصه‌ها و سوژه‌ها سخت‌تر از گذشته است. همچنین نیاز است کمی از خطوط قرمز را با  رعایت اخلاق و مسائل اعتقادی فاکتور بگیریم تا این بهانه مستمسک برخی نویسندگان نباشد که محدودیت ها اجازه نمی دهد ما سریال جذاب بنویسیم!

اینکه امروز سه سریال متوسط تا این حد مخاطب دارند و تماشاگر تلویزیون ترجیح می‌دهد به رسانه داخلی اعتماد کند و هنوز جایگاه تلویزیون بر جایگاه دیگر رسانه ها و مدیا ها می چربد یعنی باید این مراقبت کماکان ادامه داشته باشد و حساسیت و توجه بر سریال‌سازی از قصه تا تولید ادامه‌دار باشد و بهترین‌های ممکن راهی آنتن شوند؛ نه اینکه به هرقیمتی آنتن رسانه محترم ملی به تولیداتی ضعیف و بدون پیام و عمق سپرده شود.

شک نکنید ریسک سپردن کارگردانی سریال‌های تلویزیونی به کارگردانان جوان قطعا از اینکه مدام تولیدات‌مان را به دست کارگردانانی با نگاه تکراری بسپاریم خطرناک‌تر نیست؛ قبول کنیم که دیگر اسامی تنها حرف اول را نمی‌زند کیفیت و گیرایی داستان، ساختار و البته جذابیت‌های بصری کار بازیگران است که مخاطب را تا پایان همراه می سازد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اخلاق تلویزیون رسانه رسانه ملی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون

مینی سریال «مامان اشتباه می‌کند» در ژانر خانوادگی از جمعه، ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از شبکه تهران روی آنتن می رود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه تهران، این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی فرانسوا ای ول محصول ۲۰۱۸ فرانسه است که در ۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است. 

«مامان اشتباه می‌کند» درباره پسر بچه سه و نیم ساله است که با نقاشی‌هایی که می‌کشد سعی می‌کند، موضوعاتی را بیان کند. او به روانشناس مدرسه می‌گوید که مادرش مامان واقعی او نیست و پلیس به دنبال حل این معماست ... .

در این سریال هنرمندانی همچون آن چریر، تام دی اورنانو، سوفی کانتون، پاسکال البه، ساموئل تیس، کامیل لو و... نقش‌آفرینی می‌کنند.

این سریال از جمعه، ۷ اردیبهشت جایگزین سریال «پنجاه متر مربع» می شود.

«مامان اشتباه می‌کند» هر شب ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود و روز بعد در ساعات ۱۱ و ۱۹ بازپخش می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • (ویدئو) چهره باورنکردنی همسر نقی سریال پایتخت ۲۱ سال پیش در تلویزیون
  • گزارش تصویری | قاب‌های ماندگار
  • پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون
  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد
  • همه مردهای مجرد نون خ خواستگار این دختر بودند ‌| ویدئو
  • اعتراف به قتل قدیمی در بزم شبانه
  • جزئیات 2 سریال جدید تلویزیون ؛ معمایی و کمدی (+عکس)
  • چرا «نون خ» و «زیرخاکی»، «پایتخت» نشدند؟!
  • سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید