Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرایط اخذ دروس معرفی به استاد برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شیوه اخذ معرفی به استاد در دانشگاه دولتی، پیام نور، آزاد اسلامی اعلام شد.     شیوه اخذ معرفی به استاد در دانشگاه دولتی
طبق تبصره ۲ ماده ۱۱ آیین نامه آموزشی در صورتی که دانشجو برای اتمام دوره تحصیل خود تنها یک درس باقی مانده داشته باشد می‌تواند با نظر دانشگاه وتایید استاد امتحان آن درس را از طریق معرفی به استاد بگذراند با توجه به همین ماده شرایط استفاده دانشجویان از شرایط معرفی به استاد شامل «دانشجو فقط یک درس باقی مانده داشته باشد، درس مربوطه را در آخرین نیم سال مردود شده باشد، در مقاطع بالاتر پذیرفته شده باشد، درس مورد نظر در آن نیم سال ارایه نشده باشد، سنوات تحصیلی دانشجویان به پایان رسیده باشد» می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شیوه اخذ معرفی به استاد در دانشگاه پیام نور
دانشجویان کارشناسی پیوسته و ناپیوسته که برای تمام کردن دوران تحصیل خود فقط دو درس نظری باقی مانده داشته باشند می‌توانند از قانون معرفی به استاد استفاده کنند. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد هم اگر تنها یک درس نظری باقی مانده داشته باشند می‌توانند از آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که وقتی گفته می‌شود یک یا دو درس یعنی یک یا دو عنوان درس و تعداد واحد آن مهم نیست و اگر دانشجو آن درس یا دروس را بگذراند فارغ التحصیل می‌شود.

همچنین شرایط معرفی به استاد در دانشگاه دولتی برای دروس عملی و کارآموزی قابل اجرا نخواهد بود. در شرایط معرفی به استاد کل شهریه ثابت و متغیر واحد‌های مزبور از دانشجو دریافت می‌شود.

لازم به ذکر است؛ پرداخت حق الزحمه استاد بابت طرح سوال حضور در جلسه امتحان و تصحیح برگه امتحانی مطابق آخرین تعرفه حق التدریس محاسبه خواهد شد.

شیوه اخذ معرفی به استاد در دانشگاه آزاد اسلامی
اگر دانشجویی در یک نیم سال برای فراغت از تحصیل حداکثر دو درس نظری به ارزش ۴ واحد داشته باشد می‌تواند تنها برای یک مرتبه خارج از تقویم دانشگاه انتخاب واحد کرده و در فرصتی که از طرف گروه آموزشی مربوطه مشخص می‌شود درس یا دروس مد نظر خود را به صورت معرفی به استاد اخذ کند و درهمان نیم سال بگذراند.

شرایط معرفی به استاد برای دروس نظری قابل اجرا خواهد بود. در شرایط معرفی به استاد نصف شهریه ثابت علاوه بر شهریه متغیر دروس مزبور از دانشجو اخذ می‌شود.

گفتنی است؛ پرداخت حق الزحمه استاد بابت طرح سوال حضور در جلسه امتحان و تصحیح برگه امتحانی مطابق آخرین تعرفه حق التدریس محاسبه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه پیام نور کارشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا

بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود