Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:17:16 GMT

زندگی کودکان جهان در قاب تصویر

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۱۰۷۰

زندگی کودکان جهان در قاب تصویر

مگِئورگ والدِرزِه رئیس کمیته آلمان صندوق اضطراری بین‌المللی کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) درباره حضور عکاسان مستند و خبری حرفه‌ای برای شرکت در این رویداد معتقد است: عکاسی مستند ممتاز می‌تواند چشم های انسان را به موضوعات مهم پیرامونش بگشاید.
هدف از این مسابقه که امسال برای بیستمین دوره متوالی برگزار می‌شود، گزینش و انتشار مجموعه عکس‌هایی است که موقعیت زندگی کودکان و نوجوانان در سراسر جهان را با استاندارد بالای گزارشی و هنریِ مستند به تصویر می‌کشند تا مخاطب را درگیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه‌های راه یافته به مسابقه عکس سال یونیسف توسط تیم داوری سرشناسی متشکل از اساتید، ویراستاران عکس و نمایشگاه‌گردانان بین‌المللی به همراه نماینده سازمان یونیسف رویت و انتخاب می شوند و سپس برنده مسابقه برای معرفی پروژه خود به کنفرانس مطبوعاتی یونیسف در برلین دعوت خواهد شد.

پیش‌نیاز شرکت در مسابقه، به منظور حفظ کیفیت آثار ارسالی، معرفی پروژه شرکت‌کنندگان توسط تعدادی متخصص امین مسابقه به دبیرخانه آن است. برای پنجمین بار دبیرخانه از کاوه رستم‌خانی، عکاس مستند و کارشناس ارتباط بصری و مجید سعیدی عکاس مستند و خبری دعوت کرده است تا پروژه‌هایی با محوریت زندگی کودکان و نوجوانان را برای شرکت در مسابقه معرفی کند.

 مهلت ارسال آثار برای معرفی شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ است و علاقه‌مندان می‌توانند تا این تاریخ پروژه‌های خود را با کپشن، استیتمنت و اطلاعات تماس از طریق «گوگل درایو» برای یکی از این ۲ متخصص ارسال کنند.

عکاسان ایرانی به دنبال کسب موفقیت در بازار بین‌المللی

کاوه رستم‌خانی کارشناس ارتباط بصری از دانشگاه هامبورگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: روندی که در سال‌های گذشته هنگام معرفی آثار شاهد بوده‎ام، تکراری بودن برخی سوژه‎های عکاسان بوده است. با توجه به ضعف حرفه‌ای عملکرد بازار بومی در استفاده از عکاسی مستند و ارزش اندکی که رسانه‌های کشور برای این رشته ارتباطی قائل هستند، عکاسان ایرانی به دنبال کسب موفقیت در بازار بین‌المللی هستند.

زمانی که پروژه‌ای دریک مسابقه بین‌المللی موفق می‌شود، عکاسان زیادی در کشور به دنبال آن موضوع می‌روند و در سال بعد شاهد تورم پروژه درباره آن موضوع هستیم.

این عکاس مستند افزود: عکاس مستند باید راوی بصری جامعه باشد. در جامعه رنگارنگ ایران موضوعات بسیار مهمی مربوط به کودکان هست که جای کار مستند دارد و امیدوارم امسال همکاران در انتخاب موضوع پروژه‌های خود تحقیق و ابتکار بیشتری به خرج داده و آثار موفق قبلی را بازتولید نکرده باشند.

در دوره‌های گذشته مسابقه عکس سال یونیسف، عکاسان زیادی از ایران موفق به دریافت جایزه یا تقدیرنامه عکس سال یونیسف آلمان شده‌اند که از میان آنها می‌توان پروژه‌های شایان حاجی‌نجف، مجید سعیدی و محمد گلچین را مثال زد.

مجموعه عکس شایان حاجی‌نجف بر روی کودکانی متمرکز بود که در طول جنگ ایران و عراق در بمباران عراق در استان خوزستان شهید شدند که در این حملات حداقل ۲۴۰ کودک جان باختند.

مجموعه محمد گلچین نیز روایت کودکان روستایی است که برای رفتن به مدرسه با مشکلات عبور و مرور و نبود شرایط مناسب آموزشی روبرو هستند.

مجید سعیدی نیز با مجموعه عکسی از زندگی کودکان افغانستان در شرایط جنگ موفق به کسب این جایزه شد.

هر ساله کمیته‌ یونیسف آلمان، مسابقه‌ جهانی عکس سال این بنیاد را برگزار می‌کند. هدف این جایزه تشویق و حمایت از عکاسان مستند و خبری  است که با گزارش‌های تصویری خود راوی موقعیت «کودکان و نوجوانان» در سراسر جهان هستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عکاسی رقابت های جهانی یونیسف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۱۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از پروژه ۳ طبقه کردن میدان ونک تهران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حمید جوانی؛ شهردار منطقه ۳ تهران درباره سه طبقه کردن میدان ونک اظهار کرد: طرح طبقه زیرین میدان ونک، تونلی است که توسط حوزه معاونت فنی و عمران طراحی شده و مطالعات آن انجام شده است. تونلی که از بزرگراه حقانی (زیر چهارراه جهان کودک، زیر میدان ونک) به سمت ملاصدرا وصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: جزییات طرح تقسیم استان تهران از زبان استاندار

وی افزود: با توجه به مترو، یک طبقه هم زیر مترو طراحی شده است. این موضوع در حال مطالعات است. کارهای مطالعاتی قرار است که امسال انجام شود و بعد از مطالعه، در صورتی که جوابگو باشد وارد فاز اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۳ در پاسخ به این پرسش که آیا این مطالعات به شورا ارائه شده است؟ گفت: هنوز مطالعات نهایی نشده است. جلسه‌ای را با مشاور طرح و مشاور مترو داشتیم. طرحی را مبنی بر دو طبقه کردن تونل مترو آوردند که یک طبقه مترو و یک طبقه سواره باشد.

جوانی با اشاره به اینکه این موضوع قبلاً سابقه مطالعه در معاونت فنی و عمران داشته است، ادامه داد: زیرگذر جهان کودک و میدان ونک به سمت ملاصدرا و اتوبان شهید چمران قبلاً طراحی شده و اسناد مطالعاتی در معاونت عمران موجود است.

وی افزود: پروژه بسیار بزرگ است و اگر بنا باشد حجم اولیه آن اجرا شود از چهارراه جهان کودک به سمت بزرگراه چمران بیش از دو کیلومتر و از تونل توحید بزرگ‌تر است، کار بزرگی است و نیازمند مطالعات جدی است.

جوانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر این طرح تأیید شود در این دوره از مدیریت شهری اجرا می‌شود یا خیر گفت: اگر امسال مطالعات و زیرساخت‌ها انجام شود در سال آینده ممکن است به کلنگ‌زنی برسد. اما در فاز اجرا به صورت جدی، ممکن نیست. ما از معاونت فنی و عمران خواهش کردیم به علت اهمیت موضوع ترافیک چهار راه جهان کودک و میدان ونک و خیابان حضرت ولی‌عصر (عج) این پروژه را در اولویت قرار دهند که زیرگذر میدان ونک هم در برنامه مطالعاتی انجام شود که در آنجا هم زیرگذر و تونل مترو را داریم.

کد خبر: 1229483 برچسب‌ها تهران

دیگر خبرها

  • لوئیز انریکه: حتی بهترین بازیکنان جهان هم باید دفاع کنند
  • شهری شلوغ با بیشترین نرخ رشد جمعیت در جهان
  • برنامه «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • مصائب کودکان سرراهی
  • (تصاویر) اگر نقاشی کودکان واقعیت داشت جهان چه شکلی می‌شد؟
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • جزئیات جدید از پروژه ۳ طبقه کردن میدان ونک تهران
  • خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت
  • هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در رفح
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)