Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم حضرتی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره تعرفه‌های طرح پرستاری و مراقبت در منزل افزود: البته تعرفه‌های طرح پرستاری و مراقبت در منزل از ابتدا خیلی کم در نظر گرفته شده بود و با افزایش ۱۰ درصدی، با توجه به تورم، خیلی تعرفه‌های مناسبی نیست.

وی ادامه داد: امیدواریم در سال آینده بتوانیم تعرفههای این طرح را بیشتر اصلاح کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرتی بیان کرد: در حال حاضر طرح پرستاری و مراقبت در منزل با همکاری سازمان بیمه سلامت در ۴ استان در حال اجرا است و باید سازمان بیمه سلامت نتایج و گزارش های لازم را از اجرای آزمایشی طرح ارائه کند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: آنچه برای ما اهمیت دارد، استانداردهای مراقبت در منزل است که این استانداردها توسط کارگروه های تخصصی معاونت پرستاری که شامل تیمی از پزشکان، پرستاران، نماینده بیمه و همه گروه های است، احصا و به شورای عالی بیمه سلامت ابلاغ خواهد شد و پس از تصویب، طرح ملی مراقبت در منزل اعلام می شود.

حضرتی گفت: تلاش ما این است که طرح ملی پرستاری و مراقبت در منزل حداکثر تا پایان سال جاری در کل کشور اجرایی شود.

حیدر علی عابدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز پیش از این درباره این طرح به خبرنگار سلامت ایرنا گفته بود: طرح پرستاری و مراقبت در منزل یک نوع سرمایه گذاری است. اگر سازمان‌های بیمه گر و به خصوص سازمان بیمه سلامت از این طرح استقبال کنند، شاید در دو سال ابتدایی هزینه‌های بیمه بالا برود، اما در بلندمدت منجر به صرفه جویی و کاهش هزینه های سلامت می‌شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: اگر پرستاری و مراقبت‌های در منزل سازمان یافته شود و پزشک آی سی یو مطمئن شود که مراقبت جامع و علمی پرستاری در منزل وجود دارد و ارائه می‌شود، بیمار را بیهوده در بیمارستان نگهداری نمی‌کند و وظیفه مراقبت از بیمار در منزل بر عهده پرستاران قرار می‌گیرد. هزینه‌هایی که برای بیمار در آی سی یو و سی سی یو بیمارستان‌ها ایجاد می‌شود، با طرح پرستاری و مراقبت در منزل کاهش یافته و منابع سلامت مدیریت خواهد شد.

مهدی خاکیان، کارشناس دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت نیز پیش از این درباره طرح پرستاری و مراقبت در منزل که توسط معاونت پرستاری و با همکاری سازمان بیمه سلامت در حال اجراست گفته بود: این طرح تاکنون در استان‌های یزد، کرمان، اردبیل و همدان و برای ۲ گروه از بیماران بستری در آی‌ سی یو و بیماران نارسایی احتقاقی قلب به صورت آزمایشی اجرا شده است.

خاکیان ادامه داد: در سال ۹۷ در راستای برنامه عملیاتی سازمان بیمه سلامت مبنی بر خرید خدمات پرستاری در منزل و موافقت هیات مدیره سازمان با طرح پیشنهادی وزارت بهداشت، تدوین برنامه اجرایی، بسته خدمتی، تعرفه و فرانشیز خدمات و فرمت قرارداد با مراکز ارائه خدمات پرستاری در منزل برای ۵ گروه بیماران بستری در آی‌ سی‌ یو، بیماری‌های نارسایی احتقانی قلب، سرطان، ایکتر نوزادی و سکته مغزی با همکاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت در دستورکار قرار گرفت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداشت وزارت بهداشت بیمه سلامت معاونت پرستاری وزارت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان رسول خزینی اظهار داشت  : پوشش درمان کلیه  بیمه شدگان صندوق  روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت ایران و همچنین  پوشش بیمه  درمان بیمه شدگان مشمول 5 دهک اول درآمدی صندوق بیمه سلامت  همگانی ایرانیان در سال 1403 بصورت متمرکز در سامانه های الکترونیک این سازمان بصورت گروهی و غیر حضوری تمدید اعتبار گردید .
این مقام مسئول افزود : بیمه شدگان می توانند جهت اطلاع از اعتبار پوشش بیمه درمان خود از طریق سرشماری # 1666* اقدام نمایند .

 وی افزود:  متقاضیان پوشش بیمه درمان مشمول دهک های 6 تا 9 نیز جهت برخورداری از تخفیفات قابل توجه دولت محترم در پرداخت حق بیمه درمان ، میتوانند از طریق  سامانه  خدمات غیر حضوری به آدرس اینترنتی csp.ihio.gov.ir  مراجعه و نسبت به تمدید اعتبار بیمه نامه خود اقدام و از خدمات بیمه ای این سازمان برخوردار گردند . 
  
رئیس اداره بیمه گری و درآمد تصریح کرد  : بیمه شدگانی که به خدمات غیر حضوری این سازمان را دسترسی ندارند ، می توانند از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد جهت تمدید اعتبار و و بهره مندی از خدمات بیمه ای این سازمان اقدام نمایند .

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی