Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@23:39:45 GMT

تداوم عملیات پنجه در شمال عراق

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۱۰۸۸

شورای عالی امنیت ملی ترکیه در پایان نشست روز دوشنبه خود که به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور برگزار شد، طی بیانیه‌ای بر افزایش بیش از پیش تلاش برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه تاکید کرد.

اخبار بین‌الملل- در این بیانیه‌ همچنین آمده است: در این نشست تحولات داخلی و خارجی مربوط به امنیت ترکیه مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادمه بیانیه مذکور آمده است: بر تداوم عملیات "پنجه" تا نابودی کامل "تروریست‌ها" در شمال عراق تاکید می‌کنیم.

طبق این بیانیه، ترکیه برای مبارزه با تمام گروه‌های تروریستی، به‌ویژه فتو و داعش، پ.ک.ک (شاخه سوری آن پ.ی.د- ی.پ.گ) که به زعم این کشور عوامل تهدید هستند، مصمم است.

شورای عالی امنیت ملی ترکیه در پایان نشست خود در این بیانیه تاکید کرده است: ما به جامعه جهانی می‌گوییم که ترکیه از راهکار سیاسی بحران سوریه براساس قانون اساسی آن و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور حمایت می‌کند. در این راستا ترکیه تلاش‌های خالصانه خود با هدف ایجاد منطقه امن را برای تضمین بازگشت آوارگان سوریه به وطن‌شان را اجرایی خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: ترکیه طرح منطقه امن مشترک با آمریکا را طی گام‌های بعدی تقویت خواهد کرد.

براساس این بیانیه، اقدامات ترکیه در مدیترانه شرقی طبق قراردادهای ساحلی و همچنین توافق با قبرس ترک‌نشین (قبرس شمالی) ادامه خواهد یافت.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: امنیت ملی سوریه ترکیه عراق جامعه بحران سوریه قانون اساسی امنیت ملی ترکیه رجب طیب اردوغان داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، شیخ بدرالدین حسون، از علمای برجسته سوریه در دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی عراق با شعار «طوفان الاقصی.. آرمان و هویت» تصریح کرد: جمعیت علمای رباط محمدی امروز ما را گردهم آورده و تقریب، میان ما الفت ایجاده کرده است.

وی بابیان این که ما امروز باید قرائت جدیدی از امور داشته باشیم، تصریح کرد: وزیر امور خارجه آمریکا 15 سال پیش از عراق به دمشق آمد و به رهبر آن گفت که ما امروز در نیویورک نیستیم. ما امروز در مرزهای تو هستیم. مقاومت و همه آنچه که به فلسطین مربوط می‌شود را از کشور خود بیرون کن و در ازای آن ما همه چیز را برای تو فراهم می‌کنیم. اما جواب سوریه این بود که شما امروز یا فردا از عراق خواهید رفت و فرزندان فلسطین تنها زمانی از این کشور خارج می‌شوند که به قدس بروند.

حسون ادامه داد: جوانی در تونس خود را آتش زد و همه خبرهای دنیا به سمت بهار عربی رفتند و تونس، مصر، لیبی، سودان و سوریه را ویران کردند. اکنون یک جوان از ارتش آمریکا خود را در برابر سفارت اسرائیل برای آزادسازی آتش زد.

وی افزود: بعد از چهار روز از طوفان الاقصی، مقامات پنج کشور خارجی (آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان، کانادا ) وارد تل‌آویو شدند تا به همه ما بگویند که این تنها مسئله تل‌آویو، اسرائیل و یا یهود نیست. آمدند تا بگویند که ما با همه قوای خود آمده‌ایم تا به جهان اسلام بگوییم که ما با اسرائیل هستیم. آنها آمدند تا علیه اسلام، اعلام جنگ کنند.

وی در ادامه اظهار داشت امروز باید از مردم غزه بگوییم کسانی که دائما ما را به یاد این آیه می اندازد که خداوند فرمود: «کنتم خیر امة اخرجت للناس؛ شما بهترین امتی هستید که [برای اصلاح جوامع انسانی] پدیدار شده‌اید.» و این پیامی از سوریه و جای‌جای زمین به کودکان غزه است.

این عالم سوری در ادامه خطاب به همه علمای مسلمان گفت: بیایید یک بار دیگر بخوانیم که این امت، امت واحد است. 
 

دیگر خبرها

  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • تاکید گروه‌های فلسطینی بر غیرقابل تغییر بودن مدیریت بر گذرگاه رفح
  • تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه
  • تداوم رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور 
  • تداوم اجرای نهضت آسفالت در نواحی کم‌برخوردار اهواز
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • تشدید حملات مقاومت عراق به اهداف صهیونیستی همزمان با حمله به رفح
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • دومین مرحله از عملیات امحاء مزارع آلوده به فاضلاب در شمال غرب کلانشهر شیراز
  • پیش‌بینی هوا طی روزهای آینده/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها