Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@17:20:17 GMT

افزایش ارزش افزوده با هنر مرصع‌دوزی

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۱۱۸۷

افزایش ارزش افزوده با هنر مرصع‌دوزی

ناهید معقولی با اشاره به اهمیت خودباوری در رونق تولید گفت: هنر مرصع دوزی در شرایط کنونی اقتصادی می تواند در ارزآوری و کمک به اقتصاد خانواده موثر باشد.

«ناهید معقولی» بانوی کارآفرین و مربی نمونه کشوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان در خصوص هنر مرصع دوزی گفت: هنر مرصع دوزی با سبک و سیاقی اثر گذار بر روح و روان آموزش دیدگان اثر می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دارنده نشان ملی و یونسکو ادامه داد: هنر مرصع دوزی و ترویج و اعتلای آموزش و تعلیم در راستای پرورش و نبوغ استعدادهای نهفته هنری یکی از اهداف مهم ماست چرا که با تربیت افراد مهارت دیده در هر مقطع سنی، تحصیلی، ایجاد کارآفرینی ملموس و کمک به اقتصاد خانواده صورت می گیرد.


معقولی با اشاره به اینکه یکی از ۲۰ بانوی برتر قرآن‌پژوه جهان اسلام شناخته شده است، اظهار داشت: مشخصات هنری و تکنیکی هنر مرصع دوزی که با تهیه متریال و انجام تکنیک های دوختی اعم از ایجاد تلفیق و ترکیب هنرهای دوختی باعث جذابیت آثار می شود.


وی در خصوص نمونه مرصع دوزی اخیر خود که به پایان کار خود نزدیک شده است، گفت: این رومیزی که از جنس نرمه محصول بافت یزد است، مرصع دوزی از مروارید دوزی، پولک دوزی، منجوق دوزی، جواهر دوزی، سرمه دوزی، گلابتون دوزی، مهره دوزی، سنگ دوزی، گندمی دوزی مشتق شده است و همه و همه دست بدست داده اند تا با رخی زیباتر از هنرهای بازارهای رقابتی داخلی و خارجی خودنمایی کند.


بانوی برگزیده جشنواره ملی آیات و روایات با بیان اینکه این رومیزی نفیس که مورد بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قرار گرفته است، اضافه کرد: در این رومیزی از جهت رنگ آمیزی تونالیته رنگ و پرسپکتیو مد نظر بوده و سعی بر این است که در سطح ملی و سپس خارج از ایران داوری شود. تناسبات دوختی از یک سو و از سوی دیگر رعایت سردی و گرمی رنگها لحاظ شده است.


دبیر انجمن صنفی تخصصی صنایع دستی اصفهان خاطرنشان کرد: در این رومیزی جدید گاهی با احتیاط لازم رنگ ها دورانی شکل با هم در آمیختگی داشته و با تکنیک‌های بافت با سرمه نرم و تراشه، پیچ، مارپیج، خطی دوزی، جناغی دوزی، برجسته دوزی، سطحیدوزی، آبشاریدوزی، دانه دوزی، گندم دوزی، دوخت غنچه رز فرانسوی با سرمه، ملیله دوزی، زنار دوزی، اشکدوزی، انواع پولک دوزی، مهره دوزی، کوبیده دوزی را با خود دارد.


وی ادامه داد: در این رومیزی ۲۵۰ گرم سرمه ترمه، ۱۵۰ گرم سرمه تراش طلایی و نقره ای، ۲۵۰  گرم سرمه های رنگی، ۳۵۰گرم مروارید ریز کرم سنتی، ۱۰۰ گرم مهره های طلایی، ۲۵۰ گرم منجوق های رنگی اصل، ۱۳۰مثقال پولک های مختلف و رنگی، ۳۷۰ گرم منجوق های کریستال سه بعدی، ۵متر یراق جهت دوخت دور رومیزی و یک و نیم متر آستری مرغوب جهت پشت کار رومیزی استفاده شده است. 


معقولی با اشاره به اینکه، این کار گروهی انجام می شود و اصولا چهار نفر در چهار گوشه این رومیزی دوخت انجام می دهند، گفت: طبق المان های دوختی تعریف شده از لحاظ رنگ و نوع تکنیک حداقل زمان سپری شده برای دوخت این رومیزی حدود چهار ماه است و تا چند روز آینده برای فروش آماده می شود.

 

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته دفاع مقدس اربعین زائران اربعین حسینی موکب اربعین مجلس اصفهان سوزن دوزی اصفهان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۱۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت

نماینده بجنورد در مجلس گفت: با هدف پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به این نهادها اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سیدمحمد پاکمهر امروز _ پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت _ در آئین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستاها که در اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: نظارت یکی از ابعاد مهم وظایف و عملکرد شورای اسلامی شهر و روستا است که به دلیل ضعف قانونی، مشکل در این زمینه مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: نظارت شورای شهر صرفاً در حیطه شهرداری‌ها خلاصه نمی‌شود و در سایر امور هم مربوط است.

نماینده بجنورد در مجلس در ادامه افزود: با هدف پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به این نهادها اضافه شد.

پاکمهر گفت: قیر رایگان به اندازه مورد نیاز برای استفاده شهرداری‌ها تخصیص پیدا کرده است و مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت.

شوراهای روستایی به دلیل عدم ثبات شغلی دهیاران در موقعیت مناسبی قرار ندارند

هادی قوامی، منتخب مردم اسفراین در مجلس نیز اظهار کرد: خراسان شمالی علی‌رغم مزیت‌های فراوان در رتبه‌های انتهایی شاخص‌های پیشرفت و آبادانی است.

وی تصریح کرد: سکونت تقریباً ۵۰ درصد مردم خراسان شمالی در روستاها است و به همین دلیل زیرساخت‌های مناسب باید در روستاها ایجاد شود.

قوامی در ادامه با اشاره به اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس یازدهم افزود: ملاک قرار دادن جمعیت به جای میزان توسعه و پیشرفت به ضرر شهرهای در حال توسعه و کوچک و روستاها تمام شد.

قوامی گفت: شوراهای روستایی به دلیل عدم ثبات شغلی دهیاران در موقعیت مناسبی قرار ندارند.

کد خبر 750095

دیگر خبرها

  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی