Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناشنوایان فقط با زبان دیگری سخن می‌گویند، به آن‌ها ترحم نکنیم و تلاش کنیم در هفته جهانی ناشنوایان به دغدغه‌های این افراد بیشتر توجه کرده و آنان را در مسیر زندگی تنها نگذاریم. ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، هشتم مهرماه هر سال برابر سی‌ام سپتامبر، «روز جهانی ناشنوایان» نام‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از این نام‌گذاری، ارتقای فرهنگ ارتباط با ناشنوایان، دانسته‌هایی از زبان اشاره و آگاهی سیاست‌مداران و همچنین عموم مردم از مشکلاتی است که این قشر با آن روبه‌رو هستند.

قشری‌که تنها به‌دلیل نارسایی‌های جسمی‌شان و برخوردار‌ نبودن از امکانات رفاهی مساوی با افراد عادی در اقلیت قرار می‌گیرند، طبق آمارها حدود 450 هزار ناشنوا یا کم‌شنوا در کشور ما زندگی می‌کنند که حدود 121 هزار ناشنوا و کم‌شنوا آن‌ها شناسایی شده‌ و جمعیتی معادل 93 هزار نفر آنان تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، آنچه سهم استان ایلام از این آمار است، 1659 نفر بوده که تحت پوشش اداره کل بهزستی استان ایلام قرار دارند.

مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان در سنندج به‌روایت تصویرسلطانی‌فر: گزارش ناشنوایان مورد توجه جدی رئیس‌جمهور قرار گرفته است/ پاداش‌ها دیگر متکی به سکه نخواهد بودغزل منتشرنشده رهبر انقلاب برای ناشنوایان

مُشکل تحصیل، شغل و امکان زیست مناسب در جامعه فراروی ناشنوایان

علی‌رغم حمایت‌های بهزستی استان ایلام، ناشنوایان در زندگی روزمره خود با چالش‌های متعدد روبه‌رو هستند که نمونه‌هایی از این چالش‌های فرارو را می‌توان، عدم دسترسی بسیاری از ناشنوایان به امکانات تحصیلی و شغلی، کمبود نیروی آموزشی متخصص در آموزش ناشنوایان و تحصیل دانش‌آموزان چند پایه با یکدیگر در مدارس استثنایی را نام برد.

مشکلات فرارو عنوانی موجب می‌شود که  وضعیت تحصیل این قشر از جامعه با مشکل روبه‌رو شده و امکان زیست مناسب در جامعه را به‌دست نیاورند.

عدم دستیابی ناشنوایان به امکانات تحصیلی و زیست مناسب و نبود شغل و درآمد آنان را به یاد این گفته  (هلن کلر) می‌اندازد که «اگر این فرصت به من داده می‌شد که یکی از دو حس خود را بازیابم ترجیح می‌دادم نابینا بمانم ولی بشنوم».

بهزستی به تهیه ابزارهای شنوایی برای ناشنوایان اهتمام دارد

زهرا همتی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای ناشنوایان در استان ایلام اظهار داشت: خدمات توانبخشی، سمعک رایگان، کاشت حلزون از اقداماتی است که به این قشر در استان ایلام ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزستی استان ایلام گفت: امسال 9 نفر با تقبل هزینه 39 میلیون و 200 هزار تومان جهت کاشت حلزون به مراجع درمانی معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به تعداد بالای آمار ناشنوایی در استان که تعداد آنان 1659 نفر است اشاره و یادآور شد: تعداد 130 کم‌شنوا و ناشنوا در نوبت دریافت سمعک دیجیتال قرار دارند.

همتی به هزینه 50 میلیون تومان برای 50 کودک ناشنوا اشاره و خاطرنشان کرد: با انجام این هزینه ناشنوایان مورد بحث اقدام به دریافت سمعک موفق شده‌اند.

خرید دو هزار باتری از دیگر اقدامات اداره کل بهزستی استان ایلام برای سمعک ناشنوایان بوده که همتی به آن اشاره و بیان کرد: برای خرید باتری سمعک ناشنوایان بیش از 27 میلیون تومان هزینه شده است.

تسنیم ناشنوایان فقط با زبان دیگری سخن می‌گویند، به آن‌ها ترحم نکنیم و تلاش کنیم در هفته جهانی ناشنوایان به دغدغه‌های این افراد بیشتر توجه کرده و آنان را در مسیر زندگی تنها نگذاریم. 

انتهای پیام/ح

R7718/P/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره روز ملی خلیج فارس در بوئین میاندشت + فیلم

دهم اردیبهشت ماه یادآور از خودگذشتگی‌های مردمانی دلاور که با مجاهدت خود تسلط و اشغال پرتغالی‌ها را در خلیج فارس پایان داد. به همین مناسبت در تقویم کشورمان این روز را روز ملی خلیج فارس نامگذاری کردند و به پاسداشت این روز همه ساله مراسم‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم کنگره‌ای که به همین مناسبت روز گذشته در سالن ورزش آزادی واقع در خیابان قدس شهرستان بوئین میاندشت برگزار شد را به اشتراک گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

«دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • برگزاری کنگره روز ملی خلیج فارس در بوئین میاندشت + فیلم
  • گزارشی از ۳ سریال جدید تلویزیون + زمان پخش
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری