Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:44:54 GMT

ایران، در شمار کشورهای با ریسک تجاری بالا

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۱۷۰۳

ایران، در شمار کشورهای با ریسک تجاری بالا

رییس کمیسیون بیمه، بانک و مالیات اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه ریسک تجاری در بلندمدت صادرات را کاهش می دهد و تاثیر منفی در تجارت بین الملل خواهد داشت، افزود: دولت برای پوشش این ریسک ها، جلوگیری از کاهش صادرات و تحت تاثیر قرار نگرفتن درآمد ارزی، خدماتی را برای صادرکنندگان در نظر گرفته است

به گزارش ایسنا "محمدحسین اکبری" در نشست مشترک کمیسیون بازرگانی و بیمه، بانک و مالیات با حضور فعالان اقتصادی، خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: ریسک های تجاری و بین المللی تاثیر منفی در صادرات دارند و متاسفانه ایران در شمار کشورهای با ریسک تجاری بالا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری، با اشاره به اینکه ریسک تجاری در بلندمدت صادرات را کاهش می دهد و تاثیر منفی در تجارت بین الملل خواهد داشت، افزود: دولت برای پوشش این ریسک ها، جلوگیری از کاهش صادرات و تحت تاثیر قرار نگرفتن درآمد ارزی، خدماتی را برای صادرکنندگان در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: امیدواریم شرایطی فراهم آید که فعالان اقتصادی و صادرکنندگان بتوانند از خدمات صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات به بهترین شیوه استفاده کنند.   

در ادامه این نشست قائم مقام کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی کرمان نیز، برخی مسائل و پرسش های فعالان اقتصادی در رابطه با خدمات صندق ضمانت صادرات را مطرح و خاطرنشان کرد: در شرایطی که نوسانات شدید نرخ ارز و ریسک زیاد برای صادرات وجود دارد، آیا صندوق ضمانت صادرات ارائه خدمات جدید با عنوان «بیمه نامه نوسانات نرخ ارز» را در برنامه دارد؟

معصومه سعید، تصریح کرد: صادرکنندگان به دلیل مشکلات موجود در شرایط فعلی، تمایل به تهاتر دارند و این پرسش را مطرح می کنند که آیا صندوق ضمانت صادرات می تواند ریسک های مرتبط با تهاتر را پوشش دهد؟

قائم مقام کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به بالا بودن نرخ حق بیمه ها در صندوق ضمانت صادرات، گفت: به گفته مسئولان صندوق، این نرخ‌ها نسبت به موسسه‌های مشابه پایین تر و یا برابر با آنهاست اما انتظار می رود با توجه به نداشتن ابزار رقابت، ارائه تسهیلات گران با بازپرداخت کوتاه مدت و سایر مشکلات صادرکنندگان که قدرت رقابت پذیری آنها را در بازارهای جهانی کاهش داده، نرخ حق بیمه ها تعدیل شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اتاق بازرگاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۱۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین المللی فرصت های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، دوشنبه۱۰ اردیبهشت‌ماه در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. 

فریدالدین نصریف، سفیر کشور ازبکستان ضمن خوشامدگویی و تشکر از هیئت‌های ایرانی در این همایش، گفت: سال گذشته رویداد دیدار علمی رئیس جمهور ایران از تاشکند انجام شد. 

 نصریف درباره دیدار ها و فعالیت های بازرگانی و علمی دو کشور توضیح داد: تبادلات کالا بین دو کشور  ایران و ازبکستان، در سال گذشته به بیش از ۵ میلیارد دلار رسیده است. 

وی ادامه داد: برای سال آینده به دنبال افزایش این مبلغ به میران ۱ میلیارد دلار هستیم.

سفیر کشور ازبکستان یادآوردشد: برای رسیدن به چنین هدف بزرگی  در فضای اقتصادی و بازار فناورانه دو کشور، همکاری تمام کشورهای دخیل بسیار مهم است. 

نصریف با اشاره به بازدید وزیر صمت وقت ایران از جمهوری تاشکند در سال گذشته، گفت: در بازدید وزیر صمت از  کشور ازبکستان، هیئتی از شرکت‌های دانش‌بنیان ازبک در این رویداد حاضر شدند و سرمایه گذاری و صادرات بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت. 

وی ادامه داد: در جریان بازدیدهای دو‌کشور ایران و ازبکستان از دستاوردهای فناورانه یکدیگر، بیش از ۵۰ کشور دانش بنیان ازبکستانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور پیدا کردند. 

نصریف به نماینده‌های کشور ازبکستان که در نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۴، حضور یافتند، استره کرد و گفت: معاون وزیر سازمان انرژی اتمی ازبکستان، معاون اتاق بازرگانی این کشور در ایران اکسپوی امسال حضور دارند.

سفیر کشور ازبکستان در ادامه به حضور نمایندگان ایرانی در رویدادهای علمی ازبکستان اشاره کرد و‌گفت: در جریان نشست تاشکند، سید رسول  موسوی، نماینده وزارت خارجه ایران به‌عنوان نماینده ایران حضور خواهد داشت.

سفیر کشور ازبکستان در ‌پایان، از تمام شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایرانی درخواست حضور و شرکت در رویداد علمی و اقتصادی پیش‌روی کشور ازبکستان را اعلام کرد و ادامه داد: در‌منطقه خوارزم ازبکستان، فضایی مناسب  برای حضور شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی تدارک دیده شده است تا بتوانند پروژه‌های خود را در این منطقه شروع و به مرحله تجاری‌سازی برسانند. 

اتاق‌های مشترک بازرگانی برای توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای دیگر

در ‌قسمت‌ بعدی این رویداد بین‌المللی، موسی آقایی، رئیس اتاق بازرگانی ایران در باره مهم‌ترین وظایف اتاق های مشترک بازرگانی ایران با کشورهای دیگر گفت: بسترسازی برای حضور شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در بازارهای جهانی، از جمله مهم‌ترین کارکردهای اتاق‌های بازرگانی مشترک است. 
وی افزود: در‌همین جهت به دنبال ایجاد این فرصت  مناسب در آسیای میانه با همکاری کشور ازبکستان و دانشگاه تربیت مدرس بوده‌ایم.

آقایی، به دستاوردهای تجاری میان دو کشور ایران و ازبکستان، اشاره کرد و گفت:  تاکنون ۸۵میلیارد دلار دستاورد روابط تجاری کارساز با ازبکستان شده است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محورهای تخصصی که در جلسات B2B همایش بین‌المللی فرصت های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان، قطعات صنعتی، تولید لبنیات، مواد شیمیایی و پتروشیمی، نفت ‌و گاز، دارویی، بهداشتی و الکترونیک ، از جمله حوزه‌های مورد بحث در این جلسات بودند. 

همچنین، نمایندگانی از شرکت‌های دانش‌بنیان ازبکستانی از‌جمله مناطق بخارا، تاشکند و خوارزم در این همایش بین‌المللی حضور پیدا کردند. 
علاوه‌براین، براساس اعلام کارگزران پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت‌مدرس، تاکنون حدود ۳۵۰ میلیون دلار صادرات از ایران به کشور ازبکستان، داشته‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان