Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@19:30:20 GMT

عراق قصد دارد به حملات اسرائیل پاسخ دهد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۱۷۲۶

عراق قصد دارد به حملات اسرائیل پاسخ دهد

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق دوشنبه (روز گذشته) رسما اعلام کرد که عامل اصلی حملات پهپادی اخیر به مواضع و انبارهای سازمان «الحشد الشعبی» عراق، رژیم صهیونیستی است.

«عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق در واکنش به اظهارات عبدالمهدی گفت که اذعان عبدالمهدی به نقش صهیونیست‌ها در حمله به الحشد، «مسئله جدیدی نیست؛ بلکه ما اطلاعاتی از نخستین عملیات بمباران داریم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العزاوی به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که بر اساس اطلاعات آنان از نخستین بمباران مواضع الحشد، رژیم صهیونیستی در پس این بمباران قرار داشته است.

وی با بیان اینکه عراق به خاطر این حملات در شورای امنیت و سازمان ملل از رژیم صهیونیستی شکایت خواهد کرد، تأکید کرد که «گزینه پاسخ نظامی به تجاوزات رژیم صهیونیستی... مطرح شده است».

طی دو ماه گذشته، چندین بار پهپادهای رژیم صهیونیستی مواضع نیروهای الحشد را در مناطق مختلف عراق بمباران کردند که مهم‌ترین این مواضع، اردوگاه «الصقر» در بغداد بود.

درباره این حملات باید گفت که نیروهای آمریکایی در هنگام حملات پهپادی، رادارهای نیروی هوایی عراق را از کار می‌انداختند و نقش کمکی را ایفا می‌کردند؛ زیرا بیشتر این رادارها، آمریکایی بوده و تحت نظارت آنان، در عراق کار می‌کند.

درباره هماهنگی آمریکا با رژیم صهیونیستی در این حملات، یک منبع امنیتی بلندپایه صهیونیستی ضمن تأیید این هماهنگی، تأکید کرد که اسرائیل تقریبا به صورت روزانه، با آمریکایی‌ها، در تماس است و صهیونیست‌ها با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در سطوح سیاسی و نظامی در عراق هماهنگی دارند.

در همین ارتباط، «عادل الکرعاوی» از رهبران الحشد الشعبی از تلاش ایالات متحده آمریکا برای منتشر نشدن تحقیقات مربوط به حمله به این سازمان خبر داد و گفت که سفیر آمریکا در بغداد، مستقیما در این مسئله دخالت کرده و به دولت اجازه نمی‌دهد که هیچ نتیجه‌ای درباره این تحقیقات منتشر نکند.

310 310

کد خبر 1305687

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عراق رژیم صهیونیستی اسرائیل حشدالشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران شدید هوایی شهر رفح توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تصاویر منتشر شده توسط رسانه‌های فلسطینی از بمباران شدید هوایی شهر رفح توسط ارتش اسرائیل خبر می‌دهد.

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

بنابر این گزارش، پس از مانع تراشی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات آتش‌بس غزه، کابینه اسرائیل به اتفاق آرا به آغاز تجاوز علیه رفح رأی داد.

بنابر گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، انتظار می‌رود که ظرف چند روز (آینده)، تجاوز نظامی اسرائیل علیه رفح آغاز شود.

اقدام کابینه نتانیاهو در شرایطی انجام شده که پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز تخلیه ساکنان شرق رفح خبر داده بود.

همزمان، «سامی ابوزهری» یکی از مقامات ارشد حماس به خبرگزاری «رویترز» گفته بود که دستوراسرائیل برای خارج کردن فلسطینی‌ها در بخش‌هایی از رفح «تشدید تنش خطرناکی است که پیامدهایی در پی خواهد داشت».

در همین حال، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با تکرار مواضع قبلی، مدعی شد که جنگ در غزه دقیقاً با همان اهداف قبلی ادامه دارد: آزادی همه گروگان‌ها و شکست حماس.

 یک منبع آگاه در مقاومت فلسطین هم به «المیادین» گفته بود: هرگونه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه ممکن است به توقف مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس منجر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بمباران شدید هوایی شهر رفح توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • بمباران شدید شهر رفح توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک/ حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک
  • شهدای حملات امروز علیه رفح به ۲۶ نفر افزایش یافت
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست
  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حملات توپخانه‌ای و پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان