Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط بین کره جنوبی و ژاپن همچنان بدتر می‌شود و تجارت، امنیت، گردشگری و زندگی روزمره مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دولت کره جنوبی در واکنش به تحریم ژاپن، این کشور را از لیست سفید شرکای تجاری خود حذف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ روابط بین کره جنوبی و ژاپن بدتر می شود و تجارت، امنیت، گردشگری و زندگی روزمره را تحت تأثیر قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خارج از رستوران هایی که "سامگیوپسال" و "ساندوبو جیگا" (غذاهای خوشمزه کره ای) را سرو می کنند، صف های طولانی وعده های ناهار تشکیل می شود. گروه هایی از دختران نوجوان بعد از خرید لوازم آرایشی و کالا در گوشه و کنار خیابان هات داگ های به سبکِ کره ای می خورند.

اینجا سئول نیست، بلکه شین-اوکویو تکه ای از کره در توکیو مرکزی است. این محل متعلق به جامعه بزرگ کره ای است که برخی از آنها در مرکز اختلاف بین ژاپن و کره جنوبی که ترسِ صاحبان مشاغل محلی آنها را به قربانی وثیقه تبدیل می کند، بوده اند.

به گفته گاردین، توکیو و سئول طی هفته های اخیر اقدامات تلافی جویانه ای را در و بدل کرده اند، زیرا اختلافات از مدت ها قبل بر سر کره ای ها که قبل و در طول جنگ جهانی دوم برای کار در معادن و کارخانه ها به ژاپن برده می شدند، سرازیر می شود. سال گذشته، پس از آن که دادگاه های کره جنوبی به شرکت های ژاپنی دستور دادند تا به کارگران جبران خسارت بپردازند، این اوضاع شدت گرفت و اکنون این درگیری در تجارت، همکاری های امنیتی، گردشگری و حتی آماده سازی برای بازی های المپیک تابستان آینده در توکیو گسترش یافته است.

 

 

صاحب مغازه ای که لوازم آرایشی کره ای می فروشد، گفت: "در ماه های اخیر، تقریباً نیمی از مشتریان کاهش یافته اند. زنان جوان هنوز از اینجا خرید می کنند، اما افراد مسن فقط به داخل مغازه نگاهی می اندازند و می روند. قبلا هرگز اینطور نبود."

این فروشنده که بیش از 20 سال این فروشگاه را اداره می کند، گفت که کشوری که در آن متولد شده و آن را وطن می نامد در خطر تبدیل شدن به دشمنان دائمی قرار دارد. ژاپن اصرار دارد که تمام ادعاهای جبران خسارت (غرامت) از جنگ تسویه شده است، اما چه احساسی داشتید اگر پدر بزرگ شما یک کارگر در زمان جنگ بود؟

وی افزود: "من در اینجا دوستان ژاپنی بیشتری نسبت به کره ای ها دارم، اما ما از صحبت کردن در مورد سیاست خودداری می کنیم زیرا می دانیم که از صمیمیت دور می شویم. در اوایل سال جاری، ژاپن محدودیت هایی را برای صادرات مواد نیمه رسانا که برای صنعت فناوری کره جنوبی حیاتی تلقی می شوند، قرار داده و به مسیر سریع صادرات کره جنوبی پایان می دهد."

این اقدام باعث خشم کره جنوبی که بسیاری هنوز از نقش استعماری ژاپن از سال 1910 تا 1945 خشمگین هستند، شد. دولت کره جنوبی این اقدام را تلافی احکام دادگاه علیه شرکت های ژاپنی دانست و فوراً ژاپن را از لیست سفید شرکای تجاری خود حذف کرد.

با این حال، برخی از مغازه داران گفتند که مشاغل آنها طوفان دیپلماتیک به پا کرده است. "چوی دانگ هان" که در مغازه خود کالاهای یادگاری و خاطره انگیز می فروشد، می گوید: "این موضوع واقعاً ما را تحت تأثیر قرار نداد، اما احتمالاً جوانان علاقه کمتری به سیاست دارند. چوی که 2 دهه پیش از کره جنوبی به توکیو نقل مکان کرده افزود که اما من امیدوارم که ژاپن و کره جنوبی بتوانند اختلافات خود را برطرف کنند. ما همسایه هستیم، بنابراین باید با هم باشیم.

 

 

روابط از همسایگی بسیار فاصله دارد. سئول از کمیته بین المللی المپیک خواسته تا برافراشتن پرچم طلوع خورشید ژاپن که توسط برخی کره ای ها نماد نظامی گری ژاپنی ها است را در بازی های تابستانی سال آینده در توکیو ممنوع کند. در یک نظرسنجی اخیر مشخص شد که مردم کره جنوبی بیش از ژاپن به کره شمالی اعتماد دارند.

اواخر ماه گذشته، کره جنوبی پیمان اشتراک گذاری اطلاعات با ژاپن را دور انداخت. کارشناسان هشدار داده اند که این اقدام می تواند به توانایی کشورها برای مقابله با موشک بالستیک و تهدید هسته ای کره شمالی آسیب برساند، در حالی که آمریکا به "شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن و "مون جائه این" رئیس جمهور کره جنوبی فشار وارد کرده تا کشورهای خود را از مرز بیگانگی طولانی مدت و مضر دیپلماتیکی کنار بکشند.

برخی از مردم کره جنوبی به درخواست های تحریم محصولات ژاپنی از جمله مواد آرایشی، آبجو و لباس پاسخ داده اند، در حالی که تعداد مردم کره جنوبی که در ماه آگوست به ژاپن سفر کرده بودند در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته 48 درصد کاهش داشته است.

"آساهی شیمبون" روزنامه چپ گرای ژاپنی طی مقاله ای بخش های دیگر رسانه های ژاپنی را به تلاش برای تحریک نفرت نسبت به کره جنوبی متهم کرد. این مقاله، بیشترین توهین را به مجله هفتگی "شوکان پست" که مجموعه ای با عنوان "خداحافظ همسایه آزار دهنده و چرا ما به کره جنوبی احتیاج نداریم" را راه اندازی کرد، اختصاص داد.

آساهی شیمبون همچنین با استناد به تحقیقات دانشگاهی ادعا کرد که کره ای ها از نظر پاتولوژیکی قادر به کنترل احساسات خود نیستند.

"یو گیون ای" رئیس دفتر مرکزی اتحادیه ساکنان کره در ژاپن گفت: "ما مردم عادی هستیم که در ژاپن زندگی می کنیم و علاقه ای به سیاست نداریم. به تنها چیزی که اهمیت می دهیم، معیشت ما است و اینکه با سخت کوشی، استعداد و کمی خوش شانسی می توانیم زندگی راحتی داشته باشیم و به جامعه محلی کمک کنیم."

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند

در دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال در قطر که با قضاوت تیم داوری ایرانی متشکل از موعود بنیادی فرد به عنوان داور، سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به عنوان کمک‌های وی برگزار شد، تیم ملی فوتبال ژاپن موفق شد با تک گل یامادا در دقیقه ۱+۹۰ ازبکستان را شکست دهد و قهرمانی این مسابقات را به دست آورد.

همچنین ۲ تیم پس از رسیدن به فینال این مسابقات جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را نیز کسب کرده بودند.

دیروز نیز تیم ملی فوتبال عراق موفق شد در دیدار رده بندی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال فوتبال آسیا با نتیجه ۲ بر یک از سد اندونزی عبور کند و جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند.

اندونزی هم به دیدار پلی آف این بازی‌ها صعود کرد و باید به مصاف گینه برود تا تکلیف آخرین تیم صعود کننده به المپیک مشخص شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند + فیلم
  • ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند
  • ژاوی اولین نیروی تابستانی بارسا را اعلام کرد
  • تمجید ژاپنی‌ها از شهاب زاهدی/ لژیونر ایرانی مدعی آقای گلی جی لیگ
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • تیم ملی امید عراق بازهم به المپیک صعود کرد
  • برچیدن کمپ‌های پناهجویان در آستانه بازی‌های المپیک پاریس
  • شگفتی بزرگ: سه قهرمان آسیا حذف شدند
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • روز معلم در این کشور هر روز جشن گرفته می‌شود