Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@23:36:20 GMT

برگزاری دوره پدیدارشناسی عکاسی در اصفهان

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۲۱۰۱

برگزاری دوره پدیدارشناسی عکاسی در اصفهان

کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان در فصل نخست از دوره های خود به موضوع پدیدار شناسی و عکاسی با موضوع کشف امکانات بی شمار واقعیت می پردازد.

پژمان نظر زاده آبکنار، مسئول کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال جاری دوره های مختلفی توسط کانون عکس سینمای جوانان برگزار می شود که در هر کدام به مباحث مختلف حوزه عکس پرداخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عکس ها ویژگی هایی دارند که آن ها را نسبت به هم متمایز می کند و بر اساس همین ویژگی ها ما می توانیم آن ها را به آماتور وحرفه ای تقسیم کنیم، بنابر این فصل اول این مباحث را نقد وخوانش عکس هاقرار داده ایم.

مسئول کانون عکس انجمن سینمای جوانان اضافه کرد: یکی از نحله های فکری جهان معاصر که به وسیله آن با پدیده ها برخورد می کنیم، پدیدار شناسی است که کلمه ای یونانی به معنی آن چیزی است که دیده می شود.

نظر زاده ادامه داد: آنچه که دیده می شود ارتباط معنایی و مبنایی با عکس پیدا می کند و از طرفی پدیدار شناسی یک مکتب یگانه نیست و باید آن را یک طرز فکر، متد یا سبک دانست که همواره در حال تغییر وباز تعریف خود است.

وی در ادامه با اشاره به شباهت تعریف عکس وپدیدار شناسی گفت: عکس هم همواره در حال باز تعریف خود در ارتباط با صنعت، سبک ها وجنبش های جدید هنری است.

مسئول کانون عکس انجمن سینمای جوانان تصریح کرد: پدیدار شناسی وجه، جنبه ونما را از پدیده ها می گیرد وبررسی می کند واین همان ویژگی است که عکس بسیار به آن نیاز دارد. بر این اساس اولین جلسه دوره های کانون عکس را با موضوع پدیدارشناسی وعکس برگزار می کنیم.

وی افزود: این دوره توسط هوفرحقیقی که سال ها در این حوزه کارکرده وپایان نامه خود را نیز تحت عنوان پدیدارشناسی تصویر عکاسی نوشته است، ارائه خواهد شد.

مسئول کانون عکس انجمن سینمای جوانان اضافه کرد: افرادی که آشنایی مختصر با عکاسی داشته باشند می توانند در این دوره ها شرکت کنند اما اگر فردی آشنایی با مبانی عکاسی نداشته باشد دوره برای او مفید واقع نمی شود. دوره های غیر متمرکز نیز برای آموزش عکاسی داریم که این افراد می توانند در صورت علاقمند بودن در آن ها شرکت کنند.

نظر زاده در ادامه با اشاره به برنامه های آتی کانون عکس سینمای جوانان اضافه کرد: دوره های کانون عکس در چند فصل و هر فصل چند جلسه به صورت کاملا هدفمند برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عکاس باید  بداند در کجای جهان ایستاده است وبا چه جهانبینی به آن نگاه می کند وما سعی خواهیم کرد این امر را به عکاسانی که مهارت های ابتدایی عکاسی را آموزش دیده اند، منتقل کنیم وبرای این منظور چند دوره تئوری وعملی  تهیه شده است تا عکاسان جوان بتوانند خود را پیدا کنند.

به گزارش ایمنا دوره پدیدارشناسی وعکاسی چهارشنبه ۱۰ مهرماه، ساعت ۱۶:۳۰ در نگارستان امام خمینی برگزار خواهد شد.

کد خبر 391630

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عکس دوربین عکاسی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۲۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، تابستان سال ۱۴۰۲ فراخوان جشنواره از تهران ارسال و اطلاع رسانی به مراکز و گروه‌های اجرایی انجام گرفت که از این ۱۰ گروه، ۶ گروه از مراکز کانون پرورش فکری استان همدان هستند و چهار گروه آزاد شرکت کرده‌اند.

در پایان این جشنواره با نظر هیات داوران سه نمایش به عنوان کار برگزیده به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند که مرحله کشوری در شهریورماه برگزار خواهد شد.

گروه‌های شرکت کننده در بخش‌های تئاتر صحنه‌ای، عروسکی و خیابانی در گروه سنی کودک، نوجوان و ارشد حضور دارند که اکثرا از اعضای فعال مراکز کانون پرورش فکری استان همدان هستند.

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی