Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@13:06:17 GMT

پسته امروز در بورس کالا خندان می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۲۱۴۴

پسته امروز در بورس کالا خندان می‌شود

معاملات گواهی سپرده پسته از امروز(سه‌شنبه) در بورس کالای ایران آغاز می‌شود. ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ اقتصادی بازار سهام | بورس نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با آغاز به‌کار بازار معاملات گواهی سپرده پسته در بورس کالا از امروز(سه‌شنبه) فصل نوینی در معاملات این محصول استراتژیک صادراتی، رقم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا جایی که کارشناسان می‌گویند حجم تولید امسال پسته در ایران به 200 هزار تن خواهد رسید، اگر تخمین اولیه درست ازآب درآید و 10 درصد پسته تولیدی ایران در بورس معامله شود، امسال شاهد معامله 20 هزار تن پسته در بورس خواهیم بود.

طبق مکانیزم‌های این بازار کشاورزان با تحویل محصول خود به انبارهای بورس کالا و دریافت گواهی سپرده کالایی که به منزله سند انبار و مالکیت دارایی است، بدون وجود مشکلات مربوط به نقل و انتقال پسته و نگرانی برای دریافت پول ناشی از فروش آن، به راحتی محصول خود را در سامانه معاملات بورس کالا عرضه می‌کنند.

بر این اساس درباره برنامه‌های امروز گشایش بازار پسته باید گفت ابتدا نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی پسته فندقی طبیعی خندان شرکت طلای سبز زرند در بورس کالای ایران گشایش می‌یابد. این در حالی است که نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی شرکت سبز دانه کویر نیز هفته گذشته در بورس فعال شد و آماده پذیرش محصول مشتریان است. در این راستا انتظار می‌رود نماد معاملاتی این انبار نیز در چند روز آینده گشایش یابد.

همچنین در خصوص مزایای گواهی سپرده پسته باید به این نکته اشاره کرد که پذیرش و عرضه پسته در بورس کالا به شفافیت بازار و کشف قیمت واقعی کمک می‌کند و با توجه به صادراتی بودن این محصول، مزایای متعددی برای سه گروه باغداران، واسطه‌ها و صادرکننده‌ها دارد.

علاوه بر این کشاورز به کمک این ابزارهای معاملاتی می‌تواند با خیال راحت محصول خود را به انبارهای استاندارد و مورد تأیید بورس بسپارد و از دغدغه سرقت یا فساد محصول، رهایی یابد.

از سوی دیگر معافیت مالیاتی بازار معاملات گواهی سپرده کالا، هم به‌عنوان یک مزیت برای فعالان بازار پسته در این زمینه است؛ چرا که دغدغه همیشگی بازرگانان و صادرکنندگان کنترل کیفی محصول خریداری شده است؛ حال با ایجاد بازار پسته در بورس به‌دلیل لزوم رعایت استانداردها، اطمینان خواهند داشت که محصولی استاندارد تحویل می‌گیرند.

افزون براین، انتظار می‌رود بازار پسته بورس کالا در عین حال معاملات واسطه‌ها را هم تسهیل کند و شاهد خندان شدن پسته در بورس کالا باشیم.

آغاز معاملات گواهی سپرده پسته از سه شنبه در بورس کالاعرضه پسته در بورس، تجربه موفق زعفران را تکرار می‌کنداستفاده از تجربه موفق عرضه زعفران در بورس کالا برای پسته

انتهای پیام/

R32365/P/S7,84/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بورس کالا بورس تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بورس کالا بورس تهران بورس کالا بورس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۷.۸۳۵ میلیارد سهم بود که طی ۷.۸۳۵ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۲,۲۲۵.۱۰۶ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «شپنا» و «شستا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 748298

دیگر خبرها

  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا