Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام های دولت کلمبیا به رغم رسوایی انتشار تصاویری جعلی درباره ادعای مربوط به فعالیت عناصر شبه‌نظامی مخالف این دولت در ونزوئلا، مجددا بر این ادعایشان اصرار کرده و یک سری تصاویر جدید را در ارتباط با آن منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، اخیرا مقامهای دولت کلمبیا مدعی شدند، یک سری نیروهای شبه نظامی مخالف با آن با حمایت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در خاک این کشور فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک هفته پیش مقامهای کلمبیا در حالی این ادعا را در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با انتشار یک سری تصاویر به عنوان سند و مدرک مطرح کردند که بعدا مشخص شد برخی از این تصاویر مغایر با ادعای آنها هستند.

وزارت دفاع کلمبیا روز دوشنبه یک سری تصاویر جدید را منتشر کرده است؛ در این تصاویر افرادی شبه نظامی در حال عکس انداختن در مقابل بناهایی در ونزوئلا دیده می شوند که طبق گفته این وزارتخانه مربوط به شورشیانی است که اخیرا توسط مقامهای کلمبیا کشته یا دستگیر شدند.

همچنین این وزارتخانه یک سری نامه منسوب به شورشیان کلمبیایی را منتشر کرده که ظاهرا این شورشیان در این نامه ها درباره فعالیتهایشان در داخل ونزوئلا صحبت می‌کنند.

ایوان دوکو، رئیس جمهور کلمبیا چند روز پیش در مجمع عمومی سازمان ملل با طرح ادعای فعالیت شورشیان کلمبیایی گروه موسوم به "ارتش آزادی‌بخش ملی" در خاک ونزوئلا، نیکولاس مادورو را متهم به حمایت از آنها کرده و یک پرونده 128 صفحه‌ای به همراه چندین عکس را به عنوان سند و مدرک این ادعایش ارائه کرد که بعدا برای او رسوایی به بار آورد. این رسوایی بعد از آن بالا گرفت که مشخص شد دست کم یکی از عکسهایی که او با ادعای نشان دادن فعالیت شورشیان در ونزوئلا ارائه کرده، در کلمبیا گرفته شده است. دولت کلمبیا از منتشر کردن این پرونده سرباز زده است. اما این رسوایی تا کنون منجر به برکناری ژنرال اوسوالدو پنا، رئیس سازمان اطلاعات ارتش کلمبیا شده است. این مقام ارشد اطلاعاتی در نامه ای به ایوان دوکو گفت، بنا به دلایل شخصی کناره‌گیری می کند اما در عین حال تصدیق کرد: "من به عنوان یک ژنرال این جمهوری، بر ضرورت پذیرفتن مسئولیت اقدامات خودم و نیروهای زیردستم واقف هستم بنا بر این مطابق با آن عمل می‌کنم."

شورشیان دو گروه شبه نظامی مخالف مهم دیگر شامل ELN و "فارک" مدتها برای پناه بردن به کشورهای اطراف کلمبیا شامل برزیل، اکوادور و ونزوئلا معمولا برای دوره های کوتاه تلاش کرده‌اند و تا کنون نیز از پشتیبانی لجستیکی شناخته‌ شده‌ای از جانب دولتهای این کشور ها به جز در زمانی که رئیس جمهور قبلی کلمبیا وارد مذاکرات صلح با گروه‌های شورشی شد، برخوردار نبوده‌اند.

مادورو اما کلمبیا را متهم به پناه دادن به شبه‌نظامیان راستگرایی که به دنبال سرنگونی دولتش هستند کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کلمبیا ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا

همشهری آنلاین: تحصن گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکایی در حالی ادامه دارد که هر روز دانشگاه‌های جدید به جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین می پیوندند.

گسترش اعتراضات به ۷۹ دانشگاه: براساس گزارش واشنگتن پست، دامنه اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنگ غزه و در حمایت از فلسطین به ۷۹ دانشگاه در آمریکا گسترش یافته است.

افزایش بازداشت‌ها به ۹۰۰ نفر: منابع آمریکایی نیز گزارش داده‌اند که حداقل ۹۰۰ تظاهرکننده در اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در ۱۰ روز گذشته دستگیر شده‌اند. براساس این گزارش احتمال افزایش تعداد بازداشتی‌ها در دانشگاه‌ها وجود دارد.

شهر نیویورک، مرکز اعتراضات: به نظر می‌رسد که بزرگترین اعتراضات دانشگاهی حمایت از فلسطین در دو دانشگاه بزرگ نیویورک و دانشگاه کلمبیا جریان دارد. هر دو دانشگاه یاد شده در شهر نیویورک قرار دارند و از این رو اکنون شهر نیویورک مرکز اصلی اعتراضات دانشگاهی حمایت از فلسطین است.

دو دانشگاه اصلی حامیان فلسطین: گسترده ترین اعتراضات حمایت از فلسطین در حال حاضر دو دو دانشگاه نیویورک و کلمبیا متمرکز است. دانشگاه نیویورک با بیش از ۵۰۰ هزار دانشجو از ۲۵ دانشکده، بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی شهری آمریکا محسوب می‌شود. علاوه بر این، دانشجویان دانشگاه کلمبیا و سایر موسسات آموزش عالی وابسته به دانشگاه کلمبیا نیز در اعتصابات همبستگی با غزه در پردیس اصلی این دانشگاه حضور دارند. اعضای هیات علمی دانشگاه کلمبیا هم به اعتراضات ملحق شده اند و به حمایت و هدایت دانشجویان معترض می پردازند.

میانگین سنی معترضان: براساس گزارش‌ها، بیشتر دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا در حد سنی ۱۸ تا ۲۳ سال قرار دارند و عمده جمعیت معترضان نیز دانشجویان کارشناسی در این رده سنی است. اما دانشجویان سایر مقاطع و حتی برخی اعضای هیئت علمی با ۸۰ سال سن هم در این اعتراضات حضور دارند.

گرایشات اعتقادی معترضان: براساس اظهارات یک شاهد میدانی از اعتراضات دانشگاهی در آمریکا، عقاید اسلامی بخش پررنگ اعتقادات دانشجویان معترض است، اما سایر دانشجویان با اعتقادات یهودیت و مسیحیت نیز با انگیزه کمک به فلسطین در اعتراضات حضور دارند. شاهدان همچنین گفته‌اند که شمار زیادی از دانشجویان سکولار هم خود را ملزم به اعتراض علیه خشونت و امپریالیسم اسرائیل می‌دانند و برای حمایت از فلسطین در اعتراضات حضور دارند.

واکنش مسئولان دانشگاه‌ها: در عمده دانشگاه‌ها، روسا و مدیران دانشگاه‌ها با فراخوانی پلیس خواستار برخورد با دانشجویان معترض هستند. همچنین گزارش شده است که در برخی دانشگاه‌ها، مسئولان ساختمان‌ها را در واکنش به اعتصابات، تعطیل کرده اند که این اقدام مشکلات بهداشتی را برای دانشجویان تشدید کرده است.

کد خبر 848156 برچسب‌ها کلمبیا فلسطین

دیگر خبرها

  • هشدار دانشگاه کلمبیا درباره احتمال اخراج دانشجویان
  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • حضور کودکان در تظاهرات حمایت از فلسطین در آمریکا
  • سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • تجمع اساتید و دانشجویان یزدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد