Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به اصفهان، دوشنبه‌شب، هشتم مهرماه، بخش دوم چهل‌‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که شامل رقابت در رشته‌های قرائت ترتیل، حفظ ۱۰ و ۲۰ جزء قرآن کریم بود با برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این سه رشته به کار خود پایان داد. در ادامه نگاهی گذرا به برخی حواشی این روز انداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز با برگزاری مسابقات در رشته قرائت ترتیل آغاز شد و در ادامه نیز شرکت‌کنندگان رشته حفظ ۱۰ جزء و ۲۰ جزء قرآن کریم به رقابت با یکدیگر پرداختند. در این بین مسابقات در رشته حفظ ۲۰ جزء بسیار سخت پیگیری شد. در این رشته هیئت داوران سوال از حفاظ را با کمترین کلمات ممکن آغاز می‌کردند و همین باعث شد تا تعدادی از شرکت‌کنندگان آدرس و اطلاعات بیشتری از داوران برای به یاد آوردن آیات داشته باشند. در این رشته، موفق نبودن مسعود سیاف‌زاده، قاری جوان کشورمان در کسب رتبه که چند سالی می‌شود گام در راه حفظ قرآن گذاشته است، جالب توجه بود.

مراسم اختتامیه بخش دوم این دوره از مسابقات از ساعت ۱۹ آغاز شد. محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش مهمان ویژه این مراسم بود. همین حضور هم باعث شد تا سالن محل برگزاری مراسم با حضور تعداد زیادی از دانش‌آموزان که با شاخه گل مورد استقبال قرار گرفته بودند پر شود.

مسیب‌زاده در بخشی از صحبت‌های خود به بحث پخش تلویزیونی مسابقات و لزوم آن هم اشاره کرد. مسیب‌زاده تلاش داشت تا در صحبت‌های خود نسبت به این‌ موضوع نقد نرمی داشته باشد. طی روزهای گذشته پخش زنده مسابقات از شبکه قرآن و معارف سیما به یکی‌ از حاشیه‌های پررنگ این دوره تبدیل شده و بحث‌های زیادی در مورد آن در جریان است، در مراسم اختتامیه هم هر کدام از افرادی که در جایگاه حضور می‌یافتند گریزی به پخش تلویزیونی مسابقات داشتند.

در بخشی از مراسم اختتامیه سیدوحید مرتضوی، مجری این مراسم به برگزارکنندگان مسابقات پیشنهاد داد تا از ظرفیت گردشگری شهر اصفهان استفاده کنند و گردشگران خارجی که این روزها در اصفهان حضور دارند با هماهنگی‌هایی به سالن دعوت کنند.

مرتضوی همچنین در بخش دیگری از این مراسم داستانی از مولانا در مورد تکریم جایگاه حافظان قرآن را بیان کرد تا در روز بزرگداشت این شاعر عارف، یاد او - که این روزها به موجب حاشیه‌های فیلم مست عشق بسیار بیشتر از گذشته بر سر زبان‌ها افتاده است - در مسابقات سراسری قرآن کریم، زنده شود.

یکی از نکات منفی مراسم اختتامیه بخش دوم مسابقات سراسری قرآن کریم، همهمه و رفت و آمد بسیار زیاد در زمان تلاوت آغازین مراسم بود. در حین تلاوت ابتدایی مراسم ‌که توسط یکی از قاریان نوجوان اصفهانی صورت گرفت، هنوز حاضران در سالن به طور کامل استقرار نیافته بودند و همین باعث همهمه زیادی در سالن شد تا به این ترتیب بی‌توجهی خاصی نسبت به این تلاوت را شاهد باشیم، این در حالی است که مسئولان برگزارکننده مسابقات و بسیاری از مدیران قرآنی دیگر بارها از این موضوع که تلاوت‌های ابتدایی مراسم‌های رسمی مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد، انتقاد کرده‌اند.

زینب‌الهدی و علیرضا روحانی‌نژاد، دو کودک قرآنی بودند که در شب مراسم اختتامیه بخش دوم رقابت‌ها، تمام نگاه‌ها را به خود جلب کردند. این دو کودک با لحن زیبا و کودکانه خود خطابه‌ای غرا در مورد عدالت امیرالمومنین(ع) ایراد کردند. استفاده از شعر، روایت و آیات الهی در صحبت‌های این دو کودک جذابیت این بخش را بسیار بیشتر کرد.

پایان بخش اختتامیه دومین بخش مسابقات سراسری قرآن قرائت فرازی از زیارت عاشورا توسط سیدوحید‌ مرتضوی بود. او در مراسم اختتامیه بخش اول مسابقات نیز با قرائت فرازی از یک دعا، نشان داد که اگر بخواهد می‌تواند در این عرصه هم‌ ورودی جدی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا مسابقات چهل و دومین دوره اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۲۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی

مدیرکل اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد از حضور ۴۳۰ نفر از حافظان یزدی در نوزدهمین آمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن خبر داد و گفت: با تلاش مسئولان قرآنی در استان یزد بستر حفظ قرآن در بین نسل جوان مهیا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، صبح امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ مرحله کتبی نوزدهمین آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در استان یزد همزمان با سراسر کشور برگزار شد؛ حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت‌وگو با خبرنگاران استان یزد اظهار کرد: امسال ۴۳۰ نفر از حافظان قرآن کریم در استان یزد در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جز قرآن کریم در این دوره از آزمون شرکت کردند.

وی گفت: امسال نوزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن در چهار شهرستان یزد، مهریز، میبد و اردکان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به تلاش مسئولان قرآنی برای مهیاسازی بستر حفظ قرآن کریم در بین نسل جوان و نوجوان ابراز امیدواریم کرد: این حافظان قرآن در آینده برای استان و مهین عزیزمان افتخار آفرین خواهند بود.

حجت‌الاسلام نجیمی با بیان اینکه نتایج این آزمون ۲۲ خرداد از طریق سایت تلاوت اعلام می‌شود، تصریح کرد: به قبول‌شدگان در رشته حفظ ۱۰ جز مدرک درجه ۵ حفظ معادل مدرک دیپلم، به قبول‌شدگان در رشته حفظ ۲۰ جز مدرک درجه ۴ معادل فوق دیپلم، همچنین به حافظان قبول شده در رشته حفظ کل قرآن کریم مدرک درجه سه تا یک معادل لیسانس تا دکتری اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: در طی دوره‌های متوالی بیش از ۳۰۰۰ حافظان قرآن کریم در استان یزد در این آزمون شرکت کرده و تاکنون ۴۰۳ مدرک تخصصی حفظ برای افراد قبول شده صادر شده است.

حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد نیز در این رابطه اظهار کرد: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور جمعی از آقایان و بانوان حافظ قرآن کریم در شهرستان یزد برگزار شد و حضور نونهالان و جوانان در این آزمون چشم‌گیر بود.

وی خاطرنشان کرد: امید که بتوانیم بیش از پیش در رشد و تعالی حفظ آیات قرآن کریم که از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب است قدم برداریم.

کد خبر 750291

دیگر خبرها

  • شرکت ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در قزوین 
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون