Web Analytics Made Easy - Statcounter

در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک عدم اقدام به موقع استانداری مرکزی در راستای ارسال جزییات طرح جامع به شورای عالی شهر سازی مورد نقد قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ ایرج رضایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک شامگاه دوشنبه در صحن رسمی این شورا که بعد از چندین هفته تعطیلی و برگزاری غیر علنی برگزار می شد، گفت: از شهردار می خواهیم که سال سوم شورا را سال اتمام پروژه های نیمه کاره قرار دهد و اهتمام به این داشته باشند که تا پایان سال پروژه های نیمه تمامی که شورا و شهرداری با آنها درگیر بود به اتمام برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی با تاکید بر اینکه امید است سال سوم شورا سالی باشد با برنامه ریزی بلند مدت، علمی و با چشم اندازی روشن عنوان کرد: اعتقاد بر این است که اگر برنامه ریزی صحیح صورت بگیرد قطعا شهری رشد یافته، متمدن و پیشرفته خواهیم داشت و اگر یک نیم نگاهی به سنوات گذشته و سال های گذشته قبل از خود داشته باشیم هر جایی که با برنامه و برنامه ریزی و بر مبنای علمی حرکت شده است ماندگاری آثار در طول تاریخ متبلور بوده و ان شاءالله که بتوانیم ما نیز با چشم انداز بیست ساله و در نگرش های بعدی با چشم انداز بلند مدت صد ساله برای آیندگان آثاری نیکو از خودمان باقی بگذاریم.

وی بیان کرد: در بحث انتقال صنوف آلاینده و مباحث پیش آمده در این خصوص باید گفت که ما شهرکی مانند شهرک خودرو را داریم ولی انتقال به این شهرک هنوز اتفاق نیفتاده است و ساخت و سازی که می بایستی در آنجا به صورت صحیح انجام بگیرد هنوز هم به صورت صحیح دنبال نمی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرد: ۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده است که در حال حاضر بعد از گذشت بیش از ۱ سال تعدادی از این اتوبوس ها هنوز واگذار نشده است و استدعا این هست که تعدادی از اینها را با توجه به شرایطی که محیط های علمی دانشگاهی در اراک دارند برای مسیر دانشگاه ها قرار دهیم و با گرفتن چند نفر راننده این اتوبوس ها را از این وضعیت خارج کنیم.

وی اضافه کرد: در راستای بحث تحقق و اجرای صحیح بودجه سال ۹۸ آن چه که از گزارشات واصل می شود تقریبا نزدیک به ۷۵ درصد بودجه تا به این تاریخ محقق شده است اما در برخی از حوزه ها تغییراتی با نامه های تک نامه ای به شورا گسیل می شود و می خواهند که برخی از ردیف های بودجه ای یا  پادار و یا اصلاح شود. از آنجایی که نحوه تنظیم قانون بودجه سال ۹۹ به شورا و شهرداری ها ابلاغ شده است، می بایستی حداکثر تا تاریخ اول آذر ماه بودجه سال ۹۹ شهرداری تدوین شود و قبل از پیش نویس بودجه سال ۹۹ حتما می بایستی شهرداری ها اگر اصلاح و یا متمم بودجه ای دارند قبل از این تاریخ تقدیم شورا کنند.

تاخیر در اجرای طرح جامع به قشر آسیب پذیر شهر آسیب وارد می کند

رضایی در خصوص طرح جامع اراک اظهار کرد: هشت سال است که طرح جامع شهر اراک مغفول مانده است. شورای عالی شهر سازی جلسه ای گذاشته است ولی به بهانه های واهی این ابلاغیه به تعویق می افتد.

وی ادامه داد: جای تعجب دارد و سوال این است که یک طرح ۵۸ متری نباید این مدت در این شهر طول بکشد و دوباره بیاییم و در کنار این حاشیه سازی کنیم و اجازه اجرای طرح جامع را ندهیم. طرح جامع شهر اراک اگر به موقع و سریع ابلاغ نشود تنها کسی که آسیب می بیند قشر آسیب پذیر جامعه است و قشر سرمایه دار شاید آسیب نپذیرد ولی مردمی که تمام زندگیشان یک واحد مسکونی است و آنها هم در شرایط خاصی قرار گرفته، با عدم اعلام به موقع این طرح، آسیب می بینند. مسئولین استانی و کشوری باید این طرح را تعیین تکلیف کنند و سر مردم و شهرداری را روی یک بالین بگذارند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: واگذاری های غیر اصولی یکی از چالش هایی بوده که هفته های گذشته با آن روبه رو بوده ایم. امروز مشاهده می شود که برخی از شرکت ها و برخی از واحد ها به صورت غیر اصولی واگذار می شود و مردم دردمند شهر اراک که روزی آنها از طریق کارگری تامین می شود آسیب می بینند. نبایستی با دردمندان خشن برخورد شود و باید درد مردم را بشناسیم و شرایط مردم را درک کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بودجه ریزی سال های آینده را باید بر اساس برنامه ریزی اصولی قرار دهیم و برنامه ریزی چشم انداز ۲۰ ساله را جدی بگیریم و برای برش های زمانی آن احترام قائل شویم و به گونه ای عمل کنیم که دیگران و آیندگان در نبود ما به ما نخندند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک:

مصوبه شورای عالی شهرسازی در خصوص طرح جامع لازم الاجراست

محمد حسین فدایی ریاست شورای اسلامی کلانشهر اراک در این جلسه در خصوص طرح جامع اراک گفت: در روزنامه رسمی ۲۱۶۷۹ مورخ ۲۸ مرداد ۹۸ مصوبه شورای عالی شهرسازی ابلاغ شده است و لازم الاجراست.

فدایی افزود: طبق قانون این طرح بعد از تصویب به روزنامه رسمی ابلاغ می شود و زمانی که منتشر شد ۱۵ روز بعد از آن قانون برای همه لازم الاجراست.

وی عنوان  کرد: تا به حال از ۱۵ روز هم گذشته است و می بایست کار شروع شود و در حال حاضر مردمی که ساکن ۵۸ متری هستند بحثشان این هست که موفق به گرفتن پروانه نمی شوند و مناطق می گویند که هنوز نقشه جامع شهر به دست آنها نرسیده است که مقرر شد پیگیری لازم از وزارت خانه در این خصوص صورت گیرد.

رئیس شورا اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد: با توجه به گذشت بیش از ۱۵ روز باید مناطق صدور پروانه را با توجه به ضوابط حاکم بر ملک مجاور صدور  اجرایی کنند.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک:

گویا مسئولین دفتر فنی استانداری بنا به اذیت مردم دارند

علیرضا مرادی عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در خصوص طرح جامع شهر گفت: اگر بنا باشد که در خصوص طرح جامع مردم را اذیت کنیم؛ کما اینکه در سیستم دفتر فنی استانداری این اتفاق می افتد و از آقای استاندار خواهش کردیم که فکری به حال دفتر فنی کند. در حال حاضر یک ۲۴ متری را تعریف کردند که خلاف بند ۶ نامه دبیر خانه شورای عالی شهر سازی عمل می کنند. اگر دوباره بنا باشد که مردم را اینجا سردرگم کنند و دوباره مردم را بلاتکلیف بگذارند چه فکری باید به حال مردم کرد.

مرادی افزود: اول اینکه تکمیل این طرح کلا یک ماه فرصت داشته است. از این یک ماه چه قدر گذشته؟ به ما راه حل دادند که یک اصلاح هندسی و دو مدیریت ترافیکی انجام شود. چرا مدیران ارشد پاسخ گوی عدم اجرای اصلاح هندسی و مدیریت ترافیک نیستند.

وی عنوان کرد: اگر قرار باشد این یک ماه مدام تکرار شود که همان بلا سر مردم می آید و مردم اذیت می شوند.

مرادی در خصوص جزییات ماده ۱۶ و ۱۷بودجه در راستای کمک به برخی از هیئت های ورزشی گفت: حدود دو ماه پیش به هیئت رئیسه قبل این تذکر داده شد که گزارش شهرداری یک مفهومی دارد که تقریبا نزدیک به ۲ برابر سهمیه شش ماهه را در ماده ۱۶ و ۱۷ خرج کرده ایم و مدیر مالی شهرداری هم گفتند که اگر هم چیزی تصویب شود تا اطلاع ثانوی قابلیت پرداخت ندارد و همان روز خواهش کردم که یک گزارش برای ماده ۱۶ و ۱۷ بگیریم که ببینیم اینکه می گویند ۱۶۰ میلیون تومان پرداخت شده است این کجا خرج شده که متاسفانه دقت نشد.

وی اظهار کرد: باید ابتدا این حل شود بعد مصوباتی در قالب این دوماده داده شود که بعد از آن تعارضی بین مصوبات ما و رفتار های مالی شهرداری ایجاد نشود.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک:

ضوابط طرح جامع هنوز در شورای شهرسازی نهایی نشده است

سعید نادری عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در خصوص طرح جامع شهری گفت: طرح جامع مصوبه اش در روزنامه های رسمی درج شده ولی ضوابطش هنوز ابلاغ نشده است.

نادری افزود: تا ضوابط طرح ابلاغ نشود برای شهرداری لازم الاجرا نیست. این چیزی که در روزنامه رسمی درج شده فقط مصوبه تایید است. ولی ضوابط و جزییات هنوز در شورای عالی شهر سازی نهایی نشده است. چرا که در نامه ای که به ما فرستاده شده خواسته اند که ظرف یک ماه تغییرات را انجام دهید تا در دبیرخانه کارهای نهایی انجام و ضوابط ابلاغ شود.

وی عنوان کرد: ۵۸ متری قسمتی از طرح جامع قبلی اراک بوده است. حالا وقتی در طرح جامع جدید این طرح لغو می شود طبق ضوابط طرح جامع جدید باید به آنها پروانه داده شود که هنوز ضوابط طرح جامع جدید نه به شهرداری و نه به راه و شهرسازی و نه به استانداری ابلاغ نشده است. وقتی طرح جامع جدید ابلاغ شود همراه با مصوبه ای که ۵۸ متری را از طرح جامع جدید حذف کرده یکی سری ضوابط جدید هم ابلاغ می کنند که طبق آن ضوابط می شود برای آن املاکی که در آن طرح بودند و در حال حاضر در طرح دیگری نیستند مثل بقیه املاک طبق ضوابط طرح جامع پروانه صادر کرد.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد: استان باید یک سری از کارها را انجام دهد و به دبیرخانه شورای عالی بفرستد و دبیرخانه طرح را کامل و ابلاغ و استانداری به شهرداری ارسال کند. یک کار دبیر خانه ای مانده است و اصل مصوبه تصویب شده است. منتهی در حال حاضر شهرداری نمی تواند با ضوابط قبلی برای املاک پروانه صادر کند و باید ضوابط جدید طرح جامع جدید بیاید.

شهردار کلانشهر اراک:

خیابان های شهر مجهز به دوربین کنترل سرعت

محمد کریم شفیعی شهردار کلانشهر اراک در این جلسه گفت: ادامه کار پل شهید صیدی را به قرار گاه خاتم الانبیا ابلاغ کردیم و برآورد کارها را انجام داده ایم.

شفیعی افزود: در قرارداد آذر آب با توجه به گذشت زمان تعدیل نیاز داشت که این انجام شد و قرار شد با توجه به تعدیل انجام شده نزدیک به ۱.۵ میلیارد تومان به آذرآب بدهیم تا کار در آنجا ادامه یابد. قرار است این مقدار را به حساب شرکت هایی که قرار است این کارها را انجام بدهند بریزیم. همچنین قیر نیز خریداری شده و آماده هستیم که به محضی که خاتم زیرکار را آماده کند و بتون ریزی را انجام دهد ما پشت سرش می توانیم آسفالت را انجام دهیم و راه مسیر اصلی را سریع باز کنیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه راستگرد پل شریعتی هم این هفته بتونش ریخته می شود و هفته آینده هم  می توانیم آسفالت کنیم و آنجا نیز باز شود.

شهردار کلانشهر اراک بیان کرد: راستگرد و ورود و خروج شهر صنعتی از کمربندی جنوبی هم قسمتی بود که ما معارض گاز داشتیم که آن را هم لغو کردیم. زیر سازی آماده و بتون ریزی انجام شده است و آماده است که زیر سازی تکمیل شود تا بتوانیم خروجی و ورودی را داشته باشیم.

وی در خصوص پل شهید کاوه نبیری نیز گفت: از یک قسمت ریل راه آهن عبور کردیم و یک قسمت دیگر مانده است که اگر عبور کنیم می توانیم بعد از چند مرحله آسفالت آن جا را انجام دهیم. فکر می کنم به زودی یکی دو تا از پروژه های نیمه تمام هر چه زودتر در اختیار مردم قرار بگیرد.

شفیعی عنوان کرد: دوازده دوربین ثبت تخلفات برای سرعت غیر مجاز طراحی کردیم که حدودا چهار دوربین در خیابان شهید شیرودی طراحی شده که فیبر نوری مورد نیازش نیز آماده است و در خیابان دکتر شریعتی نیز فیبر نوری کشیده شده و آمادگی نصب دوربین را داریم.

وی اضافه کرد: اگر دوربین ها را نصب کنیم و جرایم صادر شود خیلی از سرعت ها را کاهش می دهد. همچنین دوربین های ثبت تخلفات در کمربندی ها نیز خراب بود که درست کردیم و تعدادشان را باید زیادتر کنیم و اگر خرید دوربین ها انجام شود تا دو ماه آتی در تمام محور های اصلی مجهز به دوربین ثبت تخلفات می شویم.

عضو شورای شهر :

سهم شهر از پساب فاضلاب؛ هیچ

علی جعفر محصولی عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در این جلسه گفت: چندین سال بر یک تصفیه خانه آب های سطحی در انتهای خیابان هپکو سرمایه گذاری کردیم ولی متاسفانه فراموش شد و این شورا یک بار هم نرفتیم آنجا را ببینیم. در صورتی که حدود چهار پنج سال است برای آنجا بودجه در نظر گرفته می شود ولی به نتیجه ای نرسیدیم.

محصولی افزود: بسیار تصفیه خانه خوبی است و می تواند خیلی از مشکلات آبهای سطحی و حتی بخشی از آبیاری فضای سبز ما را حل کند.

وی عنوان کرد: مصوبه دولت داشتیم که ۱۰۰۰ هکتار درخت توسط دولت کاشته و آب و تاسیسات آن نیز تهیه شود و در اختیار شهرداری بگذارد که متاسفانه یک درخت هم نکاشتند.

عضو شورای شهر اظهار کرد: ۲۰۰ هکتار توسط شهرداری قبل درخت کاشته شد و در حال حاضر سبزی آن خودش را نشان می دهد و گویا آب زیر سطحی هم برای آن تهیه شده است اما از آن ۱۰۰۰ هکتار دولت هیچ خبری نشد و ما خیلی راحت از مسئله رد می شویم.

وی اضافه کرد: بحث سهمیه پساب فاضلاب شهر اراک هم قرار بود زیر ساختش را دولت فراهم کند. چندین سال است که این سهمیه از بین می رود. باغ های سنجان و کرهرود و گردنه سیبک قرار بود از این پساب آبیاری شود. خواهش این است که این مواردی که در آینده خیلی تاثیر دارد مورد توجه قرار گیرد.

محصولی اظهار کرد: به نظر می رسدکه در خصوص آلوده بودن این آب با ما بازی می کنند. در تمام دنیا از آب پساب استفاده می کنند. حتی در تهران استفاده می شود. چه طور برای ما آلوده است. ضمن اینکه این آب را به کشاروزان و کارخانجات می فروشند و فقط برای ما آلوده است و خواهش این است که شورا در این خصوص همچنان طلب کار باشد و این را از دولت مردان بخواهد و اگر این اتفاق بیفتد کار بزرگی انجام شده است.

به گزارش دیار آفتاب؛ انتخاب اعضای هیئت رئیسه کمیسیون ها یکی از دستور کارهای این جلسه بود که بعد از عدم کاندیداتوری هیچ یک از اعضا برای نایب رئیسی کمیسیون عمران به عنوان اولین کمیسیون مطرح شده، فدایی رئیس شورا صحن علنی را پایان داد و ادامه انتخابات را به جلسه غیر علنی انتقال داد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۲۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه پهپاد کامیکازه با سرعت ۴۰۰کیلومتر برساعت ساخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، سازمان DGA فرانسه دستور توسعه پهپاد Veloce۳۳۰ را داده که یک هواپیمای بی سرنشین با برد میان رده و همراه مهمات است که از راه دور کنترل می شود.

به گفته شرکت سازنده، پهپاد در سومین مرحله آزمایش خود مسافت ۵۰ کیلومتر را در ۱۶ دقیقه طی کرده و حداکثر سرعت آن ۲۴۸.۵۵ مایل برساعت بوده است. همچنین به گفته شرکت پهپاد فقط نیمی از تانکر سوخت خود را برای طی این مسافت مصرف کرده است.

فرانسه به طور کلی اولویتی برای ساخت هواپیماهای بدون سرنشین قائل نشده است اما اخیرا موضع کشور تغییر کرده و به توسعه قابلیت هایی در این بخش علاقه نشان داده است. سازمان DGA فرانسه در سال ۲۰۲۲ میلادی دو پروژه کنترل انتقال مهمات از راه دور(MTO) را انجام داد که قادر به خنثی سازی وسیله نقلیه زرهی در فاصله ۳تا ۳۱ مایلی هستند.

این آژانس در سال ۲۰۲۳ میلادی به دنبال مناقصه ای برای تهیه سیستم های مهمات سیار برای ارتش بود. همچنین فرانسه به نیاز به هواپیماهای بدون سرنشینی که راحت بتوان آنها را کنترل کرد برای کاهش مدت زمان آموزش نیروها تاکید کرده است.

پهپاد Veloce۳۳۰ مجهز به قابلیت بلند شدن از زمین و فرود عمودی است. همچنین پهپاد کامیکازه دارای هسته ای مولد شارژ برای مقابله با دفاع فعال است و همچنین یک سیستم ناوبری مستقل از GPS و مقاوم در برابر پارازیت دارد.

پهپاد مذکور می تواند ماموریت های اطلاعاتی انجام دهد. گام بعدی در این پروژه تبدیل هواپیمای بدون سرنشین به یک سیستم مهمات سیار با قابلیت کنترل از راه دور است که می تواند به تانک زرهی نفوذ کند.

کد خبر 6097986 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • فرانسه پهپاد کامیکازه با سرعت ۴۰۰کیلومتر برساعت ساخت
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • دوربین‌های هوشمند جاده‌ای چگونه تخلف و سرعت خودرو‌ها را ثبت می‌کنند؟
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو