Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  قاسم جانبابایی معاون درمان وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم سومین کنگره بین‌المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴۰ هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور فعال است که به مردم خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی ارائه می‌دهند، از این تعداد ۱۰۰ هزار تخت در بخش دولتی و ۴۰ هزار تخت در بخش خصوصی و بیمارستان‌های عمومی غیر دولتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او ادامه داد: از نظر راه اندازی بیمارستان‌ها و تأمین تخت بیمارستانی در برخی از مناطق ما دچار عقب ماندگی هستیم به طوری که به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت در برخی از شهر‌ی تعداد تخت‌های بیمارستانی بالاتر از یک و در دیگر مناطق پایین‌تر از یک تخت است.   معاون درمان وزارت بهداشت تأکید کرد: متأسفانه برخی مناطق جنوب تهران مانند شهرستان‌های ملارد، بیمارستان راه اندازی نشده است و در برخی از شهرستان‌ها مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در حال ساخت است.
او بیان کرد: یکی از برنامه‌های جدی وزارت بهداشت ساخت و بهره برداری از بیمارستان‌ها به ویژه در مناطق محروم است که در این زمینه باید سرمایه گذاری خوبی انجام شود.
جانبابایی با اشاره به اینکه برخی از خدمات بهداشتی – درمانی در مراکز درمانی خاصی مانند تمام کشور‌های دنیا ارائه می‌شود و به دلیل ضرورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم تنها در چند مرکز خدمات بهداشتی – درمانی به مردم و مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.
معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: متأسفانه مردم تصور می‌کنند که در شهر‌های بزرگ به خصوص تهران خدمات بهتری دریافت می‌کنند، اما من همینجا می‌گویم که در اکثر بیمارستان‌های کشور خدمات بهداشتی، درمانی ارائه شده ما در سطح خوبی است و هیچ تفاوتی با بیمارستان‌های موجود در کلانشهر‌ها ندارند.
او ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ درصد از جمعیت بیمارستان‌های بزرگ تهران مربوط به بیماران شهرستانی است و همین مسئله باعث شلوغی بیش از حد بیمارستان‌های تهران و به ویژه کلانشهر‌ها شده است.

در حوزه ساخت بیمارستان و تجهیزات مربوط به آن باید از تجربه سال‌های گذشته استفاده بهتری کنیم تا مطابق با شرایط اقتصادی کشور و تراکم جمعیتی بتوانیم یک مدل و الگوی مناسبی را برای همه استان‌های کشور تدوین کنیم.


او ادامه داد: متأسفانه سرمایه گذاری ما در زمینه ساخت بیمارستان و تجهیز مراکز درمانی مناسب نبوده است زیرا در برخی از مناطق با وجود جمعیت کم ۲ بیمارستان راه اندازی شده است و در شهر‌هایی با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر هیچ مرکز درمانی یا بیمارستانی تأسیس نشده است.

معاون درمان وزارت بهداشت تأکید کرد: در حال حاضر یک هزار و ۲ بیمارستان در کشور خدمات بهداشتی درمانی به مردم ارائه می‌دهند که از این تعداد ۶۲۴ بیمارستان در بخش دولتی و بقیه در بخش خصوصی و غیردولتی است.

جانبابایی تأکید کرد: در حال حاضر ۴۰۰ بیمارستان کشور زیر ۱۰۰ تخت دارند و در برخی از مناطق ضریب اشغال تخت مناسب نیست، این درحالی بوده که بیمارستان‌های خصوصی کوچک موفق‌تر از مراکز درمانی بخش دولتی عمل کرده‌اند، زیرا بیمارستان‌های کوچک دولتی زیان ده بوده و ضریب اشغال تخت‌ها در این مناطق پایین است.

او ادامه داد: وزارت بهداشت در حال تدوین سندی است که در آن توجه جدی به ساخت بیمارستان‌های محلی شده است، زیرا اگر ما خدمات سرپایی و بستری را مدیریت کنیم میزان مراجعات بیماران به شهر‌های بزرگ کاهش پیدا می‌کند.

اضافه شدن یک تخت بیمارستانی یک میلیارد تومان هزینه دارد

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سرمایه گذاری در حوزه هایکت یکی از موضوعات بسیار مهم است و امروزه برای اضافه شدن یک تخت بیمارستانی متأسفانه در حدود یک میلیارد تومان هزینه در حوزه سلامت تحمیل می‌کند.

جانبابایی با اشاره به اینکه بیمارپذیری برخی دستگاه‌ها مانند سی‌ تی اسکن در مناطقی از کشور مناسب نیست و باید سرمایه‌گذاری بهتری در این زمینه انجام شود، گفت: به طور مثال بیشترین دستگاه آنژیوگرافی در شهرستان تهران است و در حال حاضر ۹۷ دستگاه آنژیو به مردم خدمات مناسبی ارائه می‌دهند.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآوری کرد: در حال حاضر سرمایه گذاری تخت در بیمارستان‌های کشور متفاوت است و در برخی از استان‌ها باید یک بازنگری جدی در خصوص میزان سرمایه‌گذاری انجام شود.

در ادامه مراسم جلیل کوهپایه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کشور گفت: امروزه شرایط سختی در کشور حاکم شده است و ما باید بتوانیم راه حل‌های مناسبی را در زمینه ساخت بیمارستان و تجهیزات پزشکی پیدا کنیم.

او گفت: من امیدواریم این کنگره به محلی برای تبادل تجربیات در زمینه رفع مشکلات نظام سلامت و ساخت بیمارستان و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی باشد.

انتهای پیام/ برخی از شهر‌های جنوب استان تهران فاقد بیمارستان هستند  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۳۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز روزانه حدود۱.۲میلیون تومان است

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی بخشنامه‌ای میزان جدید جریمه کارفرمایانی که از خدمات اتباع خارجی غیرمجاز و فاقد پروانه کار استفاده می‌کنند را برای اجرا به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ابلاغ کرد.

بر اساس این بخشنامه به استناد بند (ج) ماده (۱۱) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی کار مبنی بر تعیین حداقل حقوق و دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۳، میزان جریمه کارفرمایانی که از خدمات اتباع خارجی غیرمجاز و فاقد پروانه کار استفاده کنند، بابت هر روز اشتغال غیرمجاز مبلغ ۱۱ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۴۰ ریال تعیین شده که در صورت تکرار تخلف، این میزان ۲ برابر خواهد شد.

کد خبر 6099450

دیگر خبرها

  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز روزانه حدود۱.۲میلیون تومان است
  • بازدید رئیس کل دادگستری البرز از بیمارستان امام کرج
  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن