Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین سالی است که قرار است با پای پیاده عازم کربلا شود، دلش بیقرار و مشتاق سفر است؛ چند روز دیگر تا عاشقی مانده است؟ ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، کربلا تنها یک مکان و گوشه‌ای از کشوری دورتر از خاک وطن نیست، سفری معمولی که گاه‌گداری هوس رفتن به سرمان بزند و یا در برنامه‌هایمان بگنجانیمش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کربلا چهار فصلی از زندگی آدم‌های دلداده است؛ چهار فصلی که هم زیبایی و طراوات بهار را دارد و هم غافلگیری زمستان را، هم شبیه برگ ریز زیبای پاییز است و هم آرامش تابستان را دارد. کربلا آرامش مومنان است و اشتیاق جوانان؛ راهی است برای کمی دلدادگی با سالاری که قرن‌هاست نام و یاد و دلاوری‌هایش مشق روز و شبمان شده است.

کربلا مامن دوستداران اهل بیت (ع) است، همان‌ها که در تاریکی و غربت به یاری‌مان می‌آیند و مواقع گرفتاری و سختی تنها نام آنها به زبان‌مان جاری می‌شود و امام حسین (ع) که بیشتر او را سالار شهیدان می‌نامیم در کربلا منزل گزیده است و خوشا به حال آن کسانی که سعادت راهی نصیبشان می‌شود که به کربلا و امام حسین (ع) ختم می‌شود.

اربعین نزدیک است و هزاران نفر برای پیاده روی و رسیدن به او خود را آماده کرده‌اند؛ مهیای سفری شده‌اند که برایشان جز عشق معنوی، نشاط زندگی، برکت و رحمت چیزی ندارد و این همان چیزی است که همه به دنبال آن هستند.

زنان و مردان، جوانان و نوجوانان بسیاری هر ساله با پای پیاده راهی کربلا می‌شوند تا در روز اربعین در آنجا حضور داشته باشند و به عزاداری بپردازند. یکی از جوانانی که امسال برای چهارمین بار قرار است با پای پیاده عازم کربلا شود جوانی بسیجی و جهادگر است. دانشجو است و در یکی از شهرهای اصفهان به تحصیل و زندگی می‌پردازد. 

خواسته‌ای از امام حسین (ع) دارم

از او در مورد علاقه‌اش به این سفر، چگونگی سفرش و اینکه چرا هر سال قصد رفتن می‌کند سئوالاتی پرسیدیم. این جوان عاشق اهل بیت (ع) گفت: وظیفه هر مسلمانی است که به دیدار اهل بیت (ع) برود، هر کسی که توانایی دارد باید به زیارت برود و خودش را سبک کند. من هم یک جوانم و علاوه بر اینکه وظیفه خودم می‌دانم که به کربلا بروم علاقه بسیار زیادی به امام حسین (ع) دارم، از او یک چیز خواسته‌ام و برای رسیدن به خواسته‌ام هم تلاش می‌کنم. امسال هم اگر خدا بخواهد برای مرتبه چهارم با پای پیاده به کربلا می‌روم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا هر چهار سال به صورت پیاپی بوده است یا خیر، اظهار داشت: نخستین بار 12 ساله بودم که به همراه پدر و عمویم پیاده به کربلا رفتیم؛ این سفر برایم آنقدر جذابیت داشت و آنقدر مرا متحول کرد که به خودم و خدای خودم قول دادم که هر زمان که می‌توانم و خدا به من این فرصت را می‌دهد پیاده به کربلا بروم. نخستین سفرم به کربلا آنقدر خوب، ساده و مذهبی بود که مرا عاشق و شیفته خودش کرد. چیزهایی که دیدم که شاید اگر پیاده نمی‌رفتم هرگز با آن آشنا نمی‌شدم. پس از این سفر بود که واقعاً زندگی بهتری را تجربه کردم، خود را از خیلی بدی‌ها دور کردم، تمام تلاشم را کردم تا جوانی پاک و مومن بمانم و هر بار که به کربلا و سفرهای زیارتی دیگر می‌روم از اهل بیت (ع) یاری می‌گیرم که مرا در این راه حمایت کنند تا مبادا بلغزم.

از آشنایی با بسیج تا آرزوی پوشیدن لباس سپاه و ارتش

وی ادامه داد: در 15 و 16 سالگی نیز، سفر با پای پیاده به کربلا نصیبم شد و باز هم حال مرا خیلی خوب کرد. آن زمان بود که عضو بسیج هم شدم. البته این را بگویم که در سفری که در 16 سالگی به کربلا داشتم با مردی مومن و بسیجی آشنا شدم که راه بسیج را به من نشان دادند. من هم علاقه‌مند و عضو شدم و از این کارم بسیار راضی هستم.

این جوان اصفهانی بیان کرد: از زمانی که عضو بسیج شدم سعی کردم در خدمت مردم باشم و هر کاری از دستم برمی‌آید انجام دهم. در اردوهای جهادی شرکت کردم و هر بار برای کمک به منطقه‌ای از مناطق محروم اصفهان و شهرهای دیگر رفتم. برای کمک به سیل زدگان هم داوطلبانه رفتم و آنجا شاهد فداکاری و شجاعت مردان سپاهی و ارتشی بودم و به آنها بیشتر افتخار کردم و آرزو کردم که من هم بتوانم روزی در این لباس‌ها به مردم خدمت کنم.

وی گفت: بعد از 16 سالگی به دلیل بیماری پدرم که چند روز قبل از اربعین او را از دست دادم نتوانستم به کربلا بروم و از این موضوع خیلی ناراحت بودم اما هنوز جوانم و نیروی بسیار دارم بنابراین هر سالی که توانایی داشته باشم حتما عازم این سفر می‌شوم. حالا دانشجو هستم و برای سفر خودم را آماده کرده‌ام. دل توی دلم نیست. تا زمانی که جای ما نباشید متوجه نمی‌شوید که این سفر چگونه تمام وجود آدمی را می‌لرزاند و مشتاق می‌کند.

خدمت در موکب و کمک به زائران حسینی(ع)

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تنها به این سفر می‌رود و یا دوستان و خانواده هم او را همراهی می‌کنند، گفت: من تنها پسر خانواده هستم و مادرم توانایی پیاده رفتن به کربلا را ندارد، اما امسال با گروهی از هم کلاسی‌‌هایم عازم می‌شویم؛ آنها هم از دانشجویان موفق و پر تلاش دانشگاه هستند و مانند من از وقتی که ثبت نام کرده‌اند حالشان دگرگون شده است.

این دانشجوی اصفهانی ادامه داد: اگر خدا بخواهد امسال در یکی از موکب‌ها هم به مردم خدمت خواهیم کرد؛ از مدت‌ها پیش به دنبال موکبی برای خدمت رسانی بودیم که بخت با ما یار بود و یک موکب از شهر خودمان اعلام آمادگی کرد ما هم قرار است در کنار این انسان‌های زلال به خدمت رسانی مشغول شویم. برای ما پذیرایی از زائران کربلا افتخار بزرگی است. خدا را شکر می‌کنیم که این افتخار نصیب ما شده است.

وی با اشاره به سختی‌های سفر با پای پیاده اظهار داشت: شاید باورتان نشود از نظر من این سفر اصلاً سختی ندارد. شاید کسی که هنوز نرفته است تصور دیگری داشته باشد و سختی‌ها را بیشتر از خوبی‌هایش ببیند اما هر کس که وارد این راه شد جز خوبی و لذت معنوی و عشق چیزی نمی‌بیند. از آن گذشته همه چیز در این سفر مهیاست، استراحت و خورد و خوراک و بسیاری امکانات دیگر هم هست که همه می‌توانند استفاده کنند پس اصلاً جایی برای این سختی باقی نمی‌ماند.

پیش بینی سفر 3 میلیون زائر ایرانی اربعین به کربلا؛ 10000 دقیقه برنامه ویژه اربعین در صداوسیمای اصفهان تولید شدگذرنامه با اعتبار حداقل 3 ماه، مجوز سفر به کربلا برای پیاده‌روی اربعیناعزام نخستین گروه خادمین الحسین(ع)شهرداری تهران به کربلا

کربلا دلی مهربان و بی‌کینه می‌خواهد

وی گفت: از تمام نوجوانان و جوانان می‌خواهم که قبل از سفر به کربلا دل‌هایشان را هر کینه و بدی و ناراحتی پاک کنند و با دلی صاف و بی کینه راهی شوند، سفر به کربلا آنقدر زیبایی و خوبی به آدمی هدیه می‌دهد که باید ابتدا زلال و مهربان باشی که بتوانی از این زیبایی‌ها استفاده کنی. مملکت ما به جوانان فداکار و انقلابی نیاز دارد و سفرهایی مانند پیاده رفتن به کربلا بدون شک از ما جوانان آدم دیگری می‌سازد.

جوان اصفهانی افزود: اسمم را نگفتم تا کسی تصور نکند که برای انتشار نامم این حرف‌ها را می‌زنم و یا قصد خودنمایی دارم. تنها به این دلیل گفت‌وگو کردم که چند جوان مانند خودم بخوانند و بدانند که سفر به کربلا و با خدا و اهل بیت (ع) بودن چه سعادتی نصیب آدمی می‌کند و چگونه راه و روش زندگی آدم را عوض می‌کند. با پای پیاده رفتن به کربلا درسی به ما می‌دهد که شاید در مکتب هیچ استادی نتوانیم پیدا کنیم البته تا کسی خودش راهی نشود نمی‌تواند این برکات را باور کند بنابراین به همه جوانان به عنوان برادر کوچکتر توصیه می‌کنم با پای پیاده عازم کربلا شوند تا ببینند و باور کنند که امام حسین (ع) تا چه حد می‌تواند در دل و جان و افکار ما نفوذ کند و راه درست را نشان‌مان دهد.

وی خاطرنشان کرد: چند روز دیگر با پاهایی که خدا به ما هدیه داده است عازم سفری می‌شویم که آرزویش را داریم، امیدوارم توفیق به پایان رساندن این سفر را داشته باشیم و بتوانیم خدمتگزار خوبی برای زائران باشیم.

شهادت را از امام حسین (ع) خواسته‌ام

وی در پایان گفت: دلم می‌خواهد جمله‌ای در پایان اضافه کنم و آن هم این است که من به عنوان یک جوان بسیجی و جهادگر از خدا خواسته‌ام که پایان زندگی‌ام را با شهادت رقم بزند؛ اگر روزی به شهادت رسیدم آن را مدیون امام حسین (ع) هستم. زیرا راهی که انتخاب کردم از ایشان شروع شد و به ایشان هم ختم می‌شود؛ امام حسین (ع) سالار شهیدان است و از ایشان می‌خواهم همه ما را عاقبت بخیر کند و سرنوشت من و دیگر عاشقان شهادت را نیز به شهادت ختم کند.

این جوان اصفهانی افزود: با خودم عهده کرده‌ام که تا خواسته‌ام را از امام حسین (ع) نگرفته‌ام دست از تلاش برندارم.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ۵ موکب شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیاده‌راه بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد گفت: پنج موکب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام عصر امروز در پیاده راه بجنورد آغاز به کار کرد.

محمدرضا موفق در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) پنج موکب با همکاری شهرداری بجنورد و اداره کل اوقاف در مرکز شهر بجنورد راه‌اندازی شد و به مردم متدین و عزادار شهر ارائه خدمت کردند.

وی افزود: پیاده راه یا برنامه جمعه‌های بدون خودرو نیز همزمان در حد فاصل چهارراه مخابرات تا میدان شهید مطابق برنامه‌ریزی‌های هر هفته برگزار شد و این موکب‌ها برای ارائه خدمات به عزاداران امام جعفر صادق علیه السلام برپا شدند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در گفت‌وگو با ایسنا از برپایی ۵۰ موکب در استان طی فردا خبر داد. 

حجت الاسلام هدایتی افزود: به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام فردا هیأت‌های مذهبی بجنورد به صورت متمرکز اقدام به دسته‌روی می‌کنند.

وی بیان کرد: این پیاده‌روی ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان شهید به سمت معصوم‌زاده انجام و سپس مراسم محوری در امامزاده سید عباس (ع) برگزار می‌شود.

به گفته وی قرار است در هر شهرستان پنج موکب نیز برپا شود که در کل استان به ۵۰ موکب می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی ۵ موکب شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیاده‌راه بجنورد
  • خبر خوب| شهری که پرنده‌ها هم حواسشون به تمیزی هست
  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • جاده کندوان یک طرفه شد