Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر ، افزود: بر مبنایِ گزارش "عمل‌کرد صادرات و واردات"که از سوی اداره کل گمرک استان در جلسه‌ی کارگروهِ توسعه‌ی صادرات غیرنفتی استان مطرح شد ؛ در نیمه‌ی اول سالِ ۹۸ ، حدود ۲۶ میلیون دلار کالا از استان چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور صادر شده است  که طبق آمار ، سهمِ صادرات  محصولاتِ واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۱۹ میلیون دلار و معادلِ ۷۳ درصد برآورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا فلاح ، کشور عراق را یکی از مقاصدِ مهمّ صادرات کالاهای استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و اظهار داشت: لوازم خانگی، خوراکِ آماده‌ی آبزیان، لوله و پروفیل، لبنیات ، کاشی، آب معدنی ، ادوات کشاورزی، نخ پلی‌استر ، میل‌گرد و نمد از جمله کالاهایی هستند که طی شش ماهه‌ی نخست امسال از مبدأ شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به کشورهای عراق، افغانستان، ارمنستان، هندوستان، ترکیه ، کویت ، رومانی ، آذربایجان، گرجستان، پاکستان و قرقیزستان صادر شده است.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: "رونقِ صادرات غیرنفتی" متأثر از رونق تولید است و از آن رو که ارتقایِ درآمدهای ارزی را در پی دارد ؛ می‌تواند نقشِ ارزنده‌ای را در توسعه‌ی اقتصادیِ کشور ایفا کند.

فلاح با اشاره به سهمِ قابلِ ملاحظه‌ی محصولاتِ شهرک‌های صنعتی استان در میزانِ صادراتِ شش ماهه‌ی اول سال جاری ، خاطرنشان کرد : "کارگروهِ صادرات غیرنفتی استان" به منظور شناسایی ظرفیت‌های صادراتیِ واحدهای تولیدیِ مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ، موضوعِ استقرارِ دفترِ"شرکت توسعه‌ی صادرات استان" را در شهرک صنعتی شهرکرد به منظور تثبیت و تقویتِ این جایگاه در دستور کار قرار داده است.

۴۶

کد خبر 1305627

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری وزارت صنعت معدن و تجارت شهرک صنعتی صادرات غیرنفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور داور چهارمحالی در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور

به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری؛ سمینار دانش افزایی داوران فوتبال ساحلی در هتل آکادمی ملی فوتبال به صورت تئوری و عملی در برگزار شد.

بیشتر بخوانید

بانوی اهل چهارمحال و بختیاری خانم گل لیگ برتر فوتبال ساحلی شد

شهرام ایزدی داور استان در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور حضور یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری
  • قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • حضور سه ورزشکار و یک مربی از چهارمحال و بختیاری در ترکیب تیم ملی جوجیتسو
  • جذب بیش از ۱۹۰۰ معلم در چهارمحال‌ و بختیاری
  • حضور داور چهارمحالی در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • حضور داور چهارمحال و بختیاری در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور