Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@19:32:54 GMT

دستگیری شکارچی متخلف بوشهری در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۳۸۳۶

دستگیری شکارچی متخلف بوشهری در خراسان رضوی

رئیس اداره محیط زیست سرخس از دستگیری صیاد غیرمجاز بوشهری توسط یگان حفاظت محیط زیست سرخس خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، موسی غلامزاده گفت: با توجه به گزارش‌های دریافتی از همیاران محیط زیست مبنی بر حضور یک صیاد غیرمجاز پرندگان شکاری با ارزش و کمیاب (بالابان و شاهین) در منطقه تخته گلداد سرخس، مأموران یگان حفاظت محیط زیست بعد از انجام کارهای اطلاعاتی و اطمینان از صحت گزارش، عازم منطقه‌ شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
رئیس اداره محیط زیست سرخس با بیان اینکه همه ساله شکارچیان متخلف در این فصل از سایر نقاط کشور در این منطقه حضور پیدا می‌کنند، افزود: مأموران این صیاد غیرمجاز بوشهری  را هنگام خروج  از منطقه دستگیر که از نامبرده یک بهله دلیجه، یک قطعه کبوتر اهلی، یک قطعه یا کریم کشف و ضبط کردند. وی یاد آور شد: با اعتراف متخلف به روش صید پرندگان شکاری از طریق کوخت (چاله صید پرندگان شکاری) و دام‌گذاری تور، مأموران را به محل کوخت هدایت که در محل تعداد دو رشته تور و طناب و سایر ادوات صید کشف شد. غلام زاده اضافه کرد: متخلف طبق دستور قضایی روانه بازداشتگاه شد و به استناد تبصره دو  ماده ۱۳ قانون شکار و صید علاوه به محکومیت به جزای نقدی از شصت میلیون ریال تا یکصد میلیون به حداکثر مجازات حبس از ۹۱ روز تا سه سال محکوم می‌شود. رئیس اداره محیط زیست سرخس خاطر نشان کرد: با توجه به نقش اکولوژیکی پرندگان شکاری در هرم زنجیره غذایی و نقش بیولوژیکی در کنترل  جوندگان، شکار و صید یا مرگ اینگونه پرندگان می‌تواند خسارت جبران ناپذیری به طبیعت منطقه و کشور وارد کند بنابراین از تمامی شهروندان خواهشمندیم طبق اصل پنجاه قانون اساسی هر گونه تخلف شکار و صید را به اداره حفاظت محیط زیست گزارش دهند. منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بوشهر شکارچی سرخس محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: ۱۵۰ مترمربع از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی ب اپیگیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چالوس و دستور مقام قضایی و با همکاری ماموران نیروی انتظامی رفع تصرف شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران یک واحد پذیرایی غیرمجاز تخریب شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم