Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@23:29:36 GMT

900 هزار فقره چک رمزدار در کشور وصول شد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۳۸۹۷

900 هزار فقره چک رمزدار در کشور وصول شد

خبرگزاری آریا - 900هزار فقره چک رمزدار در مرداد ماه 98 در کل کشور وصول شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی بالغ بر ٩٠٠ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی حدود ١٩٦٧ هزار میلیارد ریال در مردادماه ١٣٩٨ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 9.8درصد و 7.5درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ماه مورد بررسی در استان تهران بالغ بر ٢٨٤ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بالغ بر ١٤٤٦ هزار میلیارد ریال وصول شد. در ماه مذکور ٤٧ درصد از تعداد چک‌های رمزدار وصولی در سه استان تهران (31.6درصد) و اصفهان و خراسان رضوی (هر کدام 7.7درصد) وصول شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین 80درصد از ارزش چک‌های فوق در استان‌های تهران (73.5درصد)، اصفهان (3.4درصد) و خراسان رضوی (3.1درصد) وصول شده است.
چک‌های وصولی بر حسب عادی و رمزدار
همچنین در مردادماه ١٣٩8، در کل کشور بالغ بر 7میلیون و 500هزار فقره چک وصول شد که از این تعداد بالغ بر ٦ میلیون و 600هزار فقره عادی و بالغ بر 900هزار فقره رمزدار بوده است. بر این اساس در کل کشور ٨٨ درصد از کل تعداد چک‌های وصولی، عادی و ١٢ درصد رمزدار بوده است.
به گزارش ایبنا، در ماه مورد بررسی، در کل کشور بالغ بر ٢٧٢٤ هزار میلیارد ریال چک وصول شد که بالغ بر ٧٥٧ هزار میلیارد ریال چک عادی و حدود ١٩٦٧ هزار میلیارد ریال چک رمزدار است. به عبارتی در کل کشور27.8درصد از کل ارزش چک‌های وصولی، عادی و 72.2درصد رمزدار بوده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند.

 قاسمعلی نیک‌پسند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: محققین توانسته‌اند با جایگزین کردن منابع و تولید برق از انرژی خورشید به نفع خود و برای تولید برق استفاده کنند.

وی در همین خصوص خاطرنشان کرد: شهرستان جوین دارای ۳۶۰ حلقه چاه عمیق می‌باشد که از این میزان در اولین کمیته فنی بالغ‌بر ۱۷۰ حلقه از آن متقاضی مجهز شدن به پنل خورشیدی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه شهرستان جوین دارای تعداد ۳۶۰ حلقه چاه است، اذعان کرد: در چرخه تولید محصولات کشاورزی نیز مکانیزه کردن روند تولید از کاشت، داشت و برداشت با آمدن برق سر چاه توسط پنل‌های خورشیدی، بهره‌وری سیستم‌های آبیاری نوین را فراهم افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه بدون شک کشاورزی را باید به سمت و سوی نوین‌سازی و کاهش هزینه‌های تولید پیش ببریم، افزود: طرح تجهیز چاه‌های عمیق به پنل‌های خورشیدی با هدف جلوگیری از خسارت قطعی برق در تابستان با توجه به افت عملکرد محصولات و سوختگی پمپ‌ها و ریزش میل چاه‌ها در حال ترویج است که با استقبال خوبی مواجه شده است.

نیک‌پسند اذعان کرد: در چرخه تولید محصولات کشاورزی نیز مکانیزه کردن روند تولید از کاشت، داشت و برداشت با آمدن برق سر چاه توسط پنل‌های خورشیدی، بهره‌وری سیستم‌های آبیاری نوین را فراهم افزایش می‌دهد.

وی در ادامه با اعلام اینکه شهرستان جوین به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی، نقش عمده‌ای در تأمین امنیت غذایی منطقه دارد، گفت: وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است.

جوین ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دام‌پروری و طیور دارد و کارخانه قند و مجتمع کشت و صنعت جوین از صنایع مهم مرتبط با بخش کشاورزی در این شهرستان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • احداث ۸ بوستان محلی با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار
  • تفاوت فرمانداری ویژه با فرمانداری عادی چیست؟
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران اعلام وصول شد
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!