Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: یکی از ظرفیت‌های استان در توسعه ساخت داخل تامین واگن و چرخ قطار است.

به گزارش ایسنا، رضا عین‌اله‌زاده در نشست تخصصی بررسی ظرفیت تولید صنایع استان در حوزه تأمین قطعات واگن افزود: با توجه به ظرفیت شرکت‌های درون استانی در تولید قطعات واگن از جمله تولید چرخ قطار و به منظور کاهش واردات این قطعات توان سنجی واحدهای صنعتی در دستور کار است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برنامه‌های راهبردی و ابلاغی وزارت صنعت در خصوص توسعه تعمیق ساخت داخل در حوزه تأمین قطعات واگن، تلاش برای پیاده‌سازی عملی نهضت ساخت داخل با محوریت خود اتکایی در تولید کالاهای حساس است .

عین اله زاده ضمن اعلام آمادگی برای پشتیبانی از تولیدکنندگان استان بر نقش محوری انجمن‌های تخصصی تأکید کرد و افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی و فنی در حوزه تولید قطعات صنعت ریلی و ماشین آلات و سرمایه گذاری مورد نیاز در این بخش و تعامل اثربخش و هم افزایی سازنده با صاحبان صنایع استان ، رشد مؤثر در این صنعت را در پی دارد.

وی جلوگیری از خروج ارز، کارآفرینی و اشتغالزایی، دستیابی آسان و سریع خریداران به محصول از طریق تولیدکنندگان داخلی و امکان تغییر محصول با شرایط استاندارد را از جمله مزایای حمایت از تولید داخل برشمرد .

در ادامه این نشست صاحبان صنایع به بحث و بررسی پیرامون مسائل فنی و توانایی شرکت های استانی در تولید قطعات واگن و چرخ قطار پرداختند .

احداث زیرساخت های تحقیقاتی و آزمایشگاهی ، زنجیره تأمین قطعات، مقایسه انواع روش‌های تولید از جمله ریخته‌گری، فورجینگ و رول فورجینگ و شاخص‌ها و مزایای انواع روش‌های فنی تولید، رعایت استانداردهای راه آهن، طراحی و شبیه‌سازی، تأمین سرمایه، میزان مصرف داخلی، هزینه‌های بالای تولید و تداوم کیفیت از دیگر مباحث بررسی شده در این نشست بود .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری

به گزارش خبرنگار مهر، امیر لاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر تولید مودم نسل ششم در داخل کشور گفت: هفته پیش دقیقاً همین‌کار را کردیم. در جهت حمایت از مصرف کننده و تولید داخل، با تفاهم با تولیدکنندگان عزیز داخلی و اپراتورها قرار شد چهل درصد نیاز اپراتور، در تامین مودم پروژه فیبر، از داخل تامین شود البته به شرطی که تا شش ماه آینده محصولی با کیفیت مناسب تولید شود.

کد خبر 6092720 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود
  • زاکانی: اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران می رسد | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی بین المللی دارد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • تأمین مودم پروژه فیبر نوری از محصولات تولید داخل
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری