Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:41:31 GMT

سیستم‌های گرمایشی سمیرم فرسوده هستند

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۴۳۵۱

سیستم‌های گرمایشی سمیرم فرسوده هستند

کمال رضایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران و در جریان بازدید فرماندار و اعضای شورای شهر سمیرم از این سازمان، اظهارداشت: بیش از دو دهه از گازدار شدن شهر و مناطق دیگر سمیرم می‌گذرد و عمده وسایل گرمایشی این منطقه فرسوده و کهنه شده اند.

به گفته وی مردم سال های سال است از بخاری ها وآبگرمکن ها  که در همان سال ها خریده اند استفاده می کنند بنابراین بازبینی این سیستم ها قبل از فصل زمستان ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شهرداری سمیرم اقدام به تهیه جزوه‌های آموزشی در رابطه با مصرف گاز و تاسیسات و وسایل مرتبط با آن کرده که تا قبل از آذرماه در بین مردم و مدارس توزیع خواهد شد.

مسوول سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمیرم ادامه داد: این سازمان پیش از این تنها ۲ خودوی آتش‌نشانی در اختیار داشت اما امروز از چهار خودروی سنگین و نیمه سنگین استفاده می‌کند.

رضایی با بیان اینکه آتش‌نشانان سمیرم پیش از این لباس ضدحریق نداشتند اضافه کرد: امروز ۱۰ دست لباس مخصوص مهار آتش در اختیار آتش نشانی قرار گرفته است.

وی عملکرد این سازمان در شش ماهه گذشته را ۱۳۷ مورد امداد و مهار عنوان کرد و افزود: ۶۵ مورد از بین این اقدامات، مربوط به مارگیری از منازل و خودروها بوده است.

وقوع آتش سوزی در مراتع اطراف شهر از دیگر مسایل عنوان شده توسط مسوول آتش نشانی شهرداری سمیرم بود که وی با انتقاد از اداره منابع طبیعی این شهرستان در کمک نکردن به شهرداری در مهار حریق ها تصریح کرد: در این موارد باید همه به کمک طبیعت و مراتع بشتابیم.

به گفته رضایی، تعداد صنوف در شهر و شهرستان زیاد است اما اتحادیه اصناف نیز همکاری مناسبی با آتش نشانی بویژه در مورد شارژ کپسول هایشان ندارند و همین موضوع گاهی در مواقع بروز آتش مشکل آفرین است.

مسوول آتش نشانی و خدات ایمنی شهرداری سمیرم آموزش را از دیگر فعالیت های محوری این سازمان ذکر کرد و ادامه داد: همه روزه دانش آموزان در محل این سازمان حضور می‌یابند و آموزش‌های مختلف را فرا می‌گیرند و از نزدیک با فضای کار ما آشنا می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر سمیرم در ادامه تاکید کرد: خانواده پر تلاش آتش نشانی را باید خانواده ایثارگران نامید چرا که با همه وجود برای نجات جان انسان‌ها و مهار آتش تلاش می‌کنند.

روح الله شهبازی اظهارداشت: شهرستان سمیرم کوهستانی است و بویژه در فصل بهار که افراد زیادی به دامنه‌ها و ارتفاعات می روند حادثه خیز است و باید از امکانات امدادی پیشرفته بهره مند باشد.

فرماندار سمیرم تصریح کرد: همه تلاش ما توجه به مبلمان و مدیریت شهر سمیرم بعنوان مرکز شهرستان و چشم و چراغ منطقه معطوف شده است.

محمدرضا عسگریان افزود: ۲۰ درصد از کل اعتبارات تملک دارایی های شهرستان به شهرداری سمیرم اختصاص داده شد تا بتواند تا قبل از فصل سرما فعالیت های عمرانی خوبی را به سرانجام برساند.

وی ابراز امیدواری کرد با بهتر شدن وضع مالی دولت شاهد اتفاق های خوبی بویژه در حوزه شهری، خدمات ایمنی، عمرانی و آتش نشانی باشیم.

شهر سمیرم بابیش از ۲۶ هزار نفر جمعیت و هفت محله خواجگان، قلعه، دهان، دلگر، جنگل، علیا و ماندگار به عنوان مرکز شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
۷۱۴۷/۶۰۲۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز آتش نشانی و ایمنی سمیرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۴۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه/جسد یکی‌از غرق شدگان پیدا شد+فیلم

رییس سازمان آتش نشانی ارومیه از غرق شدن ۲ نفر حین شنا در رودخانه نازلو خبر داد و افزود: پس از دریافت خبری مبنی بر غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو، ستاد فرماندهی آتش نشانی ارومیه بلافاصله گروه امداد و نجات ایستگاه شماره ۶ را به همراه تیم غواصی این سازمان جهت جست‌وجوی مفقودین به محل حادثه اعزام کرد.

حسین سرباز رشید اظهار کرد: این عملیات از حوالی ساعت ۱۶:۳۰ روز جمعه هفتم اردیبهشت آغاز شده و امدادگران در پی یافتن مفقودان هستند که جنازه یکی از ۲ نفر غرق شده در رودخانه نازلو پیدا شده است.

وی بیان کرد: تیم‌های تخصصی غواصی و امداد و نجات اعزامی آتش نشانی تا پیدا شدن یکی دیگر از غرق شدگان محل حادثه حضور خواهند داشت.

رییس سازمان آتش نشانی ارومیه ادامه داد: همچنان هویت این ‌۲ نفر غرق شده مشخص نشده است اما به گفته برخی رسانه‌های محلی، یکی از جانباختگان از اهالی روستای ماستک آباد صومای است.

هلال احمر آذربایجان غربی نیز اعلام کرد: هر چند که حجم زیاد آب و پوشش گیاهی منطقه عملیات جستجو را دشوار کرده است اما عملیات جستجو پیکر فرد غرق شده در نازلو چای ارومیه کماکان ادامه دارد و امدادگران در تلاش هستند با یافتن پیکر فرد غرق شده او را هرچه سریعتر به خانواده اش تحویل دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه/جسد یکی‌ از غرق شدگان پیدا شد+فیلم
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه/جسد یکی‌از غرق شدگان پیدا شد+فیلم
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شدند
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی