Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@11:35:30 GMT

خرید لوازم التحریر جایگزین حبس و زندان شد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۴۴۲۷

خرید لوازم التحریر جایگزین حبس و زندان شد

رئیس دادگستری شهرستان پارسیان استان هرمزگان در رسیدگی به پرونده های چهار متهم ، آنها را به جای حبس و زندان به خرید لوازم التحریر برای کودکان و دانش آموزان نیازمند و محروم این شهرستان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، « حسین عباسی، » با اشاره به اینکه یکی از وظایف قوه قضاییه طبق بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی، اقدام جهت پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین است، اظهار‌کرد: در راستای جلوگیری از عواقب سوء حبس های کوتاه مدت بر فرد مجرم و نیز بر خانواده وی و نیز در راستای سیاست های دستگاه قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندانها و حبس زدایی و طبق مقررات قانون مجازات اسلامی، دادگستری شهرستان اقدام به صدور احکام جایگزین حبس نموده به نحوی که فرد مجرم به جای تحمل حبس در زندان با انجام خدمات عمومی رایگان عام المنفعه زمینه بازگشت شرافتمندانه خویش به جامعه را فراهم می سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عباسی افزود: اعمال مجازات جایگزین حبس، کاهش جمعیت زندان‌ها را دربر خواهد داشت و مهمتر از آن منجر به بازگشت مجدد مجرمان به جامعه می‌شود به نحوی که با توجه به اینکه هدف اساسی مجازات اصلاح و بازپروری مجرم است.

 

وی با بیان اینکه استفاده چنین احکامی علاوه بر اثرات اصلاحی و تربیتی که در رفتار و کردار اتفاق می‌افتد می‌تواند با آغاز سال تحصیلی جدید دانش آموزان کمتر برخوردار این شهرستان را از نعمت لوازم التحریر برخوردار نماید، تاکید کرد: چهار نفر از متهمین در چهار پرونده مختلف با موضوع جرم غیر عمد در شهرستان پارسیان به جای اینکه در قبال اتهام خود روانه زندان شوند، به خرید لوازم التحریر جهت کودکان و دانش آموزان نیازمند محکوم شدند.

 

رئیس دادگستری پارسیان با بیان اینکه صدور احکام جایگزین برای مجرمین غیرخطرناک در چهارچوب قانون ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: صرفا جرائم غیر عمد مانند تصادفات و نیز جرائم عمدی که مجازات قانونی آن تا یک سال باشد به شرط نداشتن سابقه کیفری و تعهد به عدم تکرار جرم در آینده می توانند از این احکام جایگزین برخوردار شوند و سیاست دادگستری شهرستان پارسیان بر همین مبناست و متهمینی که دارای شرایط فوق باشند به مجازات جایگزین حبس محکوم خواهند شد.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد اربعین پیاده روی اربعین هفته دفاع مقدس دفاع مقدس مساجد اصفهان حبس جایگزین پارسیان خرید لوازم التحریر دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۴۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزایی، در جریان سفر به شهرستان ساوه، اظهار کرد: ساوه از شهرستان‌های مهم استان مرکزی و برخوردار از مزیت صنعتی و کشاورزی است و این مزیت همراه با تعدد اقوام و برخی ویژگی‌های خاص ضریب امنیتی به این شهرستان داده و آسیب‌هایی را متوجه آن کرده است.

وی افزود: بررسی میدانی دغدغه‌ها، مشکلات و اتخاذ راهکار برای برطرف کردن آن در این سفر مورد تاکید قرار دارد و در دیدار با مسئولان این حوزه قضائی مسائل مبتلا به مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت؛ بازدید تفصیلی از حوزه قضائی شهرستان نیز نشان داد که اهتمام جدی در دستگاه قضائی برای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه وجود دارد که می‌توان به موضوع ساماندهی آرشیو الکترونیک پرونده‌ها و نیز تشکیل منظم جلسات ستادهای اقتصاد مقاومتی و مصوبات گره گشای آن در حوزه تولید و صنعت اشاره کرد که از وضعیت مناسبی برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به فعالیت شورای حل اختلاف ویژه صنایع مستقر در بزرگترین شهر صنعتی کشور گفت: افزون بر ۷۰ درصد پرونده حوزه صنایع و حل اختلاف بین کارگر و کارفرما منتهی به صلح و سازش شده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی جرایمی که در این شهرستان به وقوع می‌پیوندند با اقدامات پیشگیرانه و کارشناسی، قضا زدایی شده است، گفت: در بخش تصادفات شاهد کاهش جرایم هستیم و امید است دستگاه قضائی ساوه با همراهی مراجع انتظامی بتواند با جرایم خشن نیز برخورد کند و برای مجرمان حرفه‌ای ایجاد ناامنی شود تا در شهرستان ساوه امنیت پایدار برقرار شود.

حجت الاسلام والمسلمین جزایی ضمن بازدید از زندان ساوه، گفت: در سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای زندانیان آزاد شده از زندان که یک حرفه مشخص را در زندان آموزش دیده و یا در کارگاه‌های وابسته به زندان حرفه آموزی کردند تخصیص داده شده است تا بتوانند پس از آزادی برای تأمین معیشت خود و خانواده اقدام کنند.

وی در خصوص باز اجتماعی شدن زندانیان نیز گفت: سیاست قوه قضائیه در این خصوص استفاده از ظرفیت سازمان‌های حرفه آموز نظیر سازمان فنی و حرفه‌ای است تا زندانی در مسیری هدایت شود که با فراگیری حرفه‌های متناسب با توانی که دارد توانمند شود تا بتواند با انتخاب شغل مناسب به جامعه بازگردد.

کد خبر 6090404

دیگر خبرها

  • بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • قاچاق چوب در بندر پارسیان
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • دو متهم به قتل، در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز