Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-05@14:19:36 GMT

دوری از آلزایمر با ایروبیك

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۴۵۲۲

خرداد: نتایج یك تحقیق جدید نشان داده است انجام منظم ورزش ایروبیك یا هوازی می‌تواند در پیشگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر در سالخوردگان مؤثر باشد.
به گزارش خرداد به نقل از جام جم، در این تحقیق همچنین مشاهده شد ایروبیك توانست موجب كاهش سرعت پیشرفت زوال شناختی در مبتلایان به آلزایمر شود. این اثرات مثبت به‌طور خاص در مبتلایانی مشاهده شد كه چهار تا پنج‌بار در هفته به‌مدت نیم‌ساعت ایروبیك انجام می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیق مذكور روی ۷۰ سالخورده ۵۵ سال به بالا و مبتلا به اختلال شناختی خفیف صورت گرفت. شركت‌كنندگان در این تحقیق در دو گروه آزمایش شدند. یك گروه به‌مدت یك سال طبق برنامه‌ای مشخص ورزش ایروبیك انجام می‌دادند و گروه دوم ورزش‌شان تركیبی از حركات كششی و تونینگ بود. هر دوی این برنامه‌های ورزشی به پیشگیری و كاهش سرعت پیشرفت زوال شناختی كمك كردند، اما روند انحطاط و تحلیل نواحی مغزی مربوط به حافظه در گروه ایروبیك كندتر گزارش شد. محققان می‌گویند ورزش ایروبیك و كشش‌ها كمكی به جلوگیری از تشكیل توده‌های آمیلوئید كه مسبب آلزایمر هستند، نكردند ولی ایروبیك توانست حافظه مبتلایان را تقویت كند.این تحقیق نشان داده ورزش منظم می‌تواند در كاهش تحلیل مركز حافظه در مغز مؤثر باشد. آن هم به‌خصوص در كسانی كه علائم اولیه آلزایمر به سراغ‌شان آمده است. بسیاری از پزشكان بر این باورند كه ورزش به سلامت كلی مغز كمك می‌كند، اما این جزو نخستین تحقیقاتی است كه نشان می‌دهد ورزش می‌تواند به‌خصوص روی كسانی كه در مراحل آغازین آلزایمر هستند اثر بگذارد. البته هنوز هم جامعه پزشكی برای درك بهتر این تأثیر به شواهد بیشتری نیاز دارد.

برچسب ها: آلزایمر ، ایروبیک

منبع: خرداد

کلیدواژه: آلزایمر ایروبیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۴۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 

برای داشتن انرژی بیشتر در طول روز باید چند کار تأثیر گذار روی سلامت جسمی و روانی تان را انجام دهید. به طور کلی شما باید تغذیه سالم، ورزش منظم، خواب کافی، برنامه‌ریزی روزانه داشته باشید و کنترل استرس و اضطرابتان را در دست بگیرید.

۱. تغذیه سالم: مصرف غذاهای سالم و با ارزش غذایی بالا مانند میوه، سبزیجات، مغزهای خشک، ماهی، مرغ و محصولات کامل‌مغذی برای افزایش انرژی بدن بسیار مفید است.

۲. ورزش منظم: ورزش و فعالیت بدنی منظم به افزایش انرژی و تقویت قدرت بدنی کمک می‌کند.

۳. خواب کافی: خواب به موقع و کافی حدود ۷-۹ ساعت در شب برای بازسازی بدن و افزایش انرژی ضروری است.

۴. آب کافی: مصرف آب به میزان کافی برای حفظ هیدراسیون بدن و افزایش انرژی بسیار مهم است.

۵. کاهش استرس: استرس و نگرانی‌های زیاد می‌توانند باعث کاهش انرژی شما شوند. به دنبال روش‌های کاهش استرس و آرامش پیدا کنید.

۶. استفاده از روش‌های تنظیم احساسات: تمرین‌های تنفس، مدیتیشن و یوگا می‌توانند به شما کمک کنند تا احساسات خود را تنظیم کرده و انرژی بیشتری داشته باشید.

۷. برنامه روزانه: برنامه‌ریزی منظم روزانه و تعیین اهداف قابل دست‌یابی می‌تواند به شما احساس موفقیت و انگیزه بدهد که در نتیجه انرژی شما را افزایش دهد.

کد خبر 750766

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!
  • چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • روز یادبود آتش‌نشانان ۱۴۰۳ +تاریخچه و پوستر Firefighters’ Memorial Day
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ابوترابی‌فرد: عملیات «وعده صادق» قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • ماه بر سلامتی کدام عضو بدن ما تاثیر می گذارد؟