Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان در گزارشی نوشت بر اساس نتایج نظرسنجی جدید سی ان ان که پس از اعلام درخواست استیضاح رسمی ترامپ توسط دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا صورت گرفت، با افزایش حمایت از این اقدام در میان افراد مستقل و جمهوری خواهان، آمریکایی‌ها در خصوص استیضاح رئیس جمهور و برکناری وی از قدرت تقریباً به دو دسته برابر تقسیم شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود نصف یا ۴۷ درصد (از آمریکاییها) از استیضاح رئیس جمهور و برکناری وی از قدرت حمایت می‌کنند، در حالی که ۴۱ درصد در نظرسنجی سی ان ان در ماه مه از این مسئله حمایت می‌کردند.

درصد طرفداران استیضاح و برکناری ترامپ از قدرت اکنون کمی بیش از مخالفان آن است. درصد مخالفان استیضاح در نظرسنجی جدید سی ان ان ۴۵ درصد است، در حالی که در ماه مه ۵۴ درصد بود. درصد مخالفان استیضاح به کمترین میزان خود در نظرسنجی‌های سی ان ان درباره این مسئله رسیده است.

این تغییر از ماه مه عمدتاً در میان افراد مستقل و جمهوری خواهان صورت گرفته است. حدود سه چهارم دموکرات‌ها از استیضاح ترامپ و برکناری وی از قدرت حمایت می‌کنند که در ماه مه نیز تقریباً همین مقدار بود، در حالی که حمایت از این مسئله در میان افراد مستقل با ۱۱ درصد افزایش به ۴۶ رسیده و در میان جمهوری خواهان با هشت درصد افزایش به ۱۴ درصد رسیده است.

این تغییر همچنین به طور چشمگیری در میان آمریکایی‌های جوانتر صورت گرفته است. ۶۰ درصد از افراد زیر ۳۵ سال اکنون می‌گویند از استیضاح ترامپ و برکناری وی از قدرت حمایت می‌کنند، در حالی که این میزان در ماه مه ۴۳ درصد بود. حمایت از این مسئله در میان آمریکایی‌های مسن‌تر تقریباً ثابت باقی مانده است (۴۲ درصد اکنون در مقابل ۴۰ درصد در ماه مه). نظرسنجی قبلی سی ان ان درباره استیضاح چنین شکاف چشمگیری را از لحاظ سن نشان نداده بود.

تغییر بر حزب جمهوری خواه متمرکز است. حمایت از استیضاح ترامپ و برکناری وی از قدرت در میان جمهوری خواهان و افراد مستقل متمایل به جمهوری خواه زیر ۵۰ سال از ۹ درصد در ماه مه به ۲۲ درصد در حال حاضر رسیده، در حالی که دیدگاه‌های جمهوری خواهان و افراد متمایل به جمهوری خواه مسن‌تر تقریباً بدون تغییر و به میزان هشت درصد در حمایت از استیضاح و برکناری از قدرت، باقی مانده است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد ۴۸ درصد (پاسخ دهندگان) می‌گویند ترامپ برای کسب برتری سیاسی در برابر یک رقیب احتمالی (در انتخابات ریاست جمهوری) سال ۲۰۲۰ (آمریکا) در مکالمات خود با رئیس جمهور اوکراین به طور نامناسب از اختیارات ریاست جمهوری استفاده کرده است، در حالی که ۳۹ درصد می‌گویند وی چنین کاری نکرده و ۱۰ درصد می‌گویند اطلاع کافی درباره این مسئله ندارند.

شکاف حزبی در خصوص این مسئله مشهود است: ۷۴ درصد دموکراتها، ۴۷ درصد افراد مستقل و ۱۷ درصد جمهوری خواهان می‌گویند ترامپ به طور نامناسب از قدرت استفاده کرده است. ۷۱ درصد جمهوری خواهان می‌گویند اقدامات ترامپ در این وضعیت استفاده نامناسب از قدرت نبوده است.

این نظرسنجی از طریق تلفن ثابت و همراه در فاصله زمانی ۲۴ تا ۲۹ سپتامبر (دوم تا هفتم مهر) صورت گرفته است و هزار و ۹ بزرگسال در سراسر آمریکا در آن شرکت کرده اند. نتایج این نظرسنجی در میان کل نمونه با حاشیه خطای نمونه گیری مثبت یا منفی ۳.۵ درصد صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۴۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مهدی میزبان، در دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر که در جعفرآباد مغان برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت عشایری کشور ۲۵۱ هزار خانوار با یک‌ میلیون ۱۰۰ هزار نفر است که این قشر زحمت کش، نقش بسیار تاثیرگذاری در تولید دارند.
وی افزود: عشایر با تشکیل ۱.۴ درصد جمعیت کشور، ۲۵ درصد گوشت‌ قرمز و ۳۵ درصد صنایع‌دستی کشور را تولید می‌کنند.معاون توسعه و امور زیربنائی سازمان امور عشایر کشور عنوان کرد: سازمان امور عشایر ایران دو وظیفه اصلی خدمات‌رسانی به عشایر و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری مطالبات عشایر را انجام می‌دهد.

میزبان بیان کرد: باید به ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، هویتی، اقتصادی و اجتماعی عشایر توجه شود و آنها را به ثبت برسانیم.وی با اشاره به اینکه این جشنواره طی دهه‌ها برگزاری به صورت ملی، تبدیل به یک جشنواره بین‌المللی شد و این دومین دوره بین المللی آن است، تصریح کرد: نیاز است در سال‌های آینده کنگره ملی عشایر و کنگره عشایر شاهسون در منطقه مغان برگزار شود.
میزبان گفت: برگزاری این جشنواره برای همکاری‌های بین دستگاهی و مدیریت کوچ عشایر طراحی شده و مجموعه‌ای از آداب و رسوم و فرهنگ و هنر عشایر در آن به نمایش گذاشته می‌شود که نقش ترویجی و هویتی برای جوانان نیز دارد.
وی ادامه داد: عشایر مغان به‌عنوان ممتازترین مرزداران در شمال غربی کشور هستند که متاسفانه مستندات فرهنگی قابل توجه‌ای در این حوزه انتشار داده نشده است.
معاون توسعه و امور زیربنائی سازمان امور عشایر کشور اذعان کرد: برندهای زیادی در حوزه عشایر در کشور وجود دارد و لازم است برندهای پنیر در منطقه مغان که از طریق دام عشایر تهیه می‌شود با نام عشایر شاهسون برندسازی شود.
وی یادآور شد: شاهسون‌ها در حکومت صفوی که بعد از ساسانیان اولین حکومت ملی در ایران را بوجود آوردند، نفش ممتازی داشتند.میزبان افزود: مسکن عشایر شاهسون تحت عنوان "آلاچیق" در کشور مطرح است اما شاهسون‌شناسی در تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی جایگاه چندانی ندارد که در این زمینه باید فرهنگ دوستان و محققین و علاقه‌مندان منطقه کار کنند.

دیگر خبرها

  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است