Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، دوشنبه، هشتم مهرماه، با حضور علی‌اکبر مسگر، معاون حمایت و گفتمان‌سازی هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره و خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، نشستی در حوزه ریاست دانشگاه لرستان تشکیل و بر ایجاد مقدمات لازم برای تشکیل کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه لرستان در حوزه علوم انسانی، تأکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌های «نظریه‌پردازی، نقد و مناظره»، وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این دبیرخانه در برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ها جهت تشکیل انواع کرسی‌های تخصصی و ترویجی، فعالیت می‌کند.

خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان نیز در این نشست، بر تقویت هرچه بیشتر همکاری‌های مشترک علمی برای گسترش «کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره» تأکید کرد و گفت: دانشگاه لرستان دارای محققان و پژوهش‌گران توانمند و کارآمدی است که باید از این ظرفیت‌های علمی، بیش از پیش، جهت اعتلا و پیشرفت‌های علمی استفاده شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم در راستای تثبیت کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه لرستان، مرکز خلاقیت و نوآوری در حوزه علوم انسانی و در دانشگاه لرستان ایجاد شود.

در این جلسه، علی‌اکبر مسگر، پیشینه‌ای از طرح کرسی‌های «نظریه‌پردازی، نقد و مناظره»، ارائه کرد و از اهمیت موضوع نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، سخن گفت.

همچنین، تصویب شد آبان‌ماه امسال، نشست‌های هم‌اندیشی و کارگاه‌های تخصصی ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان در حوزه علوم انسانی برگزار شوند. کرسی‌های نظریه‌پردازی تخصصی یا ترویجی، با موضوعات ذیل علوم انسانی، تشکیل می‌شوند.

محمد فیضیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، حسین فلاحی‌اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، حاتمی کن‌کبود، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه، داریوش یاراحمدی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه و مهدی ذوالفقاری، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان، از جمله حاضران در این نشست بودند که نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی کرسی های آزاداندیشی دانشگاه لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصر اصفهانی: نوابغ و فرهنگ نخبگانی نخستین گام ایده‌پردازی هستند

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس از ۱۸ اردیبهشت 1403 با حضور بیش از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در محل پارک فناوری پردیس آغاز به کار کرد.

امروز، ۱۹ اردیبهشت‌ماه در دومین روز از برگزاری این نمایشگاه، شاهد برپایی کارگاه‌ها و سخنرانی‌های گوناگون توسط متخصصان و فناوران برتر بوده‌ایم.

علیرضا نصر اصفهانی، عضو هیئت علمی مرکز پژوهش‌های مجلس، در رویداد «ایستگاه آینده» درباره فناوری ساخت رویا و اهمیت آن در  ایجاد و ساخت محصولات فناورانه توضیح داد.

نصراصفهانی در ابتدا به داشتن رویا و تصور برای عموم افراد جامعه اشاره کرد و گفت: همه ما، به‌عنوان یک انسان دارای یک رویا هستیم، چه در بخش تولید و چه در بخش مصرف.

وی به ضرورت رویا در دنیای بازاریابی و محصولات فناورانه، اشاره کرد و ادامه داد: براساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۸ انجام شد، افراد براساس تصویر و رویایی که از یک محصول دارند، آن را خریداری می‌کنند.

این پژوهشگر حوزه فناوری ادامه داد: اینکه هر برند یا محصول داستان خودش را دارد نیز محصول یک رویا است.

نصر اصفهانی مثالی ارائه کرد و گفت: برای نمونه، کشورهای آمریکا، امارات و عربستان خیلی زودتر از بقیه کشورها به سراغ ساخت این رویا رفته‌اند.

وی اضافه کرد: خلق داستان موفق با قهرمانان و نخبگان مشخص منجر به خلق رویا می‌شود.

عضو هئیت علمی مرکز پژوهشگاهی مجلس، به مراحل شکل گیری فناوری رویا و ساخت یک رویا اشاره کرد و گفت: اولین موردی که برای خلق یک رویا نیاز است، نوابغ و فرهنگ نخبگانی یک جامعه است.

نصراصفهانی افزود: دومین نکته، ادبیات و داستان یک تصور است. یک محصول، یک ایده باید مشروعیت داشته باشد که بتواند با عامه مردم ارتباط برقرار کند.

وی اضافه کرد: در مراحل بعدی، سینما برای ساخت یک رویا اهمیت دارد. برای نمونه سینمای علمی تخیلی در آمریکا، یک استراتژی مهم صنعت آمریکا برای است.

عضو هیئت علمی مرکزپژوهش‌های مجلس، در پایان تاکید کرد: ساخت و روایت رویا در همه زمان‌ها، توسط ارگان‌ها و بخش خصوصی، انجام می‌شود و بخش دولتی معمولا در ساخت رویا ناتوان خواهد بود چرا که دولت‌ها اغلب عوض می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم وفناوری آنا، در پایان رویداد «فناوری ساخت رؤیا» که در دومین روز از نمایشگاه اینوتکس۲۰۲۴، برگزار شد، افراد علاقه‌مند و حاضر در جلسه به پرسش و پاسخ با سخنران پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت دانشگاه‌های تهران در اجرای دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی
  • دانشگاه آزاد مصداق «جهش علمی با مشارکت مردم»
  • نصر اصفهانی: نوابغ و فرهنگ نخبگانی نخستین گام ایده‌پردازی هستند
  • نخستین پیش‌نشست کنفرانس بین‌المللی کرامت انسانی برگزار می‌شود
  • درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!
  • درگیری طرفداران در مناظره انتخاباتی نامزدها در خرم‌آباد
  • مناظره انتخاباتی در خرم آباد به درگیری طرفداران نامزدها انجامید
  • آنچه در مناظره انتخاباتی کاندیداها در دانشگاه لرستان گذشت
  • پخش مناظره‌های انتخاباتی از صدا و سیمای فارس
  • برگزاری مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب در مشهد