Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری قم،‌ مرتضی بابایی در گفت و گویی بیان داشت: به دنبال نشست استاندار قم با روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و طرح دغدغه فاصله ی بین دانشگاهها با جامعه و ضرورت چاره اندیشی دراین زمینه و همچنین اهتمام جدی برای بهره گیری از ظرفیت های نخبگان دانشگاهی در امور اجرایی؛ به دستور وی  «دفتر ارتباط استانداری با دانشگاهها و مراکز علمی و پژوهشی استان » شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از نشست های کارشناسی با صاحب نظران مختلف و از طرفی مسایل و مشکلات و نیازهای جامعه و همچنین با در نظر گرفتن ظرفیت های موجود آموزش عالی استان (۳۱دانشگاه و مرکزآموزش عالی با بیش از ۷۰هزار دانشجو)؛ ۹کارگروه به منظور تلاش و برنامه ریزی در جهت کاهش این فاصله طراحی شد.
وی از مهم ترین اهداف و مأموریتهای این دفتر را جلب مشارکت نخبگان استان در فرآیند سیاست گذاری و برنامه ریزی در مسایل استان، ارتقاء توان علمی دانشگاههای سطح استان و سوق دادن فعالیتهای علمی دانشگاه به سمت رفع نیازهای استان، ایفای مسئولیت اجتماعی دانشگاه،ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری و دستگاههای دولتی استان در زمینه استفاده از ظرفیت های یکدیگر وارائه راهکار و انجام تحقیقات کاربردی در جهت حل معضلات و مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، دانست.
مدیر کل سیاسی استانداری در تبیین ساز و کار فعالیت هر کارگروه اظهار داشت: یک دانشگاه و یک دستگاه اجرایی که بیشترین ارتباط و ظرفیت را در موضوع آن کارگروه دارند به عنوان محور و مسئول انتخاب شده و سایر دانشگاههائی که رشته های تحصیلی مرتبط را دارند و همچنین سایر دستگاههای اجرائی مرتبط با موضوع کارگروه ،به عنوان عضو انتخاب شده و طی نشست های مشترک می بایست نسبت به اجرای وظایف کارگروه برنامه ریزی و اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی بیان کرد:‌ نخستین جلسات کارگروه با حضور استاندار محترم در محل دانشگاه محور برگزار و مصوبات آن به عنوان نقشه راه ابلاغ می شود سپس جلسه دوم در محل دستگاه اجرایی محور و بعد از آن جلسات به صورت تخصصی و گردشی در محل دانشگاهها و دستگاههای عضو برگزار می گردد که در همین زمینه تاکنون ۷نشست برگزار شده است.
بابایی اهم وظائف محوله به کارگروهها را زمینه سازی به منظور اجرائی نمودن آئین نامه فرصت مطالعاتی اساتید دانشگاهها در جامعه و صنعت با شناسائی نیازها و اولویت ها و همچنین ظرفیت های آموزش عالی استان، جهت دهی به مقالات علمی- پژوهشی وتحقیقات و پژوهش های اعضای هیات علمی به سمت نیاز ها و مشکلات استان، شناسائی عناوین تحقیقاتی و پژوهشی مورد نیاز دستگاههای اجرائی استان به منظور انتخاب به عنوان موضوع پایان نامه و رساله های دانشجویان تحصیلات تکمیلی با هدف کاربردی بودن این دسته از تحقیقات و پژوهش ها، آسیب شناسی وضعیت استان در موضوع مربوط به کارگروه و ارائه راهکارهای عملیاتی به مدیریت عالی استان به صورت مستمر، دانست.

وی همچنین برگزاری نشست های تخصصی به صورت چرخشی بین اعضای کار گروه با هدف بهره گیری از ظرفیت ها، ایجاد تعامل و فهم همدیگر وارتباط سازنده ی بین دانشگاه ها و دستگاههای اجرائی وبررسی مسائل اولویت دار مرتبط با کارگروه واحصاء نقطه نظرات و پیشنهادات کاربردی اساتید محترم مرتبط با موضوع در جهت توسعه استان و ارائه به مدیران مربوطه در راستای جلب مشارکت نخبگان و اساتید دانشگاههای استان در فرآیند سیاست گذاری و برنامه ریزی در مسایل استان را از دیگر برنامه های این دفتر برشمرد.
مدیرکل سیاسی استانداری تاکید کرد: چنانچه حجم بالای پروژه های علمی و تحقیقاتی که در دانشگاههای استان انجام می شود به سمت نیازها های استان سوق پیدا کرده و کاربردی شود قطعا شاهد تحولی بزرگ در مسیر رشد وتوسعه استان خواهیم بود و تحقق این مهم؛ اهتمام و توجه ویژه دانشگاهیان و مدیران دستگاههای اجرایی را می طلبد .

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم مشارکت سیاسی استانداری قم دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل گفت: در صورت ادامه روند کاهشی رشد جمعیت، ایران در آینده‌ای نزدیک یکی از پیرترین کشورهای جهان می‌شود که با پیامدها و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیری در حوزه اقتصاد، امنیت و فرهنگ مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، افسانه جهانی در دوره تربیت راهبر و کنشگر جمعیت اظهار کرد: با توجه به اهمیت ایجاد شبکه نظام‌مند فعالان در راستای تحول راهبردی خانواده و جمعیت، دوره تربیت راهبر و کنشگر جمعیت با حضور اساتید مؤسسه جوانه‌های مدینه فاضله برای ۲۰۰ نفر از دغدغه‌مندان این حوزه در استان اردبیل برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره، توانمندسازی فعالان حوزه جمعیت، هوشیارسازی اجتماعی نسبت به بحران سالمندی، آسیب‌های کم‌فرزندی، تبیین جایگاه مادری و کرامت زنانه و ایجاد انگیزه و دغدغه‌مندی نسبت به مباحث جمعیتی است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل ادامه داد: اقناع‌سازی و گفتمان‌سازی جمعیت و فرزندآوری در بین نخبگان حوزوی و دانشگاهی و توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد و شبکه‌سازی افراد آموزش‌دیده همسو با تحول راهبردی خانواده و جمعیت، از دیگر اهداف برگزاری این دوره است.

جهانی تصریح کرد: در صورت ادامه روند کاهشی رشد جمعیت، ایران در آینده‌ای نزدیک یکی از پیرترین کشورهای جهان می‌شود که پیامدها و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیری در حوزه اقتصاد، امنیت و فرهنگ کشور خواهد داشت.

وی بیان کرد: در طول تاریخ زندگی بشر تفکرات دینی و مذهبی مهم‌ترین عامل در تحولات فردی و اجتماعی بوده و تمام ساحت‌های زندگی بشر اعم از اقتصاد، فرهنگ، سیاست، اخلاق اجتماعی و نظام خانه و خانواده از دین تأثیر پذیرفته است لذا نگاه صرفاً اقتصادی برای حل بحران جمعیتی قطعاً شکست خورده است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل اظهار کرد: در دین مقدس اسلام، ازدواج امری مقدس بوده و داشتن فرزند صالح، نعمت الهی و مایه خیر و برکت دنیا و آخرت معرفی می‌شود و سقط از گناهان بزرگ و قتل نفس است.

جهانی گفت: تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی، تلاش برای اصلاح سبک زندگی، مقابله با مصرف‌گرایی و اصلاح نگرش‌های عمومی و باورهای اجتماعی، وظیفه راهبران و کنشگران حوزه جمعیت و فرزندآوری بوده و برگزاری دوره تکمیلی راهبر و کنشگر جمعیت و اجرای طرح حمایت از حیات جنین، از دیگر برنامه‌های دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل است.

کد خبر 750943

دیگر خبرها

  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران