Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@20:22:58 GMT

آغاز فعالیت ۲۶۰۰ موکب ایرانی از ۱۵ مهر

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۴۷۹۱

احمد محمدی‌فر دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور در گفتگو با فارس اظهار داشت: امسال در مجموع ۲۶۰۰ موکب ایرانی در داخل و خاک عراق برپا خواهد شد که از ۱۵ مهرماه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد البته تعدادی از این موکب‌ها هم‌اکنون نیز فعالیت خود را آغاز کردند.

اطعام روزانه ۳ میلیون زائر اربعین

 وی افزود: در این موکب‌ها ظرفیت اسکان یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است و روزانه برای ۳ میلیون نفر نیز غذا طبخ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ۶۰ درصدی ظرفیت موکب‌های ایرانی

محمدی‌فر با اشاره به اینکه امسال ۶۰ درصد ظرفیت موکب‌های اسکان و تغذیه ایرانی افزایش یافته است، تصریح کرد: معمولاً روز اربعین موکب‌های عراقی، فعالیت خود را به اتمام می‌رساند لذا پیش‌بینی شده است که موکب‌های ایرانی سه روز پس از اربعین نیز فعالیت خود را ادامه دهند تا بتوانند پذیرای زائران در مسیر برگشت باشند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته در مسیر برگشت زائران متاسفانه با افزایش نرخ وسایل نقلیه مواجه می‌شدیم گفت: امسال برای حل این موضوع دو راهکار تعبیه شده است، در گام نخست با طرف‌های عراقی، مذاکرات انجام شده است تا حمل‌ونقل عراق به صورت کنترل شده و تحت نظارت، بتواند به زائران خدمت‌رسانی کند و در گام دوم نیز تعدادی اتوبوس پیش‌بینی شده است تا به زائران در مسیر برگشت از شهرهای زیارتی کربلا و نجف خدمت‌رسانی کنند.

ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در پایانه‌های مرزی

وی با اشاره به موضوع کاپوتاژ خودروهای شخصی در اربعین امسال تصریح کرد: به دلیل فراهم نبودن بسترهای مناسب جهت حضور خودروهای شخصی در جاده‌ها و همچنین امکانات پارکینگی در کشور عراق و با توجه به تراکم جمعیت بالا در این ایام، امسال تردد وسایل نقلیه شخصی از ۱۵ تا سی‌ام مهرماه در تمامی مرزها ممنوع شده است و برای تعدادی از اتوبوس‌ها، امکان عبور از مرز را فراهم کردیم.

فراهم سازی امکانات پارکینگی در مرزها

محمدی‌فر گفت: در داخل کشور و در حوالی مرزها امکانات پارکینگی فراهم شده است تا زائرین که علاقه‌مند باشند بتوانند با خودروهای شخصی خود تا نقاط مرزی سفر کنند، سپس ماشین خود را پارک نمایند و ادامه مسیر خود را با وسایل عمومی طی کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۴۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت:عملیات تکمیلی احداث باند دوم محور دره شهر به سمت پل دختر به طول ۱۱.۵ کیلومتر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، فرشاد دوستی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در مراسم آغاز عملیات تکمیل پروژه چهار خطه خروجی شهر دره شهر به سمت پل دختر، اظهار کرد: توسعه محور دره شهر به سمت پل دختر با توجه به اهمیت مسیر و به دلیل همجواری استان ایلام با استان‌های لرستان و خوزستان، و ارتباط شهرستان دره شهر از طریق تونل کبیر کوه با شهرستان‌های آبدانان و دهلران در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: قسمت‌هایی از مسیر پیش از این انجام شده بود، با پیگیری‌های صورت گرفته عملیات راهسازی این قطعه از مسیر توسط پیمانکار جدید آغاز شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام ادامه داد: خوشبختانه پیمانکار جدید از توان بالا و سوابق اجرایی خوبی برخوردار است و در صورت تأمین به موقع اعتبار پیش‌بینی می‌شود عملیات راهسازی در این مسیر تسریع شود.

به گزارش ایمنا، قطعه دوم این مسیر بعد از این ۱۱.۵ کیلومتر تا پل گاومیشان در محدوده جغرافیایی استان ایلام نیز در حال انجام است

کد خبر 750202

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار